اصفهان شرق

تخم‌مرغ فاسد عامل درمانی بیماری ام‌اس

کدخبر: 72361
1394/05/30 در ساعت 15:02

به گزارش اصفهان شرق؛ دانشمندان در مطالعات خود دریافتند وجود ماده سمی سولفید هیدروژن که در تخم مرغ های فاسد وجود دارد، در تنظیم عملکرد سیستم ایمنی بدن نقش داشته و کاهش این ماده در «سلول های T» موجب بروز بیماری هایی مانند ام اس می شود.
پژوهش های جدید دانشمندان نشان می دهد که تخم مرغ های فاسد شده و بد بو می توانند به عنوان یک عامل درمانی در بیماری های خودایمنی بدن مانند ام اس مورد استفاده قرار گیرند.

بر این اساس، وجود مقادیر زیادی از سولفید هیدروژن در تخم مرغ های گندیده می تواند در مداوای این گروه از بیماری ها موثر باشد.

این مواد با تاثیرگذاری روی سیستم ایمنی بدن و به طور ویژه روی عملکرد تنظیم سلول های «T» و سلول های «Tregs» در درمان بیماری هایی از قبیل ام اس تاثیرات مثبتی دارند.

پژوهش های انجام شده نشان می دهد که سلول های مذکور (سلول های T و سلول های Tregs) در موارد متعددی از بیماری های خودایمنی دچار اختلال شده و قادر به انجام دقیق وظایف خود نیستند.

در همین رابطه «سونگ تائو شی»، پژوهشگر دانشگاه پنسیلوانیا، می گوید: «سولفید هیدروژن H2S نقش مهمی در بدن انسان ایفا می کند. اگرچه میزان زیاد این ماده سمی بوده و گازی زیان آور است ولی بدن انسان به آن نیاز داشته و همواره به تولید میزان معینی از این گاز در سلول های خود می پردازد.»

منبع:مهر