سرویس: غیر تولیدی » تنظیمی 12:17 - سه شنبه 19 آذر 1392

نماینده انقلابی مایه سربلندی مردم اصفهان

دکتر کامران جواب اعتماد مردم اصفهان را داد. در جوابیه سعید مرتضوی ذکر شده که دکتر کامران تمامی اسناد و مدارک هزینه کرد پول های دریافتی را به وی ارائه کرده است.

به گزارش واحد رصد وتحلیل فضای مجازی اصفهان شرق نمایندگان از سازمان تامین‌اجتماعی تحقیق‌وتفحص کرده‌اند و سعید مرتضوی هم جوابیه داده است. یکی از موضوعات تحقیق‌وتفحص، بحث پول‌گرفتن یا نگرفتن نمایندگان از تامین‌اجتماعی است. مرتضوی می‌گوید داده‌ایم و نمایندگان تکذیب می‌کنند. رییس سابق سازمان تامین‌اجتماعی به سوال‌های ما در این خصوص پاسخ داده است.

132

در گزارش تحقیق و تفحص مجلس‌ از سازمان تامین‌اجتماعی آمده بود که شما به 37نفر نماینده مجلس، کارت هدیه پرداخته‌اید. پرداخت‌های شما به نمایندگان بر چه مبنای قانونی صورت گرفته است؟
هیچ مشکلی نداشته است. رسید داده‌اند به صورت شفاف پول گرفته‌اند که آن را به بیمه‌شده‌های نیازمند تامین‌اجتماعی بدهند. این رسالت سازمان در موارد غیرشمول است. اصلا فصل قانونی برای آن داریم؛ به‌جای اینکه بگوییم از اقصی‌نقاط کشور مردم بیایند و در ملاقات مردمی به آنها پول بدهیم، این را به نماینده همان منطقه می‌دهیم و می‌گوییم به تشخیص خودش به مردم منطقه بدهد.

چه تضمینی وجود دارد که نماینده این پول را واقعا به آن شخص نیازمند تحت پوشش تامین‌اجتماعی بدهد؟
نمایندگان امین مردم هستند اگر نباشد که 10تا 20 کارت هدیه را درست هزینه کند که نمی‌شود به او گفت وکیل مردم. مردم رفته‌اند این همه رای داده‌اند به نماینده‌شان که قانونگذاری کند. آن وقت ما برای پنج‌میلیون‌تومان پول به نماینده اعتماد نکنیم که درست نیست. نماینده مجلس، شأن والایی دارد.

شما هیچ صورت‌هزینه‌ای از نمایندگان بابت پرداخت‌ها نخواستید؟
چرا صورت و هزینه همه حساب‌کتاب‌هایمان‌ هست و درست هم هست. اما ما که به آنها نمی‌گفتیم رسید هزینه‌هایتان را به ما بدهید. البته بعضی‌ها آوردند. مثل آقای کامران نماینده اصفهان که رسید و مستندات پرداختش را آورد ولی ما نخواسته بودیم که بیاورند چون آنها را امین می‌دانستیم.

ولی طبق قانون، نمایندگان از دریافت هرگونه مبلغ تحت هر عنوانی از ارگان‌ها معذورند.
برای حوزه انتخابیه از محل‌های قانونی از جمله بهزیستی و نهادهای مشابه می‌گیرند. این رویه که الان هست از قدیم بوده است. آن چیزی که ممنوع است، این است که نماینده برای مصارف شخصی نباید پول بگیرد.

گفته‌اید که به 150نفر از نمایندگان پول پرداخت کرده‌اید. چرا این پول را مثلا به همه نمایندگان پرداخت نکردید؟آیا به‌نامه جمعی از نمایندگان در حمایت از شما ربطی دارد؟
پیرو درخواست جناب آقای پورمختار ریاست محترم «کمیسیون اصل90» مجلس شورای اسلامی آمار دقیق نمایندگان را با ذکر مشخصات به آن مرجع محترم ارسال داشته‌ام که این هیچ ربطی به نامه نمایندگان ندارد زیرا آن نامه اساسا تقدیر از رییس‌جمهور محترم به‌خاطر مصوبه هیات دولت در تغییر نام تامین‌اجتماعی از صندوق به سازمان بود.

 برای پرداخت‌ها هیچ شرط دیگری نمی‌گذاشتید مثلا اینکه در مجلس از شما حمایت کنند یا حداقل مخالفت نکنند؟
اساسا این پرداخت‌ها توسط معاونت حقوقی و پارلمانی و مدیرکل امور مجلس و سایر مسوولان مربوطه انجام می‌شد و صورت‌جلسات آن جهت تایید به نظر اینجانب می‌رسید و این پرداخت‌ها ارزشی نداشته است که شرط‌وشروط شخصی داشته باشد. این امر دون شان نمایندگان مجلس شورای اسلامی است.

منظورم به این صراحت نیست. شیوه‌های مختلفی وجود دارد، مثلا در لفافه؟
نخیر نه در لفافه و نه در صراحت، این مسایل مطرح نبود. صرفا برای حوزه انتخابیه و رسا‌لت سازمانی بوده است. خیلی‌ها که با ما مخالف بودند یا همسو نبودند هم از ما تقاضا می‌کردند و ما پرداخت می‌کردیم. همین الان در فهرست نام خیلی‌ها هست که با سازمان و من همسو نبودند ولی ما به خاطر حوزه انتخابیه‌شان پرداخت کردیم.

ولی نماینده‌ها دیروز همه منکر این شده‌اند که پولی از تامین‌اجتماعی دریافت کرده‌اند؟
پول را که من پرداخت نکرده‌ام. از معاون حقوقی- پارلمانی، معاون اداری- مالی سازمان، مدیرکل امور مجلس و دو نفر از مسوولان مالی حوزه مدیرعامل، انجام پرداخت‌ها را در صورت‌جلسه تایید کرده‌اند. بنابراین جای هیچ شبهه‌ای نیست. مطلبی که آقای «محجوب» در قضیه تحقیق‌وتفحص مطرح کرده، خلط مبحث است. من در این جوابیه به هیات‌رییسه شفاف گفتم که ایشان فقط فهرست یک‌ماه خاص را داده است و پرداخت‌ها به این 37 نفر به ماه خاصی مربوط است و خود آقای محجوب هم در دوره قبل یعنی دوره هشتم مجلس از مدیرعامل سابق پول گرفته است و سندش هست. آن وقت ایشان آمده برای اینکه از زیر بار این موضوع در برود گفته من از آقای مرتضوی هیچ درخواستی نداشتم و از ایشان پولی نگرفتم من هم نگفته‌ام که از من گرفته است. ایشان که می‌گوید گرفتن پول اشتباه است باید گفت چه فرقی دارد وقتی شراب حرام است یک جرعه و چند بطری، حد واحد دارد.

منبع:شرق

همچنین بخوانید:

5 نظر در مورد “نماینده انقلابی مایه سربلندی مردم اصفهان”

  1. ورزنه ای گفت:

    باسلام
    اصل گرفتن این پول آنهم از کسی مثل مرتضوی شرعا وقانونا جایز نبوده است…
    آیا رییس یک سازمان اجازه دارد پولهای بیمه شدگان را به این وآن بذل وبخشش کند؟
    حتی اگر جناب کامران تمامی این پول را به نیازمندان واقعی داده باشد ومرتضوی نیز درازای آن درخواستی نداشته باشد
    اصل اینکار محل اشکال است…

  2. بادصبا گفت:

    بالاخره دست این آقای هزار چهره رو شد برای مردم

  3. دستجرد گفت:

    عجب نماینده متعهد و انقلابیی داریم باید بهش افتخار کرد که از مرتضوی رشوه گرفته تا چیزی نگه

  4. نقد گفت:

    با سلام
    ما که همیشه گفتیم و میگیم که زنده باد دکتر کامران
    اما بعضی ها چشم ندارند ببینند…

  5. arshiamoghadam گفت:

    با سلام
    من از دست به خیر بودن دکتر کامران با اطلاعم ایشون رشوه نگرفتن و این پول ها را در جهت کمک به افراد بی بضاعت استان دریافت کرده اند خدا خیرشون بده

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.