سرویس: اجتماعی » پزشکی و سلامت 11:41 - یکشنبه 01 شهریور 1394

صمیمانه با پزشک؛

خدمت به مناطق محروم کویر، لحظات زیبای زندگی من بود

روز پزشک فرصتی جهت ارج نهادن به مقام طبیبان است که با زحمات شبانه روزی خود دردی را از الام انسانها کاهش می دهند.

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق در جرقویه علیا، در ایران اول شهریورماه همزمان با زادروز بوعلی سینا به پاس خدمات وی به علوم پزشکی، روز پزشک نامگذاری شده است.
روز پزشک فرصت مناسبی است تا از زحمات شبانه روزی پزشکان تجلیل شود، پزشکان در طول سال با خدمات خود قلب ها را آرام، ذهن ها را زیبا، دردها را کاهش و نیازها را برطرف می کنند.

پزشکان از قشرهای تاثیرگذار در جامعه هستند که اعتماد به آنها سلامتی و تندرستی را ایجاد می کند، دستان مهربان پزشکان کاهنده آلام و دردها است.
آنها علاوه بر توجه به رسالت خطیر خود در لحظه های حساس در کنار سایر مردم در صحنه حضور دارند و به رسالت خود به عنوان یک شهروند عمل می کنند، یکی از مهم ترین فعالیت های پزشکان همدردی با ملت های مظلوم است.

به بهانه همین روز به مرکز بهداشتی درمانی شهر حسن آباد رفتیم و روز پزشک را به پزشک این مرکز دکتر مهران غنوی تبریک گفتیم و به چند سوال مطرح شده پاسخ داد.

بیوگرافی:
مهران غنوی متولد 1367 دارای یک فرزند ساکن اهواز و فارغ التحصیل دانشگاه علوم پزشکی اصفهان می باشم.

از چه زمانی به پزشکی علاقمند شدید و مشوق اصلی شما چه کسی بود؟
من از دوران بچگی به شغل پزشکی علاقه داشتم و مشوق اصلی پدر و مادرم بودند.

بهترین لحظاتی که در دوران کاری خود داشتید بیان کنید؟
بهترین حس من خدمت به مردم خصوصا مردم مناطق محروم بود و همین عامل، لذتی بی اندازه در کار من ایجاد میکرد.

به نظر شما حداکثر زمان برای تشخیص و ویزیت یک بیمار چقدر است طبق استاندارد های جهانی یک پزشک می تواند چند بیمار را ویزیت کند؟
زمان تشخیص حدود نیم ساعت واین بستگی به نوع بیماری و امکانات موجود دارد در مورد تعداد ویزیت کردن بنده نمی توانم نظری دهم.

امروزه بیماری هایی نظیر سکته ها، فشار خون، دیابت و چربی خون و… روبه افزایش است چه توصیه ای به این افراد دارید؟
این افراد باید با مراجعه به افراد آگاه از بیماری خود اطلاعات کافی کسب کنند و رژیم غذایی خود را بر آن اساس تنظیم نمایند و یکی از دلایل دیگر این بیماریها سبک زندگی کردن است امروزه زندگی به صورت ماشینی طی می شود و تحرک و ورزش از مردم گرفته شده است. تاکید می کنم که افراد چه سالم چه بیمار به ورزش و پیاده روی روی آورند تا از این گونه بیماری ها پیشگیری کنند.

در کشور ما مصرف انتی بیوتیک در مقایسه با کشورهای پیشرفته بسیار بالا است چرا؟
مردم ما وقتی به پزشکی مراجعه می کنند اگر بعد از یک یا دو روز خوب نشود به پزشک دیگری مراجعه می کند و اگر بیماری به انتی بیوتیک احتیاج پیدا کند و به اندازه استاندارد به وی تجویز شود مدت بهبودی وی ممکن چند روزی به طول انجام وبه همین جهت پزشکان برای جلب توجه بیماران مجبورند انتی بیوتیک بیشتر و قوی تری تجویز کنند و این به فرهنگ مصرف دارو بر می گردد که رسانه ها و مسئولین آموزشی با هماهنگی باید در مورد مصرف دارو فرهنگ سازی کنند.

اگر بیماری به شما مراجعه کرد و بیماری وی را تشخیص ندادید چه می کنید؟
همه با همکاری در جامعه به درمان بیماران می پردازیم و باید همه پزشکان این رفتار را نهاینه کنند که خود را جزء یک جامعه دانسته و به همدیگر اعتماد داشته باشند.

حرف اخرشما:
از جوانان و نوجوانان می خواهم که شغل خود را بر اساس استعداد و علاقمندی خود انتخاب کنند و با شهامت و پشتکار به ارزوی خود خواهند رسید.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.