سرویس: اقتصادی » کشاورزی و دامپروری 06:10 - یکشنبه 25 مرداد 1394

عضو کمیسیون کشاورزی ‌مجلس

لزوم برخورد با اضافه برداشت‌های جدید در بالادست زاینده‌رود

عضو کمیسیون کشاورزی ‌مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در ماه‌های گذشته اضافه برداشت‌ها در بالادست زاینده‌رود به‌میزان قابل توجهی صورت گرفته، گفت: باید برخورد با اضافه برداشت‌های جدید در بالادست زاینده‌رود شدت گیرد.

به گزارش اصفهان شرق؛ علی ایرانپور با اشاره به موضوع زاینده‌رود و روند اجرای مصوبات 9ماده‌ای شورای عالی آب و برنامه‌های صورت گرفته در این زمینه اظهار داشت: شورای عالی آب کار خوبی انجام داد که به‌عنوان نقطه قوت این دولت به شمار می‌رود و این موضوع، بحث تشکیل شورای عالی آب به‌ریاست معاون اول رئیس جمهور و حضور مسئولانی مانند وزیر نیرو، وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست بود.

وی افزود: معاونان برخی وزرا، استانداران و نمایندگان ناظر مجلس نیز در این شورا حضور پیدا کردند و این افراد می‌توانند مسائل را در حد ملی دنبال کرده و مصوبات خوبی داشته باشند.

عضو کمیسیون کشاورزی ‌مجلس ‌شورای اسلامی بیان کرد: مصوبات 9ماده‌ای آب، مصوبه بسیار خوبی در زمینه حوضه آبریز زاینده‌رود به شمار می‌رفت و در بحث مدیریت یک‌پارچه زاینده‌رود، جلوگیری از اضافه برداشت‌ها، تسریع در طرح‌های آبرسانی برای آب شرب و جلوگیری از ویلاسازی‌ها در بالادست را مورد توجه قرار داد.

وی افزود: بخشی از این مصوبات در حال حاضر اجرا شده و بخشی از آن در حال اجرا است و در مجموع به این موضوع خوشبین هستم. البته ما باید زمان را در نظر بگیریم زیرا فرصت از دست می‌رود و بهترین ضمانت اجرایی مصوبات، ورود معاون اول رئیس جمهور به این موضوع به شمار می‌رود.

نماینده مردم مبارکه در مجلس ‌تصریح کرد: امیدوار هستیم که اخبار خوب را بعینه ببینیم و هم شاهد اجرای طرح‌های آبرسانی باشیم و هم شاهد اعمال مدیریت یک‌پارچه بر حوضه آبریز زاینده‌رود باشیم.

وی با انتقاد از اضافه برداشت‌های صورت گرفته در بالادست زاینده‌رود گفت: متأسفانه اخیراً در بالادست در حال حاضر بخشی از اراضی را زیر کشت برده‌اند و برخی مسئولان این استان نیز به این موضوع دامن می‌زنند و مغایر با مصوبات 9ماده‌ای شورای عالی آب است.

ایرانپور افزود: انتظار نمایندگان استان اصفهان که بارها درباره آن تذکر داده و آن را به مسئولان منتقل کرده‌اند، این است که در شرایط کنونی و با توجه به نیاز به فضای آرام و آرامش برای بررسی موضوع آب و نجات زاینده‌رود و تالاب بین‌المللی گاوخونی، این موضوع مد نظر قرار گیرد.

وی با بیان اینکه نجات نزدیک به 5میلیون نفر در استان اصفهان و صنایعی که اشتغال و اقتصاد کشور به آنها وابسته است، بسیار اهمیت دارد، ادامه داد: نباید اجازه دهیم که برخی افراد به‌دنبال اضافه برداشت باشند و در این زمینه باید به‌صورت جدی برخورد ‌و در رابطه با توسعه‌های صورت گرفته برخورد شود.

عضو کمیسیون کشاورزی ‌مجلس ‌خاطرنشان کرد: دولت باید با افراد و کسانی که در زمینه اضافه برداشت آب در بالادست حوضه آبریز زاینده‌رود اقدام می‌کنند، برخورد کرده و اراضی‌ای را که به‌تازگی زیر کشت رفته‌اند به حالت اول خود بازگرداند.

منبع:تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.