سرویس: اجتماعی » پزشکی و سلامت 15:03 - چهارشنبه 28 مرداد 1394

“شَبَحِ درد” دست قطع شده با یک زندگی زناشویی چه کرد؟

طراح و ابداع کننده نخستین شبکه اجتماعی سلامت خانواده درباره اثرات ناتوانی جنسی از شَبَحِ درد دست قطع شده فردی گفت که منشا آن عدم پذیرش همسر در رابطه زناشویی و در نهایت ناتوانی جنسی در طول ۲۰ سال زندگی حکایت می‌کرد.

به‌گزارش اصفهان شرق؛ مقوله «ناتوانی جنسی»، مبحثی است که در جامعه ایرانی صحبت از آن فقط مختص به جوانان نیست، بلکه جامعه هدف متعددی را در بر می‌گیرد؛ بر این اساس در ادامه مباحث مهم روابط و سلامت جنسی زوج‌ها در حوزه موضوعات سلامت خانواده، “نسرین طهرانی”، محقق و درمانگر اختلال‌های جنسی به تسنیم عنوان کرد: یک اصل و قانون انکارناپذیر در زندگی متاهلی، پذیرش بدون قید و شرط یکدیگر، احترام گذاشتن و نادیده نگرفتن اعتماد به نفس طرف مقابل است.

وی توضیح داد: وقتی یکی از دو نفر در یک رابطه زناشویی و یا زندگی متاهلی در مواجهه با مشکلات حرمت و اعتماد به نفس طرف مقابل خود را نشانه می‌گیرد، حداقل باید به 2 موضوع جدی شک کرد، نخست اینکه فرد دانش و مهارت‌های کنترل، تعدیل و حل مسئله پیش آمده را ندارد و موضوع دوم اینکه در عملکرد جنسی موفقیتی وجود ندارد و یا از این به بعد عملکرد جنسی دچار مشکل خواهد شد.

طهرانی ادامه داد: یکی از جدی‌ترین مشکلات زن و شوهرها این است که بعد از ازدواج، مرزی به نام حرمت و احترام گذاشتن را بر می‌دارند و به آن عنوان صمیمیت می‌دهند و این در حالی است که این دو موضوع دو اصل انکارناپذیر ایجاد، ادامه، تحکیم و ثبات یک زندگی زناشویی همراه با لذت است.

مبتکر طرح قاعده بازی زندگی متاهلی و چکاپ همسران در پاسخ به درخواست خبرنگار سلامت تسنیم در خصوص بیان نمونه‌هایی از موارد مراجعه شده در این زمینه، عنوان کرد: اجازه دهید اشاره کنم به موضوع یک فرد با 20 سال درد جان‌فرسا، تحت عنوان شَبَحِ درد؛ شبح درد، دردی است که منشا فیزیکی ندارد و روانزاد است و در این مورد، فردی بود که بعد از ازدواج بر اثر حادثه‌ای از ناحیه دست دچار معلولیت شده بود. بعدها وقتی همسر وی با این صحنه مواجه می‌شود، نمی‌تواند این موضوع را بپذیرد و تندیس و تعریف توانمندی‌های یک مرد جذاب و توانمند در ذهن این خانم فرو می‌ریزد و خانم شوک می‌شوند و تصور می‌کنند چیزی اشتباه است و این تصویر باید پاک شود (تصویر صحنه مواجهه با همسر در حالی که یک دست ندارد).

طهرانی در ادامه بیان کرد: بنابراین این خانم برای پاک کردن این تصویر، شروع به پاک کردن و شستن می‌کند اما هر چه بیشتر می‌شوید بیشتر به این نتیجه می‌رسد که این صحنه پاک نمی‌شود (شروع و شدت گرفتن وسواس شست‌وشو در خانم‌ها). بالا گرفتن وسواس در خانم همراه با افسردگی و اضطراب شدید و عدم پذیرش همسر باعث می‌شود آقا مورد بی‌مهری قرار بگیرند و این بی‌مهری و عدم پذیرفته شدن به دلیل معلولیت دست باعث کاهش اعتماد به نفس و شروع و شدت گرفتن افسردگی در مرد می‌شود تا جایی که فرد در یک شوک روانی و ناهشیار از اندام از دست رفته دچار یک درد روانزاد می‌شود.

وی در توضیح بیشتر اظهار کرد: یعنی دست قطع شده درد می‌گیرد (شبح درد). این درد به حدی شدت پیدا می‌کند که طی بیست و چند سال زندگی صمیمیت، روابط عاطفی و جنسی بسیار محدود و در نهایت نادیده گرفته می‌شود تا جایی که از دختر دانشجوی این زوج نامه‌ای دریافت کردم که نوشته بود ما یک خانواده 4 نفری هستیم که همگی در روی تخت عمل در اتاق عمل قرار داریم و همه جراحان و متخصصان از ما قطع امید کردند و ما در حال مرگ هستیم.

رئیس مرکز تحقیقات سلامت خانواده عصر در خاتمه خاطرنشان کرد: در نهایت پس از بهبودی و درمان و بازگشتن زندگی واقعی و لذتبخش؛ نامه دوم دریافت شد، با این مضمون بود که شما هر 4 نفر را از مرگ نجات دادید.

منبع:تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.