سرویس: اخبار شهرستان » براآن جنوبی 02:24 - سه شنبه 27 مرداد 1394

در گفتگو با جوان موفق شرق اصفهان:

هدفم، کسب برند اولین تولید کننده شیر سالم در ایران است

جلال شریفی جوان موفقی است که در سیزدهمین مسابقات علمی کاربردی پرورش صنعتی دام رتبه سوم کسب کرده است.

به گزارش اصفهان شرق، جوانان شرق اصفهان، با تلاش و پشتکار بی نظیر خود توانستند طی این چند سال عناوین افتخار آفرینی را در استان و کشور به نام خود به ثبت برسانند. در این میان موفقیت در کنار محرومیت های شرق اصفهان، مدال افتخاری بر گردن جوانان این دیار است که هرزگاهی به عنوان سوژه ی علمی ارزشمند توجه ما را به خود جلب می کند.
به سراغ یکی از جوانان منطقه براآن جنوبی رفتیم تا از وی دلایل موفقیتش را جویا شویم.
شریفی با بیان اینکه این موفقیت را مدیون تلاش خود می‌داند، گفت: پدر و مادرم را مهم‌ترین عامل آرامش در زندگی ام می‌دانم. جلال شریفی متولد ۱۳۷6 دانش‌آموز هنرستان شهید کشوری زیار است که امسال رتبه سوم المپیاد پرورش دام صنعتی را کسب کرده است.

وی خانواده‌، شیوه درس خواندن، برنامه‌ریزی صحیح را عامل موفقیت خود دانست
من از همان دوران بچگی یک جوری عادت کرده بودم که جزو شاگردهای خوب کلاس باشم. نمی‌گویم همیشه اول بودم بلکه اگر از کسی نمره کمتری در کلاس می‌آوردم سعی می‌کردم که درس خود را ارتقا بدهم و جزو بچه‌های برتر کلاس باشم.
در چند سال اخیر یعنی دوران دبیرستان که تلاش دانش‌آموزان برای رقابت بیشتر می‌شد من هم واقعا تلاش کردم که همیشه برتر باشم و به این جایگاه فکر می‌کردم.

قبل از شرکت در این المپیاد آیا فکر می‌کردید که چنین رتبه‌ای را کسب کنید؟
قبل از این المپیاد هر وقت به رتبه فکر می‌کردم حالم بد می‌شد و تصمیم گرفتم که اصلا به رتبه فکر نکنم چون با این روند آرامش بیشتری داشتم و تنها به اینکه می‌خواهم در المپیادشرکت کنم و ادامه تحصیل دهم فکر می‌کردم.

 زمانی که فهمیدی به چنین رتبه‌ای دست پیدا کرده‌ای چه حالتی داشتید؟
وقتی از هنرستان با من تماس گرفتند فهمیدم که رتبه خوبی را کسب کرده‌ام که با اعلام رتبه سوم ذوق زده شدم و از خدای خود که تلاشم را به ثمر نشاند تشکر کردم.

0101

آیا برنامه‌ریزی خاصی در درس خواندن داشتید؟ میانگین مطالعه روزانه‌تان چقدر بود؟
در روزهایی که مدرسه داشتم میانگین بین پنج تا شش ساعت و در روزهای تعطیل ۱۰ تا ۱۱ ساعت مطالعه می‌کردم و تنها در خانه به مطالعه می‌پرداختم.

چقدر به شانس در موفقیت اعتقاد دارید؟ رازهای موفقیتت را در چه چیزی می‌دانید؟
موفقیت با تلاش و کوشش حاصل می‌شود و کسی که تلاش نمی‌کند هیچ شانسی برای موفقیت ندارد و من موفقیتم را مدیون تلاش خود می‌دانم چون واقعا تلاش کردم تا به این نتیجه شیرین برسم.
آرامش در خانواده یکی دیگر از دلایل موفقیت‌های من است چون هیچ وقت والدینم برای کسب رتبه به من فشار نمی‌آوردند. من برای المپیاد استرس نداشتم چون داشتن استرس مانع از بهره‌مندی انسان از تمام توانایی‌هایش می‌شود و آرامش موجب می‌شود تا آنچه را که یاد گرفته‌ای به منصه ظهور و بروز برسانی.

میزان نقش دبیران مدرسه در کسب این رتبه را چگونه می‌بینید؟
بدون شک داشتن پایه‌ای قوی برای رسیدن به هدفی الزامی است و من در دوران راهنمایی و دبیرستان از معلمان و دبیران خوبی برخورداربودم. جا دارد در این جا از جناب آقای مهندس پدرام مدیر هنرستان شهید کشوری تشکر کنم که واقعا کمک بسیار بزرگی به بنده کردند این ادامه دهندگان راه انبیا موجب شدند که پایه درسی ما در دوره راهنمایی و دبیرستان قوی شود و در کلاس‌های بالاتر بدون هیچ مشکلی ادامه تحصیل بدهیم و فکر می‌کنم که این مهم تاثیرگذار در موفقیت هر دانش‌آموزی است و من بخشی از موفقیتم را مدیون آنان می‌دانم.

چه هدفی برای اینده دارید؟

مهمترین هدف من موفقیت دراین رشته است و می خوام یک گاوداری صنعتی ایجاد کنم و اولین تولید کننده شیر سالم در ایران لقب بگیرم و این عامل مهم محقق نمیشود مگر با عنایت خدا و دعای پدر و مادرم و تلاش و استقامت خودم.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.