سرویس: اجتماعی » پزشکی و سلامت 11:16 - یکشنبه 25 مرداد 1394

آب برنج معجزه زیبایی/ درمان پوست‌های حساس و اگزما با آب برنج

آب برنج به دلیل غنی بودن از ویتامین‌ها و مواد معدنی باعث زیبایی و سلامت موها و پوست می‌شود.

به گزارش اصفهان شرق؛ Women Daily Magazine نوشت؛ دیگر آب برنج را بیرون نریزید چرا که در آن معجزات زیبایی بسیار زیادی یافت می‌شود، آب برنج به دلیل غنی بودن از ویتامین‌ها و موادمعدنی باعث زیبایی و سلامت موها و پوست شما می‌شود به طوریکه به شیوه سنتی، همیشه دروکننده‌های برنج در ژاپن و چین عادت داشتند با آبی که برای شستن برنج استفاده می کردند، دوش بگیرند.

در اینجا پنج روش استفاده از آب برنج جهت زیبایی معرفی شده است:

آب برنج به عنوان ماده تقویتی صورت
یک پارچه نخی را در آب برنج فرو ببرید و آن را به همه صورت و بدن خود بمالید، این تقویت کننده طبیعی پوست شما را سفت می‌‎کند و هرگونه قرمزی پوست را از بین برده و پوست را زیبا و نرم می‌کند.

درمان پوست‌های حساس و اگزما
آب برنج را بر روی محل خارش یا تحریکات پوستی بمالید تا آن را نرم کند. در مطالعه ای که بر روی بیمارانی که از درماتیت آتوپیک (نوعی بیماری پوستی) رنج می بردند، انجام شد؛ محققان دریافتند اگر این بیماران روزی دوبار به مدت 15 دقیقه با آب برنج بدن خود را شستشو دهند، به مقدار قابل توجهی بهبود خواهند یافت. آب برنج در درمان اگزما نیز بسیار مفید است، فقط کافی است روزی چند دقیقه قسمتی از بدنتان را که دچار اگزما شده، شستشو دهید.

درمان آکنه
اگر آکنه دارید آب برنج را بر روی آنها بمالید آب برنج باعث می‌شود آکنه‌ها بهبود یابند و منافذ صورتتان بسته‌تر شود.

درخشان شدن مو با آب برنج
موهای خود را با آب برنج آبکشی کنید. این کار سبب می‌شود موهای درخشان‌تری داشته باشید و علاوه براین، موها محکم و سالم تر می مانند. برای تغذیه بهتر مو، می توانید روغن های تقویت کننده نیز به آن اضافه کنید. پس از شامپو زدن، آب برنج را بر روی موهای خود بریزید. به آرامی پوست سر و موهایتان را ماساژ دهید و پس از 20 دقیقه دوش بگیرید. این کار را هفته ای یک تا دوبار انجام دهید.

حالت دهنده مو
همچنین می‌توان از آب برنج به عنوان حالت دهنده مو استفاده کرد؛ مقداری روغن رزماری یا اسطوخدوس را به آب برنج اضافه کنید و به همه موهای خود بمالید، پس از 10 دقیقه آبکشی کنید.

منبع:راه دانا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.