سرویس: تولیدی » خبر پوششی 17:45 - پنجشنبه 05 شهریور 1394

وزير امور خارجه در مراسم كلنگ‌زني نمايشگاه بين‌المللي اصفهان:

اصفهان نمایشگاه بزرگی از ایران اسلامی است/ تحریم نتوانست مردم را از دولت جدا کند

محمد جواد ظریف گفت: گلزار شهدای اصفهان نمایشگاه ایثار و مقاومت و همچنین فرهنگ مقاومت یکی از بزرگترین مبانی جمهوری اسلامی در جهان کنونی است.

به گزارش اصفهان شرق، وزير امور خارجه كشورمان عصر امروز در آیین کلنگ زنی نمایشگاه بین المللی اصفهان، حضور در بین مردم اصفهان را افتخاری بزرگ دانست و گفت: هفته دولت یاد و خاطره دو شهید عالی مقام همچون رجایی و باهنر است که مردمی بودن و خدمت گذاری را به ارمغان گذاشتند و سرمشقی برای همه دولتمردان ایران هستند.

محمد جواد ظریف با اشاره به گرامی داشت یاد و خاطره شهدای اصفهان اظهار کرد: در برابر روح بلند شهیدان و امام شهیدان پیمان می بندیم که در راه و مسیرشان ثابت قدم بمانیم.

اصفهان نمایشگاه بزرگی از ایران اسلامی

وی با توجه به این مطلب که اصفهان تداعی نمایشگاه بزرگ ایران زمین است، افزود: گلزار شهدای اصفهان نمایشگاه ایثار و مقاومت و محلی است که نمایانگر قدرت مردمی است و همچنین فرهنگ مقاومت یکی از بزرگترین مبانی جمهوری اسلامی در جهان کنونی است.

ظریف فرهنگ شهادت را از جمله صفاتی دانست که ایران را قادر کرد در برابر کشورهای دنیا حضور پیدا کرده و ایستادگی و تعامل را در یک مکان با هم بیاموزیم.

وی اصفهان را در رشته های مختلف هنر، صنعت و غیره نمایشگاه کشور معرفی کرد که در جای جای کشور آثاری از هنر ایرانی را مشاهده می کنیم.

وزیر امور خارجه از صنعت و توانمندی هسته ای به عنوان یکی دیگر از ویژگی های این شهر نام برد و تصریح کرد: اصفهان نمایشگاهی از صنعت هسته ای کشور از UCF اصفهان گرفته تا نظنز همه مایه افتخار این استان است.

ظریف اصفهان را نمایشگاه مدارا و همزیستی اقوام مختلف مردم از جلفا تا جوباره عنوان و گفت: در این شهر همزیستی مردم ایران از فرهنگ و اقوام را می بینیم.

وی اصفهان را بزرگترین نمایشگاه ایران اسلامی خواند که درب های  آن به سوی همه جهانیان باز است و به یاری خدا همه گردشگران از این مظهر ایران اسلامی بازدید خواهند کرد.

دکتر ظریف با اشاره به ایجاد شهرک نمایشگاه بین المللی اصفهان خاطرنشان کرد: حرکتی که امروز برای ایجاد شهرک نمایشگاهی شروع می‌شود یک بعد ضروری برای نمایشگاهی  است که امروز در اصفهان برای جهانيان وجود دارد و زمینه عرضه آثار هنری و صنعتی این شهر را به کل کشور در شرایط بهتر فراهم می آورد.

وی افزود: به برکت حضور و مقاومت مردم در صحنه های انقلاب و انتخابات که نماد حضور مردم در شکل گیری روند همکاری انقلاب است، توانستیم فرصتی را برای کشور و مردم برای سازندگی ایجاد کنیم.

وزیر امور خارجه کشورمان مذاکرات را شروع فرصتی برای کشور معرفی و گفت: آنچه در مذاکرات هسته ای با رهنمودهای رهبری و پایمردی و شجاعت رییس جمهور و با تلاش فرزندان انقلاب فراهم شد، شروع فرصتی برای استفاده همگان است.

وی از مقاومت مردم در برابر فشار سخن گفت و بیان کرد: مردم و مقاومتشان در برابر فشارهای وارده باعث شد که صنعت هسته ای و اقتدار ملی خدشه دار نشود.

دکتر ظریف با توجه به تلاش دشمنان برای جدا سازی مردم و نظام در تحریم ها تاکید کرد: مردم تلاش کردند که به جهانیان نشان دهند تحریم نتوانست مردم را از دولت جدا کند و تحریم ها نمی تواند بین آنها و دولت مستقل که از ثمره انقلاب است فاصله اندازد.

از فرصت ها استفاده کنیم

وی تاکید کرد: افتخار ما این است که در طول مذاکره با حمایت مردم توانستیم تمام آنچرا که باید در کشور داشته باشیم، حفظ کنیم و با مذاکرات و توافق برجام خواست مردم کشور را به کرسی بنشانیم.

ظریف با بیان اینکه تحریم ها وزنه سنگینی بودند که به دست و پای مردم، صنعت و اقتصاد پیچیده بود، یادآور شد: برداشته شدن تحریم ها به صورت خودکار باعث تحول و توسعه نمی شود بلکه باید با اتحاد، همدلی و همزبانی صرف نظر از گرایش های سیاسی برای استفاده از این فرصت تلاش کنیم.

وی با اشاره به ویژگی دیگر مذاکرات در برداشته شدن موانع سیاسی اذعان کرد: در حوزه سياسي و اقتصادي، يک مانع بزرگ برداشته شده و علت مخالفت بدخواهان ما، اين بود که مي‌خواستند ما را در زندان ايران‌هراسي منطقه‌اي محصور کنند.

وزیر امور خارجه کشورمان قدرت بزرگ کشور را زاییده خون شهدا خواند و اظهار کرد: مردم کشور انگونه که شایسته است حضور فعال داشته باشند و در صحنه های سازندگی و اقتصادی بر اساس اقتصاد مقاومتی از فرصت های موجود استفاده کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در راستای وضعیت بهتر برای معیشت مردم از فرصت های موجود استفاده کنیم زیرا فرصت ها به سرعت از دست می روند.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.