سرویس: غیر تولیدی » نقلی 07:10 - سه شنبه 27 مرداد 1394

ماجرای پردردسر آرایش عجیب و غریب پدیده پرسپولیس!

بازیکن جوان در ابتدای فوتبال حرفه‌ای از استاد و معلم خود آموخت برای پیشرفت باید در زمین چمن خودش را نشان دهد نه آنکه بخواهد با آرایش عجیب و غریب انگشت‌نما شود.

به گزارش اصفهان شرق؛ موضوع فرهنگ و اخلاق یکی از اساسی‌ترین و مهم‌ترین مسائلی است که باید در فوتبال ایران حل شود. بی‌شک فوتبال بدون اخلاق وضعیت آشفته و سردرگمی دارد و هیچ فوتبالیستی بی‌معلم و استاد ره به جایی نمی‌برد.

در این مقال می‌خواهیم به چند سال پیش برگردیم. به تیم سنگ‌آهن بافق که سرمربیگری آن بر عهده افشین پیروانی بود؛ تیمی در دسته اول لیگ آزادگان که گرچه به لیگ برتر نرسید اما در همان تیم بازیکنانی توپ می‌زدند که امروز نامی بلند‌آوازه برای خود دست و پا کرده‌اند.

سنگ‌آهن بافق در آن مقطع مهاجم جوان و کم‌سن و سالی داشت که از استان مازندران می‌آمد و شم گلزنی خاصی داشت. او نه تنها روی زمین تسلط کافی نشان می‌داد بلکه از قدرت سرزنی بالایی هم بهره می‌برد و همه آینده‌ای روشن برایش تصور می‌کردند.
یک روز رضا شاهرودی دستیار آن روزهای افشین پیروانی متوجه می‌شود که بازیکن جوان تیمش پس از زدن یک گل حساس موهای خود را رنگ کرده و با آرایش عجیب و غریبی به محل تمرین آمده است.
شاهرودی بلافاصله به پیروانی نزدیک شده و به او اطلاع می‌دهد مهاجم جوان دارد مسیر را گم می‌کند و اگر همین الان جلویش گرفته نشود، از هدف دور خواهد شد.

هر چند افشین پیروانی به شدت به مهاجم اول سنگ‌آهن بافق نیاز داشت اما قبل از شروع تمرین شاگرد جوانش را اخراج کرده و دستور می‌دهد تا زمانی که مدل و رنگ موهایش را عوض نکرده، سر تمرین حاضر نشود!
بازیکن جوان که اصلاً تصور نمی‌کرد آقای سرمربی چنین واکنشی نشان بدهد، سرش را پایین انداخته و با شرمندگی محل تمرین را ترک می‌کند ولی فردای همان روز با آرایشی مناسب و رنگ طبیعی موی سر، سر تمرین می‌رود و… شاید ندانید اما آن بازیکن کسی نیست مگر همین علی علیپور، جوان اول امروز پرسپولیس!

پدیده خط حمله پرسپولیس که همین پنج‌شنبه گذشته یک‌تنه خط دفاع سپاهان را به‌هم ریخت و شهاب گردان را جا گذاشت تا گل دوم تیمش رقم بخورد، آن روز درس بزرگی گرفت. علیپور جوان در ابتدای فوتبال حرفه‌ای از استاد و معلم خود آموخت برای پیشرفت باید در زمین چمن خودش را نشان دهد نه آنکه بخواهد با آرایش عجیب و غریب انگشت‌نما شود. امروز می‌بینیم این مهاجم بااستعداد به جای حاشیه، مستقیم وارد متن فوتبال شده و توانسته خودش را به برانکو تحمیل کند؛ جوانی که هنوز آن روزها را به یاد دارد و حتی فراموش هم نمی‌کند پس از درخشش مقابل پدیده مشهد یا سپاهان اصفهان با معلمان قدیمی‌اش تماس بگیرد و از پیروانی و شاهرودی تشکر کند.

منبع:راه دانا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.