سرویس: اخبار شهرستان » جرقویه علیا 13:58 - شنبه 24 مرداد 1394

به دنبال درخواست به حق مردم حسن آباد:

نماز جمعه کنگره عظيم هفتگي است/ آرزوي ديرينه اي که به زودي تحقق خواهد يافت

با پیگیری های مستمر شورای اسلامی، شهردار، روحانیون شهر حسن آباد جرقويه و همچنين سایت اصفهان شرق، خبرهاي خوشي از برپايي نماز جمعه در آينده نزديک به گوش مي رسد.

به گزارش اصفهان شرق، خبرنگار این رسانه در جرقویه علیا در خصوص ضرورت برپايي نماز جمعه و برکات این فریضه الهی نظرات سه نفر از روحانیون شهر حسن آباد را جويا شده است.

حجه الاسلام شیخ علی زهرایی، در بيان اهميت برپايي نماز جمعه آيه « یا ایها الذین امنو اذا نودی للصلاه من یوم الجمعه فاسعوا الی ذکر الله و ذروا البیع ذالکم خیر لکم ان کنتم تعلمون» ( ای کسانی که ایمان آوردید هنگامی که برای نماز جمعه خوانده شدید پس به سوی یاد و ذکر خدا بشتابید و بیع و تجارت را رها کنید که این برای شما بهتر است اگر بدانید.) را اولين دليل براي از دید قرآن و روایات در برپايي اين فريضه الهي دانست.

وي در ادامه گفت: همانطور که دین اسلام برای زندگی فردی و شخصی ما برنامه هايي دارد و تکالیفی را برای فرد فرد ما واجب نموده است، براي اجتماع و زندگي اجتماعي ما نيز برنامه ها و دستوراتی تعيين کرده است که یکی از این برنامه های اجتماعی، برنامه عبادی – سیاسی و دشمن شکن نماز جمعه است.

کارشناس مسائل دینی در پاسخ به اين سؤال که این همه تشویق و ترغیب به نماز جماعت برای چیست؟ اظهار کرد: دین اسلام، دیني اجتماعی است که مسلمانان باید از احوال و اوضاع یکدیگر با خبر باشند و مشکلات همدیگر را بشنوند و در حل و بر طرف کردن آنها به یکدیگر کمک برسانند، لیکن نماز جمعه از جمله مکان هايي است که مي توان به اين هدف رسيد.

نماز جمعه

وی تاکید کرد: نماز جمعه محل اتحاد و وحدت، همدلی و یک رنگی، صلح و صفا، صميمیت، مهربانی و مهرورزی، محل ملاقات دوستان و همشهریان، محل حضور مردم و مسئولین در یک صف واحد، محل حل بسیاری از مشکلات شهر و منطقه و …است.

زهرایی به نقش نماز جمعه از نظر سیاسی و تبلیغاتی پرداخت و گفت: در دنیای امروز قدرت ها و دولت های بزرگ دنیا با هزینه های بسیار سنگین قدرت جمع کردن مردم را ندارند ولی دین اسلام از 1400 سال قبل برنامه ای را تدوین کرده که بدون صرف هزینه ای مردم به صورت خود جوش هر روز در چند نوبت در مساجد و در هر هفته یک نوبت در نماز جمعه و در سال یک نوبت در مراسم حج اجتماع می کنند و با این اجتماعات میلیونی قدرت و شکوه اسلام را در برابر جهانیان به نمایش می گذارند.

حجه السلام زهرایی توصیه ای هم به مردم عنوان و گفت: خداوند بزرگ را سپاس می گوییم که بالاخره پس از سالها انتظار بناست در شهرمان حسن آباد جرقویه علیا نماز جمعه اقامه شود و از همشهریان محترم و مردم مومن و خداجوی منطقه جرقویه علیا می خواهیم که با حضور پر شور خود باعث بر پایی نماز عبادی سیاسی جمعه شوند. همچنین روحانیون و علمای شهر مان نیز بحمدالله در تمام صحنه ها پیشگام و مشوق بوده اند و در بحث نماز جمعه هم کما فی السابق پیشگام خواهند بود و با شرکت در این فریضه الهی باعث تشویق و رغبت مردم در نماز جمعه خواهند شد.

حجه السلام زهرایی در پايان ضمن تقدير و تشکر از تمامی کسانی که در امر پیگیری بحث نماز جمعه شهر حسن آباد تلاش کردند، ابراز اميدواري کرد هر شخصی که بعنوان امام جمعه شهر حسن آباد معرفی شود، هیچ گاه از اتحاد و وحدت خود که همان صراط مستقیم و سیره و سنت رسول الله و اهل بیت بوده، غافل نشود.

نماز جمعه کنگره عظيم هفتگي است
حجه السلام شیخ علی منصوری نماینده سازمان تبلیغات اسلامی شهر حسن آباد در این گزارش، نماز جمعه را کنگره عظيم هفتگي دانست و گفت: نماز جمعه عبادتي است دسته جمعی که اثرات عمومی زيادي به همراه دارد.

وي افزود: نماز جمعه نشان دهنده اهميت دين اسلام به زندگي و تعاملات اجتماعي است و در اين تعاملات اجتماعي است که مردم از احوال يکديگر با خبر شده و مي توانند به يکديگر کمک کنند.

نماینده سازمان تبلیغات اسلامی شهر حسن آباد خاطر نشان کرد: برپايي نماز جمعه باعث مي شود که فضاي مسمومي که ممکن است از سوي دشمنان در جامعه ايجاد شده باشد، خنثي شود و ضمن بصيرت افزايي مردم ، سره را از ناسره تشخيص دهند.

نماز جمعه فرصتی برای بیان حقایق و شکوه و همبستگی امت اسلامی
حجه السلام عباس صادقی نماینده سازمان تبلیغات اسلامی جرقویه علیا در بخشی دیگر از گفتگو، نماز جمعه را فرصتی برای بیان حقایق و شکوه و همبستگی امت اسلامی دانست و گفت: نماز جمعه وسیله ای فرهنگی است برای تعلیم مردم از نظر فکری و روانی و ابزاری است برای استحکام بخشیدن به مبانی دینی و اعتقادی و اعتلای کلمه حق و خنثی و نابود کننده توطئه دشمنان می باشد.

نماینده سازمان تبلیغات اسلامی در ادامه یکی از دلائل ضرورت و اهمیت نماز جمعه آیه 9 سوره مبارکه جمعه دانست و تاکید کرد: اقامه نماز جمعه در زمان غیبت امام عصر واجب تخییری است به این معنا که انسان مسلمان مخیر است نماز ظهر را بخواند یا نماز جمعه و هر چند نماز جمعه در زمان غیبت واجب نیست ولی با توجه به برکات ارزشمندی که از این امر شامل حال مسلمین می شود سزاوار است که مومنین خود را از فیوضات نماز جمعه به بهانه های واهی محروم نسازند و هر چه این گنگره عظیم هفتگی با شکوه تر برگزار گردد شاهد آثار و برکات فراوانی آن خواهیم بود.

صادقی در اهمیت این فریضه الهی افزود: اولین نماز جمعه توسط رسول الله در روز اول ربیع الاول در پایان هجرت اقامه شده و این نشان دهنده رابطه عمیق نماز جمعه با امور سیاسی داردو بنیانگذار جمهوری اسلامی در کتاب تحریر الوسیله آورده که نماز جمعه از اهمیت سیاسی فوق العاده ای برخوردار است و تاکید کرده که اسلام دین سیاست است و هر کس خیال کند اسلام جدای از سیاست است جاهل بوده و ازااسلام و سیاست اطلاعی ندارد.

وی در ادامه حضور امام جمعه در یک شهر را برای مجموعه شهر حضوری مغتنم شمردو هدایت امور در کلیه ابعاد سیاسی، اجتماعی، فرهنگی بر عهده امام جمعه می باشد و در حقیقت می توان گفت: او عامل وحدت و همستگی میان احاد مردم است و از همه مهمتر خدمت رسانی به مردم و رفع مشکلات یک شهر از جمله برکات نماز جمعه و امام جمعه می باشد.

نماینده سازمان تبلیغات جرقویه علیا در پایان تاکید داشت: انشاالله مردم شهر حسن آباد به زودی شاهد برگزاری نماز عبادی ، سیاسی جمعه خواهند بودو با حضور با شکوه خود در نماز جمعه حمایت و پشتیبانی از امام جمعه محترم را اعلام خواهند کرد تا بتوانیم در آینده نزدیک با تثبیت جایگاه جایگاه نماز جمعه و حضور امام جمعه شاهد شهری آباد هم از نظر مادی و هم از نظر معنوی باشیم.

2 نظر در مورد “نماز جمعه کنگره عظيم هفتگي است/ آرزوي ديرينه اي که به زودي تحقق خواهد يافت”

  1. حاج ولی گفت:

    سلام
    ان شاء الله مردم و مسوولان محترم شهر حسن آباد با وحدت و همدلی هرچه زودتر چراغ نماز جمعه را در این شهر روشن نمایند و زمینه بهره مندی خود و دیگران از نور هدایت آن و دیگر ثمرات ارزنده اش را فراهم نمایند.

  2. حسن ابادی گفت:

    امیدواریم طنین نماز جمعه در شهر حسن آباد هر چه زودتر طنین انداز شود با تشکر از خبر رسانی شما

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.