سرویس: غیر تولیدی » نقلی 13:32 - جمعه 23 مرداد 1394

در نشستی با حضور استاندار اصفهان:

تصویب کلیات طرح جامع مقابله با گردوغبار و ذرات معلق در ناحیه مرکزی اصفهان

طرح جامع مقابله با گردوغبار و ذرات معلق در ناحیه مرکزی اصفهان از امسال تا پایان برنامه توسعه ششم کشور اجرا می‌شود.

به گزارش اصفهان شرق؛  رسول زرگرپور، استاندار اصفهان در این جلسه با اشاره به اجرای طرح جامع مقابله با گردوغبار و ذرات معلق در ناحیه مرکزی اصفهان، گفت: این طرح در محدوده 9 شهرستان پیرامون اصفهان با 3315000 جمعیت، 28درصد مساحت استان که 75 درصد از واحدهای صنعتی و85 درصد از واحدهای صنعتی بزرگ را در خود جای داده است اجرایی می‌شود.

 زرگرپور هدف کلی این برنامه را کاهش 50 درصدی میانگین سالیانه غلظت ذرات معلق در هوا در محدوده طرح و زمان اجرای آن را از امسال تا پایان برنامه ششم توسعه اعلام کرد.

 استاندار اصفهان گفت: این برنامه مشتمل بر 8 محور اصلی و 69 اقدام اساسی در بخش‌های مختلف بوده که بیش از 30 دستگاه اجرایی و مدیریتی بصورت مستقیم جهت اجرای آن دخیل خواهند بود.

 وی افزود: این برنامه دارای 9 اقدام اساسی در جهت مقابله با پدیده گرد و غبار ناشی از عوامل طبیعی، 8 اقدام اساسی در جهت مقابله با پدیده گردوغبار ناشی از فعالیت‌های صنعتی،10 اقدام اساسی در جهت مقابله با پدیده گردوغبار ناشی از فعالیت‌های شهری،17 اقدام اساسی در جهت مقابله با گرد و غبار ناشی از مصرف سوخت و حمل و نقل است.

استاندار اصفهان ادامه داد: همچنین این طرح شامل 6 اقدام اساسی ناشی در جهت مقابله با پدیده گرد و غبار ناشی از فعالیت‌های کشاورزی،6 اقدام اساسی در جهت پایش پیش‌بینی، آگاهی و هشدار، 9 اقدام اساسی در جهت فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی و 4 اقدام اساسی در جهت نظارت بر ازریابی عملکرد برنامه است.

 زرگرپور گفت: این طرح به لحاظ اینکه 2 مبحث طبیعی و انسان‌ساز را مورد بحث قرار داده و تا 5 سال نیز ادامه پیدا می‌کند بسیار کامل‌تر از طرح کنترل کیفی هوای منطقه اصفهان است.

وی با بیان اینکه کوره‌های آجر وگچ، آهک، شن وماسه محدوده 50 کیلومتری منطقه شرق وشمال شرق باید تعیین تکلیف شود، تصریح کرد: برای تعیین تکلیف آنها باید کارگروهی متشکل از چند دستگاه مرتبط تشکیل شده و برای ساماندهی این کوره‌ها باید به ادامه معیشت کارگران آنها توجه ویژه داشت و لذا باید با اتحادیه آنها وارد مذاکره شد تا در این رابطه بهترین تصمیم اتخاذ شود.

استاندار اصفهان بیان‌ داشت: با وجود اینکه حکم قانونی دادگاه جهت تعطیلی این واحدها صادر شده است ولی ما در نظر داریم راه حل منطقی برای آن یافته و از طریق مذاکره وارد تفاهم شویم.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.