سرویس: اخبار شهرستان » جرقویه سفلی 21:38 - پنجشنبه 29 مرداد 1394

هفت روز میهمانی غواصان گمنام در نصرآباد جرقویه؛

جایگاه شرق اصفهان در صدا و سیمای اصفهان کجاست/ ساخت یادمان، قدم بعدی در ادای دین به شهدا

امام جمعه شهر نصرآباد اظهار کرد: پیام اصلی آنها که همان استکبار ستیزی است باید توسط مردان و زنان این مرز و بوم انعکاس داده شود.

به گزارش اصفهان شرق از جرقویه سفلی، مراسم هفتمین روز خاکسپاری دو شهید گمنام در نصرآباد جرقویه با حضور مردم و مسئولان برگزار شد. مردم شهر نصرآباد هفت روز قبل با آغوش باز از دو جوان ایرانی که علی اکبر گونه مسیر پیروی از ولایت و دفاع زا کشور بدور از ذلت طی کردند، داشتند. مردم در مراسم تشییع پیغام شهدا را به درستی به جهان مخابره کردند و امروز در هفتمین روز تدفین شهدا، به درستی حق مطلب را ادا کردند و یادبودی در خور شان شهدا با معنویت و سادگی عشایر جرقویه برگزار کردند.

پیام شهدا رعایت حفظ حجاب است

امام جمعه شهر نصرآباد در جمع عاشقان شهدا با اشاره به اینکه مردم سنگ تمام در مراسم تشییع و یادبود شهدای غواص گذاشتند، اظهار کرد: شهدا به نحو احسن تشکر خود را از مردم شهرها و روستاهای شرق اصفهان انجام خواهند داد و پیام اصلی آنها که همان استکبار ستیزی است باید توسط مردان و زنان این مرز و بوم انعکاس داده شود.

حجت الاسلام فرهنگ افزود: همدلی و همزبانی واقعی را باید از شهدا بیاموزیم زیرا آنها با ایستادگی در مسیر عزت کشور گام برداشتند و امروز وظیفه ماست تا از اهداف شهدا دفاع کنیم.

وی با توجه به دهه کرامت و گرامی داشت یاد دختر امام موسی کاظم(ع) اذعان کرد: شهدا در وصیت نامه خود بانوان جامعه را به رعایت حجاب دعوت کردند و سبک زندگی فاطمی در این خصوص باید به زنان و دختران کشور آموزش داده شود تا به سوی مسیر تحمل نروند.

پیام عشایر در مسیر شهدا طنین انداز شد

مسئول تبلیغات جرقویه در هفتمین روز از تدفین شهدای غواص و ثبات قدم در راه شهدا، تصریح کرد: مردم باید به درستی راه را از بیراهه تشخیص دهند و شهدا، راهنمای خوبی برای ورود به مسیر عزت، ایستادگی و پیروی از ولایت فقیه هستند.

حجت الاسلام کوهگرد با توجه به اینکه در مراسم تدفین شهدا برخی عشایر حضور نداشتند، متذکر شد: عشایری که در روز تدفین حضور داشتند، سنگ تمام گذاشتند و برخی از عشایر که در ییلاق هستند با اظهار ناراحتی از عدم حضورشان در شهر نصرآباد، طی پیامی خیرمقدم خود را به شهدا ابراز داشتند.

وی خاطرنشان کرد: نسل امروز باید از دانشگاهی که جوانان این مرز و بوم طی سالهای 60 تا 68 حضور داشتند، درس گرفته و با همت و ایستادگی واحد های این دانشگاه را به درستی پشت سر نهند.

امام جمعه شهر محمد آباد نیز در بخش دیگر از گفتگو با خبرنگار در خصوص حضور شهدای غواص تاکید کرد: مردم کویر در میزبانی از مهمانان کربلای 4 سنگ تمام گذاشتند و خانواده دو شهید گمنام 18 و 24 ساله بودند.

بخشدار جرقویه سفلی با اشاره به فرمایشات گهربار رهبر معظم انقلاب، به حفظ یاد و خاطر شهدا در همه زمان ها و همه سنین اشاره موکد کرد.

دفاع از ولایت، مسیری که بی بی دو عالم به ما آموخت

IMG_1614

پاسدار خادم شهدا در مراسم یادبود هفتمین روز تدفین شهدای غواص با توجه به راه شهدا که همان راه انقلاب است، متذکر شد: پیام شهدا ادامه دادن راه امام و ولایت فقیه است و این همان راه حضرت زهرا(س) در دفاع از ولایت و شهادت در این مسیر است.

مرتضی بختیار گفت: مسئولان باید پایبند به این مسیر باشند و نگذارند تا خون شهدا پایمال شود زیرا آنها آزادمردان دیروز و پیام آوران امروز جبهه جنگ نرم هستند.

5454400000

فرمانده حوزه بسیج امام سجاد(ع) جرقویه سفلی که هنوز غروب خاطره انگیز 23 مرداد را در ذهن می پروراند، در پاسخ به اینکه درس شهدا به نسل امروز چیست؟ بیان کرد: اینکه مردم شهر و دیاری بتوانند میزبان شهدا باشند، افتخاری بسیار بزرگ برای نسل امروز است و هیچ عاملی همانند حضور شهدا و تشییع پیکرهای این عزیران نمی تواند تاثیر خود را در بیان فرامین اصلی مسیر انقلاب به نسلی که دوران جنگ را ندیده اند، نشان دهد.

وی تاکید کرد: همه ما باید مسیر شهدا را با ایستادگی کامل ادامه دهیم و نگذاریم پس از تدفین شهدا، رنگ و بوی غربت در یادمان گمنامان شهر حاکم شود.

هدیه زنان عشایر در هفتمین روز میزبانی از برادران گمنام

خواهر شهید اسماعیلی که 13 سال درد هجران نبود برادر را به درستی حس کرده بود، با چشمانی خیس از فراغ برادران گمنام گفت: در مدتی که شهدا در شهر ما هستند، برایشان خواهرانه گام بر می داریم زیرا دینی گردن همه ماست تا راه جوانان شهید گمنام را ادامه دهیم که پدران و مادرانشان هنوز چشم به راه امدنشان هستند.

همسر شهید مختار عرب صالحی با در دست داشتن عکس همسر شهیدش گفت: نگذاریم نور شهدا به واسطه دشمنان خاموش شود و این پیام را همیشه تکرار کنیم وکه زیر با ظلم و ستم استکبار جهانی نخواهیم رفت زیرا این پیام اصلی شهدا بود که امروز در مراسم هفتمین روز میهمانیشان در شهر عشایری جرقویه هستیم.

خانم عرب مختاری از زنان عشایر شهر با زمزمه دعا در زیر لب اذعان کرد: شهدا با آمدنشان خیر و برکت را به شهرمان آوردند و انشاالله بتوانیم راه انها را که همانند فرزندان ما هستند، ادامه دهیم.

440000444444

دخترانی که در دهه کرامت، از وصیت نامه شهدا گفتند

دختران جوان نصرآباد که در ابتدای دهه کرامت نیز در کنار قبور شهدا حاضر شدند در مراسم هفتمین روز تدفین شهدا با ابراز خوشحالی از حضور برادران کربلای 4 در شهرشان این گونه سخن گفتند: شهدا افتخارند و برای ما پیام آوردند که مسائل دینی را به درستی و کامل عملی کنیم و نگذاریم که دین در بین ما کم رنگ شود.

دختران عشایر با اشاره به ویژگی مردم شهر نصرآباد تاکید کردند: خونگرم بودن ویژگی اصلی مردم نصرآباد است و هفت روز است میزبان برادران گمنام هستند و امیدواریم به درستی حق شهدا را با ادامه دادن راهشان ادا کنند.

لازم به ذکر است اولین مراسم پرفیض دعای کمیل در اولین شب جمعه حضور این دو شهید گلگون کفن در شهر نصرآباد؛ امشب همراه با اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء در کنار ترببت پاک این دو شهید گمنام برگزار شد.

به گزارش اصفهان شرق، مسلما انعکاس مراسم تشییع شهدا در شهرهای کوچک به یک روز خلاصه می شود ولی وظیفه همه مسئولان است که به درستی پیام شهدا را به نسل جدید و مردم شهر مخابره کنند و نگذارند گرد گمنامی بر قبور شهدا پاشیده شود. مسئولان توجه کنند، از امروز به فکر اماده سازی طرحی برای یادمان شهدای گمنام باشند تا المانی در شان شهدا در ابتدای شهر نصرآباد نمایان شود و در این مسیر نقوش ایرانی اسلامی را مد نظر قرار دهند.

حرفی با صدا و سیما:

متاسفانه علی رغم پوشش کامل برنامه تشییع شهدا در شهرستان های استان اصفهان و همچنین حماسه باشکوه مردم اصفهان در 19 مرداد، گزارشی از تدفین شهدا در شرق اصفهان بر صفحه تلوزیون اصفهان نمایان نشد و این مورد، گله مندی امام جمعه شهر نصرآباد و دیگر مردم را به دنبال داشت که امید است در این عامل تصمیمی اتخاذ شده و حداقل زمانی را به شرق اختصاص دهند.

IMG_8582 IMG_8578 IMG_8570 IMG_8548 IMG_8547

 

 

همچنین بخوانید:

3 نظر در مورد “جایگاه شرق اصفهان در صدا و سیمای اصفهان کجاست/ ساخت یادمان، قدم بعدی در ادای دین به شهدا”

  1. علی دهقانی گفت:

    متا سفانه صدا وسیما همیشه برای شرق اصفهان ضعیف عمل می کنه!انشاء الله با پیگیری مسئولین این مشکل هم حل بشود

  2. حاج ولی گفت:

    سلام
    حضور مردم در مراسم تشییع و تدفین شهدا و مراسم بزرگداشت هفتمین روز به خاکسپاری آنها و دعای پر فیض کمیل بسیار چشمگیر و بیشتر از حد انتظار بود؛ اما متاسفانه حضور مسوولان اعم از نمایندگان و دولتی ها که به برکت خون شهیدان چنین مناصبی را اخذ ( ….) کرده اند جای تامل دارد.تعداد مسوولان خیلی کم بود ، نماینده ها هم مثل این که هنوز زود بود برای …….

  3. خلیل کوهگرد گفت:

    سلام
    مردم بزرگوار نصرآباد در همه صحنه ها گل آفریدند امید واریم که مسئولین آنها را پژمرده نکنند علی الخصوص عشائر عزیز را . …..

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.