سرویس: اقتصادی » راه و شهرسازی 10:05 - دوشنبه 02 شهریور 1394

نماینده مردم اصفهان در مجلس:

رونق گردشگری بین مناطق در تکمیل جاده نودوشن به ورزنه مشهود است

نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: تکمیل جاده نودشن به ورزنه تاثیر بسزایی در رونق اقتصادی دو منطقه و کاهش بعد مسافت برای مردم دو استان به ارمغان می آورد.

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق از ورزنه، به منظور بررسی مشکلات و ارائه راهکارهای عملی در خصوص تکمیل جاده ورزنه- نودوشن، بازدیدی با حضور نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی و هیئت همراه از این مکان و همچنین قلعه خرگوشی انجام شد.
از این سو بر آن شدیم تا به دلیل اهمیت این جاده در مسیر حمل و نقل آسان و کاهش بعد مسافت به منظور رفت و آمد از قسمت شرقی اصفهان به استان یزد، گفتگویی با دکتر کامران و استاندار یزد به شرح ذیل انجام دهیم.

اصفهان شرق- باتوجه به تلاش هایی که درچندین سال اخیر برای جاده ورزنه به ندوشن انجام شده است، فکرمیکنید این برنامه به چه نحوی پیش رود که به نفع این دومنطقه باشد؟
کامران- پروژه در حوزه اصفهان تقریبا تمام شده است اما در حوزه استحفاظی یزد، قسمتی زیرسازی و قسمتی آماده آسفالت می باشد. البته ما در این جاده می بایست از وزارت معادن نیز با توجه به وجود معادن درخواست همکاری کنیم و در قانون نیز مصوب کردیم از بهره برداری های مالکین این معادن بتوانند کمک گرفت و طبیعی است با افتتاح این مسیر به نفع آنها نیز می باشد.
البته در این منطقه گردشگری مفید است چون اماکنی مثل قلعه خرگوشی واقع شده است، تالاب بین المللی گاوخونی، اماکن خوب میراثی که در حوزه و بافت قدیم شهر ورزنه وجود دارد و امکانات خوبی که ما گردشگری را در این منطقه فعال کنیم.
در خصوص مجتمع رفاهی هم باید گفت که می توان از غذاهای محلی دو محل برای جذب مسافران بین راهی استفاده بسیار برد.
کامران تاکید کرد: با تکمیل این پروژه مسیر استان اصفهان به یزد به میزان 70کیلومتر کاهش می یابد.

اصفهان شرق- باتوجه به اهمیت جاده ورزنه، ندوشن یزد برای دو استان اصفهان و یزد شما چه برنامه ای جهت این جاده در حوزه استحفاظی یزد دارید؟
میرمحمدی استاندار یزد- امیدواریم هر چه سریعتر این جاده در دستور کار قرار داده و عملیات اجرایی ان تکمیل شود و همچنین با مکاتباتی که با وزیر راه و شهرسازی در خصوص بودجه تخصیصی انجام شد،  16 کیلومتر زیر سازی و 18کیلومتر روسازی و آسفالت آن تامین شده و یکی از پروژه های با اولویت را در استان به خود اختصاص داده است که انشالله بین استان اصفهان و یزد این مسیر نیز رونق گرفته شود و زمینه های همکاری این دو منطقه صورت پذیرد.

اصفهان شرق: باتوجه به اینکه جاده ورزنه به ندوشن برای مردم ورزنه اهمیت بسیاری خصوصا در مورد اشتغالزایی دارد، چه زمانی را جهت تکمیل این مسیر به مردم اعلام می کنید؟
میرمحمدی استاندار یزد- تعیین مدت زمان اکنون بستگی به طراحی زمینه برای فنی مسیر و وسایل فنی و زیرسازی دارد، دنبال آن هستیم که هر چه زودتر این پروژه تکمیل شود ولی از نظر عملیاتی امکانات آن فراهم می باشد و ما هیچ مشکلی نداریم. از نظر اعتباری باید در رابطه با اعتباراتی که مجلس تصویب می کند ودولت تخصیص می دهد در این زمینه انجام دهیم.

گفتنی است در این بازدید، استاندار یزد، شامحمدی امام جمعه ورزنه، بخشدار بن رود و اعضای شورای اسلامی شهر ورزنه حضور داشتند.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.