سرویس: تولیدی » خبر پوششی 16:45 - جمعه 06 شهریور 1394

حجت الاسلام والمسلمین علیرضا فرهنگ؛

مهمترین وظیفه رئیس جمهور گشایش اقتصادی،ارتقاء فرهنگ و فکر و عمل دینی مردم است

امام جمعه نصرآباد جرقویه:مهمترین وظیفه رئیس جمهور گشایش اقتصادی،ارتقاء فرهنگ و فکر و عمل دینی مردم است و دولت باید هم به فکر معاش مردم و هم تامین نیازهای معنوی آنها باشد.

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق از جرقویه؛ حجت الاسلام والمسلمین علیرضا فرهنگ، امام جمعه محترم نصرآباد جرقویه، در خطبه های نماز جمعه این هفته، ضمن توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی؛ با استناد به کلامی از مولا امیرالمونین علیه السلام؛ گفت: انسان متقی شیطان درونی و برونی خود را به خوبی می شناسد  به همین جهت در دام مکر و کید شیطان گرفتار نمی شود.

وی سپس بی توجهی  و اهمیت ندادن به ارزش های دینی و دستورات الهی  در زندگی و در ارتباط با خود، خانواده و مردم را یکی از آسیب های تهدید کننده خانواده و جامعه اسلامی برشمرد؛ و سست شدن باورهای مذهبی را عامل اصلی از هم پاشیدگی شالوده زندگی دانست و گفت: زندگی باید براساس دستورات الهی و دینی شکل بگیرد و باید بدانیم که یکی از مهمترین آسیب ها در زندگی خانوادگی و اجتماعی این است که زندگی بر اساس ارزش های دینی پیش نرود.

IMG_20150828_134910

نامبرده در ادامه با استناد به آیات و روایات؛ از جمله آیات 41 سوره نور و 124 سوره طه، ریشه همه مفاسد و گناهان را فاصله گرفتن از خدا و دین عنوان نمود، و افزود: امروزه بحران معنویت جهان را فراگرفته و این بحران خطرش بیشتر از بحران اقتصادی است. شاید مادیات بتواند آسایش ایجاد کند؛ اما آرامش که لازمه فکر و درون انسان است، در سایه توجه به معنویات حاصل می شود، و نبود آن زندگی را تلخ و زمینه  ساز خیلی از طلاق ها می شود.

 فرهنگ دقت در انتخاب همسر را یکی از مهمترین راهکارها در این زمینه بیان کرد، و با بهره گیری از فرمایشات گهربار پیامبر اعظم و امیر المومنین صلوات الله  علیهما گفت:  در انتخاب همسر نباید امور مادی در اولویت قرار گیرد؛ بلکه ملاک اصلی برای تشکیل زندگی باید سنخیت اخلاقی و دینی باشد؛ و در صورت بروز مشکل در زندگی مشترک نباید به فکر جدایی افتاد و سراغ طلاق رفت؛ بلکه باید مدارا و اخلاق نیکو را در پیش گرفت؛ و به جای ظلم و تعدی مهربانی و دلسوزی را پیشه خود ساخته و نسبت به داده ها شاکر و در برابر محرومیت ها صابر و راضی  بود.

وی با بیان کردن این که تحویل نسل پاک به جامعه یکی از از توفیقات انسان های مومن و صاحب اندیشه است، که در آیه 74 سوره فرقان به این موضوع تصریح شده است؛ افزود: والدین همان گونه که به فکر آینده اقتصادی فرزندان خود هستند، باید در فکر آینده معنوی آنها هم باشند؛ تا مبادا روز قیامت در دادگاه الهی شرمنده فرزندانشان شوند.بنابر این هیچ گاه نباید از تقویت بنیه دینی خود و فرزندانمان غافل شویم؛ زیرا کار دین تعطیل بردار نیست.

 نامبرده با اشاره به این که امروزه  افرادی هستند که از لحاظ مادی ثروتمند می باشند؛ ولی  فقر معنوی وجود آنها را فرا گرفته است، گفت: باید مواظب باشیم که خود را به گناهانی که دارد در جامعه رواج پیدا می کند آلوده ننماییم؛  و این را بدانیم که گرفتن سبک زندگی از ماهواره به منزله به آتش کشیدن اساس زندگی  و به باد دادن دین و ایمان خود و گرفتار شدن در دام شیطان است؛ که رهایی  از آم مشکل است.

امام جمعه نصرآباد در خطبه دوم نیز نمازگزاران را به رعایت تقوای الهی و ترس از خدا دعوت نمود و با بیان این که ملاک و ارزش انسان به داشتن تقوای الهی است؛ ضمن تبریک هفته دولت، به تشریح فرازهایی از بیانات مقام معظم رهبری در دیدار  رئیس و اعضای هیات دولت پرداخت، و  گفت: ایشان در این دیدار 25 نکته کلیدی را برای دولتمردان بیان کردند که امیدواریم این عزیزان آنها را توشه راه خود برای ارائه خدمت به مردم قرار دهند.

وی با بیان که معظم له مهمترین وظیفه رئیس جمهور را گشایش اقتصادی، ارتقاء فرهنگ و فکر و عمل دینی مردم  بیان کردند، افزود: دولت باید هم به فکر معاش مردم؛ یعنی تامین نیازهای مادی، و هم به فکر معاد جامعه؛ یعنی تامین نیازهای معنوی آنها باشد.

 خطیب مذکور با توجه به تاکید مجدد مقام عظمای ولایت بر اقتصاد مقاومتی و توجه به کسانی که در این مسیر حرکت و سرمایه گذاری می نمایند، و همچنین تشکر از دولت به پاس کاهش نرخ تورم و آرامش نسبی در اقتصاد و ضرورت تداوم آن،  و لازمه داشتن روحیه استکبار ستیزی برای تحقق گشایش اقتصادی و تقویت فرهنگ دینی؛ بخشی از فرمایشات ایشان در این دیدار در رابطه با استکبار ستیزی را قرائت کرد که فرمودند: « از اول انقلاب تا به امروز دشمنی صهیونیست ها و امریکایی ها با جامعه اسلامی کم نشده است؛ و این واقعیت نباید هیچ وقت در ذهن مسوولان کم رنگ شود؛.بلکه باید در هر شرایطی در اتخاذ مواضع انقلابی صراحت داشته و صریح و بدون روبایستی در مقابل دشمن مواضع انقلاب و مبانی امام بزرگوار را بدون ترس و خجالت بیان کنند…… »

وی در ادامه با اشاره سالروز شهادت رئیس علی دلواری توسط انگلیس ها در صد سال پیش، و نام گذاری این روز به نام روز مبارزه با استعمار پیر انگلیس؛ با بیان نمونه هایی از طومار بزرگ جنایات انگلیس علیه مردم سرزمین ایران اسلامی قبل و بعد از انقلاب اسلامی؛ از جمله شهادت رئیس علی دلواری در سال 1294، جدا کردن افغانستان از ایران، ترویج بهائیت، دست داشتن در فتنه 88 و…. گفت: متاسفانه با افتتاح سفارت این کشور پای این پیر استعمار دوباره به کشور باز شد و مسوولان کشور باید دقت کنند که اهداف پشت پرده این مکار در آستانه انتخابات چیست؟ همان گونه یک روز بعد از افتتاح سفارت وزیر خارجه آنها به کشور ما توهین کرد و وزیر خارجه ما جواب آن را داد؛ البته به صورت ملایم نه آن گونه که باید قاطع جواب می داد.

امام جمعه نصرآباد در پایان ضمن قدر دانی از آقای حسن جعفری، بخشدار جرقویه سفلی، به پاس حضور در نماز جمعه نصرآباد و ایراد سخن قبل از خطبه ها به مناسبت هفته دولت؛ در خصوص وظیفه امام جمعه و روحانیت گفت: امام جمعه و روحانیت و هرکس در خدمت شماست؛ وظیفه اصلی اش  اول هدایت  و تقویت معنویت در وجود خود و بقیه مردم است، ضمن این که بنده و امثال بنده نمی توانیم نسبت به سایر مسائل سطح شهر و منطقه از جمله زمین خواری، مشکلات و مزاحمت های عروسی ها و … بی تفاوت باشیم و به عنوان یک خدمتگزار هر جا لازم باشد تذکرات و هشدارهای لازم را بیان می کنیم.

IMG_20150828_135152 IMG_20150828_135218

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.