اصفهان شرق

راه‌های «رخنه» دشمن در ایران/ پروژه «نفوذ» در کشور چگونه کلید خورد؟

کدخبر: 73003
1394/06/06 در ساعت 06:13

به گزارش اصفهان شرق؛ «نفوذ» و «رخنه» دو کلید واژه ای هستند که طی دو ماه گذشته از زبان مقام معظم رهبری با یک هشدار و تذکر به گوش رسیده است.

پس از پایان یافتن مذاکرات هسته ای و اعلام پایان نگارش برجام اولین مواضع رهبری با قدرت بیان شد و این موضوع که جمهوری اسلامی هرگز از مواضع انقلابی خود در مقابل استکبار کوتاه نخواهد آمد یک بار دیگر به همگان اعلام شد.

در دیدار چند روز گذشته رهبر معظم انقلاب اسلامی با اعضای مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) هم ، ایشان در سخنان خود به نکات مهمی در زمینه نقشه نظام سلطه در منطقه اشاره کردند و راهبردهای مهمی را برای مقابله با این نقشه ارائه کردند.

رهبری در این دیدار فرمودند: نظام استکباری و در رأس آن‌ها آمریکا امروزه درصدد است که با بهره‌گیری از موضوعات مختلفی مانند موضوع هسته‌ای در کشور نفوذ سیاسی، فرهنگی و اقتصادی داشته باشد تا از همین دریچه بتواند اهداف شوم خود را در مقابله با جمهوری اسلامی ادامه دهد و از صدور تفکر انقلاب اسلامی به کشورهای منطقه جلوگیری کند.

همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند دو موضوع ایجاد اختلاف و نفوذ در منطقه دو راهبرد اساسی آمریکا برای حضور در منطقه و به دست آوردن ابروی ازدست‌رفته خود در منطقه است.

در دیدار مقام معظم رهبری با دولت نیز بار دیگر رهبری درخصوص پروژه نفوذ دشمن هشدار داده و هوشیاری در مقابل تلاش دشمن را برای نفوذ پیچیده و تدریجی، ضرورتی عینی دانسته و تأکید کردند: باید در هر شرایطی در اتخاذ مواضع انقلابی صراحت داشت و صریح و بدون رودربایستی، در مقابل دشمن مواضع انقلاب و مبانی امام بزرگوار را بدون ترس و خجالت بیان کرد.
ایشان همچنین خاطرنشان کردند: اگر غفلت شود ناگهان متوجه می‌شویم که دشمن در جاهایی رخنه کرده و مشغول کارهای خطرناک فرهنگی، اقتصادی و سیاسی است بنابراین باید کاملاً مراقب باشیم.

تأکید و هشدار چندباره رهبر انقلاب بر ضرورت هوشیاری و آگاهی در مقابل نفوذ دشمن امروز از این منظر مهم بر شمرده می‌شود که دشمن استراتژی خود در مقابل ایران را تغییر داده است و با سلاح مذاکره وارد جنگ با انقلاب اسلامی شده است.

دشمن انقلاب اسلامی به ویژه آمریکا که در رأس استکبار جهانی است به بهانه مذاکره با ایران به دنبال ورود نهادهای قدرت و ثروت از طریق تشکیل شرکت های چند ملیتی بوده تا در این راستا به تدریج وابستگی های داخلی به خارج را بیشتر کرده و با بهره گیری از این دو محور قدرت و ثروت به اهداف پلید خود در قبال ایران که همان براندازی و شکست انقلاب اسلامی است، برسد.

ضرورت مقابله با نفوذ دشمن در ایران از سوی مسئولین و نخبگان جامعه به مراتب بیشتر احساس می‌شود؛‌چرا که با آگاهی از دشمنی های سابق به راحتی می‌توانند ابزارهای دشمن در رسیدن به نقشه جدید خود در کشور را از دست او بگیرند.

زمزمه های بازگشایی و خوشحالی برخی از راه اندازی مک دونالد که یک نماد آمریکایی است در ایران، بازگشایی سفارت روباه پیر بلافاصله بعد از مذاکرات در ایران و اولین اقدامات غیر قانونی انگلیسی ها در خصوص حضور با لباس نامتعارف در سفارت ایران در انگلیس، ورود خبرنگاران شبکه جاسوسی بی بی سی به ایران، ورود هیئت های اقتصادی که در زمان‌های گذشته با ترک کشور لطمه های مالی گسترده ای را به ایران زده بودند و … تنها در دو ماه اخیر رخ داد.

اقدامات مذکور که همگی با خوشحالی طرف های غربی همراه بود، ره هایی را نشان می دهد که دشمن به دنبال نفوذ در ایران قدم در آن گذاشته و در اولین قدم های خود نیز متأسفانه موفق عمل کرده است.

در حقیقت هدف آمریکا از برنامه هسته ای و حضور پای میز مذاکره مسأله ای فراتر از کنترل برنامه‌های هسته‌ای ایران بوده و به دنبال این توافق دو راهبرد نفوذ در کشور ایران و همچنین حضور موثر در منطقه را در پیش خواهد گرفت.

امروز اگر امریکا در پی مذاکرات صحبت از باز شدن باب تعامل با ایران را می کند به خاطر این است که سیاست های مختلف آن در قبال ایران به نتیجه نرسیده و به دنبال حضور نرم در ایران است.

رهبری در دیدار اخیر خود با هیأت دولت بر موضوع دشمنی با آمریکا نیز تأکید می کند و همین موضوع نشان می دهد که ایشان نسبت به رفتارهای برخی از مسئولین و نگرش های آنها در مورد تعامل با آمریکا آگاهی کامل دارند.

پروژه نفوذ با پایان مذاکرات هسته‌ای رقم خورده است و با تدوین برجام و تصویب آن در کنگره، حقیقت این امر بیشتر نمایان می شود که هدف دشمن از مذاکرات تنها حل مسائل هسته ای نبوده و تبعات غیر هسته‌ای توافق هسته‌ای بسیار بیشتر از دیگر مسائل خواهد بود.

منبع:راه دانا