سرویس: اقتصادی » کشاورزی و دامپروری 09:01 - چهارشنبه 04 شهریور 1394

معاون جهاد کشاورزی اصفهان خبر داد

سرمایه‌گذاری ۴۸۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی در عرصه کشاورزی اصفهان

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه در ۳ ماه اخیر در ۴۸۰ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی در بخش کشاورزی سرمایه‌گذاری شده است، گفت: بیشترین سرمایه‌گذاری‌ها در دام و طیور، زیربنائی و تولیدات گیاهی بود.

به گزارش اصفهان شرق؛ احمد صفی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه به مناسبت هفته دولت اظهار داشت: بخش کشاورزی در سال‌های اخیر مشمول بی‌مهری و کم‌لطفی‌های زیادی شده است و اگر به گذشته برگریدم، سرمایه‌گذاری‌ها در بخش کشاورزی دولتی بود اما اکنون بخش خصوصی و غیر دولتی وارد میدان شده‌اند و از مجموع سرمایه‌گذاری‌های انجام شده، 47 درصد از منابع بخش خصوصی بوده است.

وی با بیان اینکه در 3 ماه اخیر در استان اصفهان 48 میلیارد تومان توسط بخش خصوصی در بخش کشاورزی سرمایه‌گذاری شده است، افزود: بیشترین سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی در زمینه دام و طیور، زیربنائی و تولیدات گیاهی بوده است.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی استان اصفهان تصریح کرد: در هفته دولت 12 طرح شاخص با عتباری بالغ بر 232 میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد که کاشان و اصفهان بالاترین میزان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی را داشته است.

وی گفت: با توجه به محدودیت‌های منابع آبی و خشکسالی در کشور و استان اصفهان، دولت در برنامه 4 ساله‌ای برای بهبود وضعیت کشاورزی تدوین کرده است که تا کنون در استان اصفهان 98 درصد اهداف محقق شده است.

صفی با اشاره به رویکرد سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان برای افزایش بهره‌بری خاطرنشان کرد: استان اصفهان از جایگاه، امکانات و شرایط خوبی برای توسعه کشت گلخانه‌ای است که در حال حاضر 100 هکتار از اراضی اسن استان با حوایت صندوق توسعه ملی در بحث کشت گلخانه‌ای در حال فعالیت است.

رئیس اداره امور فناوری‌های مکانیزه کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان نیز در این نشست بیان کرد: بحث صنایع تبدیلی از بخش‌های مهمی است که از ضایعات محصولات کشاورزی جلوگیری می‌کند و سود مناسبی را برای کشاورزان دارد.

سیروس فرهمند گفت: امسال 6 میلیون تن تولیدات زراعی، باغی و دامی در استان اصفهان داشتیم که باید با استفاده از صنایع تبایدل از این محصولات نگه‌داری شود تا در زمان مناسب وارد بازار شود که در این راستا  در هفته دولت 5 پروژه با اعتبار 9 میلیارد تومانی به بهره‌برداری می‌رسد.

محمدعلی کاظمی، معاون برنامه‌ریزی منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان نیز در این نشست با اشاره به بهره‌برداری از 21 پروژه با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد و 400 میلیون تومان در هفته دولت اظهار داشت: از مهم‌ترین این پروژه‌ها بیابان‌زدائی در منطقه شرق اصفهان و دشت سجزی که در زمینی به مساحت 477 هکتار، 200 هزار اصله نهال کاشته می‌شود.

منبع:تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.