سرویس: سیاسی » بین الملل 11:50 - دوشنبه 18 آذر 1392

نشست کارشناسی ایران و 1+5 عصر امروز به وقت وین

نشست کارشناسی ایران و گروه 1+5 با حضور ناظران آژانس بین‌المللی انرژی اتمی عصر امروز (دوشنبه) در وین آغاز می‌شود.

image28063

به گزارش اصفهان شرق به نقل از فارس،نشست کارشناسی ایران و گروه 1+5 و با حضور ناظران آژانس بین‌المللی انرژی اتمی عصر امروز (دوشنبه) در وین آغاز می‌شود.

احتمالا این نشست تا آخر هفته جاری نیز ادامه خواهد یافت.

حمید بعیدی‌نژاد مدیرکل سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه کشورمان ریاست هیئت ایرانی را عهده‌دار است.

مرضیه افخم سخنگوی دستگاه دیپلماسی سه‌شنبه 11 آذر ماه در نشست هفتگی با خبرنگاران درباره مذاکرات کارشناسی ایران و 1+5 گفت: این مذاکرات روزهای 18 و 19 آذرماه در وین برگزار می‌شود و مدیران و کارشناسان آژانس که وظیفه نظارت بر اجرای تفاهمات هسته‌ای را دارند به عنوان ناظر در این نشست شرکت می‌کنند.

افخم این مذاکرات را به منظور آماده‌سازی و اجرای برنامه اقدام مشترک برشمرد و افزود: یکی از اهداف مهم حضور آژانس به عنوان ناظر در این نشست این است که فهم دقیق و درستی از تفاهمنامه پیدا کند.

علاوه بر این، سید عباس عراقچی معاون وزیر خارجه و عضو تیم مذاکره کننده هسته‌ای دیروز (یکشنبه) در گفت‌وگویی درباره این نشست گفت:‌ نشست کارشناسان فنی ایران و شش کشور (آلمان، آمریکا،‌ فرانسه، انگلستان، چین و روسیه) به همراه تیم تشکیلاتی کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برگزار می‌شود که در این نشست بر روی سازوکارهای اجرایی توافق ژنو به بحث و بررسی می‌پردازیم تا انشاءالله توافق ژنو در مسیر درست خود به سرانجام لازم برسد.

معاون امور حقوقی و بین‌الملل وزارت امور خارجه، با بیان اینکه کارشناسان فنی ایرانی شرکت کننده در این مذاکرات از کارکنان بخش سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه هستند، عنوان کرد: این کارشناسان از دیپلمات‌های باتجربه در وزارت امور خارجه هستند که علاوه بر بحث هسته‌ای، در بحث‌های دیگر نظیر خلع سلاح، صلح بین‌الملل، مبارزه با سلاح‌های شیمیایی و سازمان کنفرانس اسلامی نیز فعال هستند.جدای از این دوستان، ما در هر جلسه افرادی را از سازمان‌های دیگر نیز همراه خود خواهیم داشت.

وی یادآور شد: مثلاً در جلسه روز دوشنبه تعدادی از نمایندگان و مدیران بانک مرکزی نیز حضور خواهند داشت تا بر روی بحث‌های تحریم بانکی به ما کمک کنند. همین‌طور از سازمان انرژی اتمی نیز نمایندگان و مدیرانی در این جلسه حضور خواهند داشت.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.