سرویس: غیر تولیدی » نقلی 14:03 - چهارشنبه 28 مرداد 1394

چگونه «ابوطالبِ» محمد(ص) شدم

نزدیک به یک سالی بود که می‌دانستم فیلم سینمایی «محمد(ص)» در حال تولید است و مدام می‌شنیدم بازیگران مختلف برای تست گریم به این فیلم دعوت می‌شوند. یک گروه حرفه‌ای ایتالیایی مسئولیت گریم کار را به‌عهده داشت و آنها فقط بازیگرانی را که در تست گریم قبول می‌شدند، انتخاب می‌کردند. همان موقع می‌گفتم خدایا یعنی من هیچ شانسی ندارم توی این فیلم باشم؟

به گزارش اصفهان شرق؛ یعنی هیچ کسی با من تماس نمی گیرد؟ ضمن این که دورادور شنیدم که اصلا همه بازیگران فیلم را انتخاب کرده اند و کار، آماده فیلمبرداری است. دیگر کاملا ناامید شده بودم که یک روز وقتی سر یک فیلم کوتاه بودم، دیدم از شماره ناشناسی با تلفن همراهم تماس گرفته می شود، اما چون سر فیلمبرداری بودم، نمی توانستم جواب بدهم. بعد از همان شماره پیامکی دریافت کردم؛ یعنی اگر آن پیامک به من نمی رسید، شاید هیچ وقت من در فیلم محمد(ص) بازی نمی کردم. در متن آن پیامک آمده بود: من محسن قرایی هستم، دستیار آقای مجید مجیدی. اگر امکانش هست برای پروژه محمد(ص) با من تماس بگیرید.

وقتی با محسن تماس گرفتم، به من گفت می توانی برای تست گریم بیایی؟ از او پرسیدم مگر هنوز کار انتخاب بازیگران فیلم ادامه دارد؟ گفت بله، هنوز بازیگر نقش اصلی کار، ابوطالب را پیدا نکرده ایم. به او گفتم یک بار دیگر بگو. برای نقش ابوطالب؟ نقش اصلی؟ گفت آره. گفتم آره، با کمال میل.

فردا صبح رفتم و یک تست یک ساعته را زیر نظر آقای جیانتو دروسی، طراح گریم انجام دادم. وقتی آقایان مجید مجیدی و رضا میرکریمی (مشاور کارگردان) مرا با آن گریم، لباس و هیبت دیدند، گفتند خودش است و پیدا کردیم. بعد از آن طی چند روز همه مراحل پیوستن به پروژه مثل عقد قرارداد را انجام دادیم و شروع به تمرین کردیم. این قضیه مربوط به اردیبهشت 90 بود، چون دقیقا یادم است اسفند 89 ازدواج کردم و بعد تا اردیبهشت بیکار بودم. با خودم می گفتم خدایا من در این موقعیت ازدواج کردم و هیچ کار خاصی هم نیست که انجام دهم. در شرایطی که یک ذره به هم ریخته بودم، با پیشنهاد تست و بازی در فیلم محمد(ص) روبه رو شدم. خیلی از بازیگران مطرح و غیرمطرح سینما، تئاتر و تلویزیون ایران برای بازی در این نقش تست گریم داده بودند، اما در نهایت قرعه به نام من افتاد. ولی برای این که آقای مجیدی کاملا مطمئن شوند، یک تست گریم دیگر برایم گذاشتند، چون قرار بود من در این فیلم از 20 تا 75 سالگی این شخصیت را بازی کنم که طبیعتا دوره های مختلف ـ جوانی، میانسالی و پیری ـ را در برمی گرفت. خوشبختانه تست مورد قبول واقع شد و من بازیگر نقش ابوطالب، بزرگ ترین حامی پیامبر شدم.

منبع:چام جم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.