سرویس: غیر تولیدی » نقلی 14:14 - دوشنبه 26 مرداد 1394

استاندار اصفهان:

۵۳۰۰ زائر اصفهانی از شهریور امسال به حج تمتع اعزام می‌شوند

استاندار اصفهان با اشاره به اعزام ۵ هزار و ۳۰۰ زائر از این استان به حج تمتع از شهریور امسال گفت: ما به عنوان استان طراز نخست کشور باید جایگاه بهتر در بحث حج و زیارت داشته باشیم.

به گزارش اصفهان شرق؛ رسول زرگرپور در دیدار با مدیران و کارگزاران سازمان حج و زیارت استان اصفهان اظهار داشت:لازم است در سفر حج‌، فضای معنوی و عرفانی و زمینه امید و آرامش بیشتری برای زائران ایجاد شود.

وی افزود: روحانیون کاروان‌های حج علاوه بر ذکر مسائل مربوط به اعمال و احکام مناسک حج و محدودیت‌های آن، فضای عرفانی و معنوی این آئین را نیز برای زائران تشریح و بازگو کنند.

استاندار اصفهان با تاکید بر اینکه اهمیت حج بر همگان روشن بوده، بیان کرد: دستگاه‌های اجرائی مرتبط در استان اصفهان باید هماهنگی‌های لازم را با یکدیگر درباره سفر معنوی حج داشته باشند و همه امکانات در فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان برای پروازهای حج فراهم باشد تا زوار با اطمینان خاطر و کمترین مشکل‌ سفر کنند.

وی با اشاره به برخی مسائل مرتبط با حج تصریح کرد: لازم است فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی مناسبی درباره خریدهای زوار صورت گیرد تا زائران‌، خریدهای خود را بیشتر در داخل کشور انجام دهند تا علاوه بر جلوگیری از خروج ارز، زمینه اشتغال‌زایی بیشتری برای جوانان مملکت‌مان فراهم شود.

زرگرپور همچنین خواهان جلوگیری از اسراف و تشریفات در مراسم پس از سفر حج شد و گفت: رفتار زائران اصفهانی نیز به عنوان نمایندگان پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی در این سفر باید متعالی و با رعایت بیشتر شئونات باشد.

وی با اشاره به اعزام 5 هزار و 300 زائر از این استان به حج تمتع از شهریور امسال خاطرنشان کرد: ما به عنوان استان طراز نخست کشور باید جایگاه بهتر در بحث حج و زیارت داشته باشیم.

10 درصد سهم عمره و حج تمتع مربوط به استان اصفهان است

مدیر سازمان حج و زیارت استان اصفهان در این دیدار اظهار داشت: امسال 43 کاروان با 8 هزار و 850 نفر زائر از فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان برای حج تمتع به سرزمین وحی مشرف می‌شوند.

غلام‌علی زاهدی افزود: از این تعداد کاروان، 38 کاروان با 5 هزار و 300 نفر زائر از استان اصفهان و مابقی از 2 استان چهار محال و بختیاری و مرکزی هستند.

وی با بیان اینکه نخستین کاروان حج تمتع از اصفهان هشتم شهریور امسال عازم می‌شود، بیان کرد: 10 درصد سهم عمره و حج تمتع مربوط به استان اصفهان است.

منبع:تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.