سرویس: اجتماعی » پزشکی و سلامت 11:00 - سه شنبه 03 شهریور 1394

با تشریح جزئیات میکروب در پوشاک تاناکورا عنوان شد

خطرناک‌ترین سَمّ دنیا در کنسرو

عضو بسیج جامعه پزشکی کشور با اشاره به هشدار نسبت به میکروب لباس‌های پوشاک تاناکورا گفت: باکتری «کلستردیوم بوتولینوم» یا سم کنسرو نیز در حالت عادی هیچ خطری ندارد اما در شرایطی خاص می‌تواند خطرناک‌ترین سم دنیا شود.

به‌گزارش اصفهان شرق؛ محمدرضا ناظر عضو سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور اظهار کرد: یکی از شیوه‌های بیوتروریسم که آمریکا در گذشته علیه سرخپوستان استفاده کرد توزیع پتو و پوشاک آلوده بود و این موجب شد جمعیت کثیری از سرخپوستان از بین بروند.

این متخصص عفونی ادامه داد: امروزه نیز در جامعه خود با پدیده پوشاک تاناکورا، لباس‌هایی ارزان‌قیمت و دست دوم که منبع ورود آنها مشخص نیست، مواجه هستیم که ممکن است این نوع لباس‌ها نیز به میکروب‌های مختلف آلوده باشند.

وی تصریح کرد: در واقع این توانایی وجود دارد که از این لباس‌ها به‌عنوان وسیله‌ای برای انتقال بیماری استفاده شود و به میکروب‌های مختلف آلوده شوند، ممکن است میکروب‌ها در ابتدا بیماری‌زا نباشند، یعنی میکروب بیماری به‌صورت غیرفعال تزریق شود، اما بر اثر یک‌سری شرایط محیطی، زمانی و یا توسط یک عامل ثانویه فعال شوند.

وارد کردن لباس تاناکورا مغایر با اقتصاد مقاومتی است

ناظر افزود: از بحث بیوتروریسم و بیماری‌زا بودن لباس‌های تاناکورا که بگذریم، ورود این لباس‌ها از منظر اقتصاد مقاومتی نیز به ضرر کشور است، به‌طوری‌که بسیاری از جوانانی که مشغول به خیاطی بودند، شغل خود را از دست داده و تولیدات آنها جای خود را به لباس‌های تاناکورا داده است، لذا توصیه می‌کنم به واردات لباس تاناکورا از منظر اقتصادی و امنیتی نگاه ویژه‌ای داشته باشیم.

این عضو بسیج جامعه پزشکی تأکید کرد: عمدتاً لباس‌های دست دوم عامل بیماری‌های پوستی و قارچ‌ها هستند، اما آنچه مهم‌تر است و در زمره اقدامات بیوتروریسم قرار می‌گیرد تزریق میکروب‌های غیرفعال است که بعد‌ها در شرایط خاص فعال می‌شوند و دشمن با یک اقدام خاص گروهی از انسان‌های آلوده به این میکروب‌ها را از بین می‌برد.

وی باکتری «کلستردیوم بوتولینوم» یا سم کنسرو را مثال زد و گفت: این باکتری در حالت عادی هیچ خطری ندارد، اما در شرایطی خاص می‌تواند خطرناک‌ترین سم دنیا باشد، پس باید احتمال دهیم که میکروب‌های لباس‌های تاناکورا در صورتی که از سوی دشمنان و با هدفی خاص وارد کشور شود، چنین قابلیتی را دارند و در شرایط خاص مخاطره‌آمیز هستند.

منبع:تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.