سرویس: اجتماعی » پزشکی و سلامت 15:55 - جمعه 06 شهریور 1394

محققان انگلیسی بررسی کردند

کدامیک از روزهای هفته را بیشتر فراموش می‌کنید؟

یکی از نشانه‌های ساده فراموشی، اشتباه‌کردن روزهای هفته است که ممکن است برای همه افراد اتفاق بیفتد.

به گزارش اصفهان شرق؛ فراموش‌کردن روزهای هفته به خصوص اگر در وسط هفته کاری باشیم، اتفاقی است که برای بسیاری از افراد پیش می‌آید. اما واقعا دلیل فراموش‌کردن روزهای هفته چیست و کدامیک از روزها را بیش از همه فراموش می‌کنید؟
دیوید الیس از دانشگاه لینکلن انگلستان در این باره می‌گوید:”چرخه 7 روزه هفته برای همه افراد از زمان تولد آغاز می‌شود. اگرچه هر روز ویژگی‌های مخصوص به خود را دارد، اما این روزها هر هفته تکرار می‌شوند.” بنابراین ممکن است قرار ملاقات روز دوشنبه با ملاقات های روز جمعه اشتباه گرفته شود.”
محققان انگلیسی تلاش کرده اند تا با برقراری ارتباط میان روزهای هفته و عملکردهای شناختی مغز  علت این فراموشی را دریابند. آنها از شرکت کنندگان خواستند تا کلماتی که آنها را به روزهای هفته پیوند می‌دهند، به یاد بیاورند.
نتیجه بررسی های صورت گرفته نشان می دهد که افراد در یادآوری روزهای دوشنبه و جمعه کمتر دچار اشتباه می شوند، اما روزهای دیگر هفته را اغلب با هم اشتباه می کنند. همچنین در میان روزهای هفته روزهای دو شنبه و جمعه بیشترین بازخوردها را به خود اختصاص داد، به گونه ای که دوشنبه ها با کلمات منفی نظیر خستگی و کسالت و جمعه ها با واژه های مهمانی و آزادی ارتباط داشت.
نتیجه بررسی های صورت گرفته نشان می دهد که فاکتورهای فرهنگی در فراموش کردن روزهای هفته تاثیر به سزایی  دارد و این روزها در میان جوامع مختلف با یکدیگر تفاوت دارد.
/

منبع: ایمنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.