سرویس: غیر تولیدی » نقلی 07:55 - دوشنبه 18 آذر 1392

در دیدار دکتر روحانی با یانگ جیه چی؛

رئیس‌جمهور: از حق‌ غنی‌سازی کوتاه نمی‌آییم/ فرستاده ویژه رئیس‌جمهور چین: ایران طرف غربی را شکست داد

رییس جمهور، عصر امروز در دیدارِ فرستاده ویژه رییس جمهور چین، گفت: فعالیت‌های هسته‌ای ایران صلح‌آمیز است و صلح‌آمیز خواهد ماند و ایران از حقوق هسته‌ای خود از جمله حق غنی‌سازی کوتاه نخواهد آمد.

1818460_568

به گزارش اصفهان شرق به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری؛ حجت الاسلام والمسلمین دکتر روحانی عصر امروز (یکشنبه) با فرستاده ویژه رییس جمهور چین دیدار کرد.

رییس جمهور در این دیدار رابطه دو کشور را رابطه ای وسیع و مستحکم خواند و با اشاره به تمایل طرفین به داشتن روابطی راهبردی، منطقه ای و بین المللی اظهار داشت: روابط دو کشور، روابطی استراتژیک است و ما هم مانند چین تمایل داریم این رابطه راهبردی، توسعه یافته و تعاملات دو کشور در ابعاد مختلف گسترش یابد.

یانگ جیه چی، فرستاده ویژه رییس جمهور چین نیز در این دیدار با ابلاغ سلام های گرم رییس جمهور کشورش، پیام وی را به اطلاع رییس جمهور کشورمان رساند.

عضو شورای عالی جمهوری خلق چین با اشاره به مذاکرات انجام شده در اجلاس پنج بعلاوه یک گفت: ایران از حقوق خود در این مذاکرات دفاع کرده و طرف غربی را شکست داد و این نتایجی است که با روی کار آمدن دولت جدید در ایران و از طریق درایت و تدبیر در مذاکرات حاصل شده است.

وی افزود: ما حق ایران در استفاده از انرژی هسته ای از جمله حق غنی سازی اورانیوم را محترم می شماریم.

فرستاده ویژه رییس جمهور چین با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری کشورمان اظهار داشت: با انتخاب جناب عالی، کشور ایران در مسیر پیشرفت و توسعه قرار گرفته و چین، ایران را دوستی صمیمی و شریکی خوب و راهبردی برای خود می داند.

وی افزود: پکن به دنبال تقویت و گسترش همکاری‌های راهبردی، بین المللی و منطقه ای است و تمایل دارد با ایران در مسئله مبارزه با تروریسم و افراطی گری و همچنین کمک به حل و فصل صلح آمیز موضوع سوریه همکاری کند.

در این دیدار فرستاده ویژه رییس جمهور چین، آخرین تصمیمات کشورش را در خصوص ارتقاء سطح همکاری های اقتصادی و تعاملات دو طرفه به اطلاع دکتر روحانی رساند.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.