سرویس: اخبار شهرستان » اژیه 19:15 - شنبه 31 مرداد 1394

امام جمعه شهر اژیه:

ساخت فضای مناسب، جلوه اکرام مردم نسبت به امامزادگان است/ امامزاده شهباز چشم انتظار یاری خیرین

حجت الاسلام شاهمیری گفت: مهمترین جلوه اکرام ما نسبت به امامزادگان، ساخت فضایی در خور شان آن بزرگواران است تا خدایی نکرده موجبات بی احترامی به تربت پاک آنها را به وجود نیاورد.

به گزارش اصفهان شرق، مراسم بزرگداشت آستان مقدس امامزاده شهباز(ع) اژیه در جوار آن حضرت برگزار شد.

در این مراسم امام جمعه شهر اژیه در خصوص تاریخچه ورود امامزادگان به ایران و حضور آنها در فرهنگ مردم ایران و همچنین وظایف ما در قبال کرامت آن بزرگواران به ایراد سخن پرداخت.

حجت الاسلام شاهمیری ضمن اشاره به آیه(قل لا اسئلکم علیه اجراً الا الموده فی القربی) اظهار کرد: پیامبر اکرم(ص) در قبال رسالت خطیری که داشت از ما مزدی جز دوست داشتن ذو القربی و دوست داشتن اهل بیت مزدی طلب نکرد.

وی ضمن بازگویی داستان کربلایی کاظم همان خادم بی سواد امامزاده ای که حافظ کل قرآن شد ابراز کرد: این امامزادگان نعمت های الهی و واسطه ی کرامت و فیض پروردگار بی همتا هستند و شاید بسیاری از ما در زندگی خود از آنها مدد خواستیه ایم و همین توسل مشکل گشای زندگی ما بوده ولی ما هم در مقابل این همه کرامت وظایفی در قبال آن بزرگواران داریم.

شاهمیری ساخت فضایی مناسب را از جمله موارد مهم مردم در برابر امامزادگان عنوان و گفت: یکی از جنبه های مهم اکرام ساخت فضایی در خور شان آن بزرگواران است تا خدایی نکرده موجبات بی احترامی به تربت پاک آنها به وجود نیاید.

وی در پایان با دعوت از خیرین جهت کمک به این اماکن متبرکه افزود: امیدواریم در آینده ای نزدیک شاهد رفع غربت امامزاده شهباز و تبدیل شدن به قطب فرهنگی و قرآنی در شهر اژیه و شرق اصفهان باشیم.

در پایان سخنرانی بانویی خیر جهت آغاز محصور نمودن فضای تربت خانه، ساخت درب و پنجره های آستان مبلغ 9 میلیون ریال اهدا کرد.

در پایان مراسم از برترین خادم و برترین شاعر آستان مقدس امامزاده شهباز(ع) تجلیل و قدردانی بعمل آمد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.