سرویس: اخبار شهرستان » جرقویه سفلی 20:36 - پنجشنبه 22 مرداد 1394

شهردار نصرآباد:

عشایر نصرآباد برای میزبانی از غواصان گمنام سنگ تمام گذاشتند

سید حیدر ثمریان، از آمادگی کامل مردم و مسئولان این شهر عشایری برای استقبال، تشییع و تدفین شهدای گمنام در این شهرخبر داد.

شهردار نصرآباد در گفت و گو با خبرنگار اصفهان شرق در جرقویه سفلی با اعلام خبر تشییع غواصان گمنام گفت: امید آن داریم تا در راستای آماده سازی فضا و امکانات مورد نیاز و انجام اقدامات لازم برا ی شهدا بتوان، سنگ تمام گذاشت و رسم میزبانی از شهدای گمنام را به جا آورد.

سید حیدر ثمریان درباره اقدامات صورت گرفته اظهار کرد: تسطیح و آماده سازی، حفر قبور، نصب داربست و بیرق های مختلف در محل دفن شهدا، نصب پرچم و پارچه های مشکی و بنرهای مختلف با تصاویر و مضامین مرتبط با شهدای گمنام و غواص در اطراف میدان و بلوار اصلی و داخل شهر، آماده سازی محل ایستگاه های صلواتی، مکاتبه و هماهنگی با پلیس راه، نیروی انتظامی و اداره راه و شهرسازی برای وضع محدودیت های ترافیکی و تهیه و ارسال دعوت نامه برای مسئولان از جمله اقداماتی است که تا کنون انجام شده است.
IMG_20150812_162837
تاخیر در تدفین برای بهره مندی بیشتر مردم شرق از عطر شهیدان
وی با اشاره به جلسات برگزار شده در سطح شهر و بخش در راستای هماهنگی و برنامه ریزی برای بهره مندی تعداد بیشتری از عزیزان از عطر حضور شهیدان؛ تصریح کرد: هر چند زمینه تدفین شهدا از روز چهارشنبه در شهر نصرآباد فراهم بود؛ اما برای این که اهالی شهرها و روستاهای بیشتری در شرق اصفهان بتوانند از فیض حضور پیکر مطهر شهدا در شهر و روستای خودشان بهره مند شوند ، ترجیح داده شد که برنامه تدفین به عصر روز جمعه موکول شود.

بهره گیری از شیوه های متنوع اطلاع رسانی
ثمریان درباره نحوه اطلاع رسانی به مردم شهر و بخش گفت: از دو هفته پیش که با موافقت مسئولان در بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس و اعلام امام جمعه در خطبه ها تدفین دو شهید گمنام در نصرآباد قطعی و مردم به دنبال اطلاع رسانی گسترده، بی صبرانه در انتظار حضور پرفیض شهدا هستند.

IMG_20150812_162752

پرستوی مهاجرمن، صفا دادی به شهرمون
وی از دیگر اقدامات قابل توجه در این خصوص اظهار کرد: یکی دیگر از اقداماتی که از طریق کانون ها و مراکز فرهنگی سطح شهر صورت گرفته تبلیغ برای انتخاب آوای ” شهید گمنام سلام، خوش آمدی مسافرمن، خسته نباشی پهلوون، شهید گمنام سلام، پرستوی مهاجرمن، صفا دادی به شهرمون ….. ” به عنوان آواز پیشواز تلفن های همراه است که این نیز جو خاصی به شهر داده و هر کس با شهروندان نصرآبادی تماس بگیرد با استماع این آهنگ حال و هوای شهدای گمنام را احساس می کند.

تشییع از میدان امام زمان علیه السلام تا میدان امام علی علیه السلام
شهردار نصرآباد در پایان ضمن دعوت از همه مسئولان و اقشار مختلف مردم انقلابی و ولایتمدار بویژه مردم خوب و خونگرم شرق اصفهان برای شرکت در مراسم تشییع و خاکسپاری این دو شهید گمنام، بیان کرد: این دو شهید بزرگوار که یکی 18 ساله و دیگری 24 ساله می باشند که در عملیات کربلای 4 در منطقه ام الرصاص به شهادت رسیده اند و اکنون پس از سالها پیکرهای مطهر آنها بازگشته و مردم شریف شهر نصرآباد افتخار میزبانی این دو عزیز را یافته اند.

گفتنی است، از ساعت 17 روز جمعه 23 مردادماه، از میدان امام زمان علیه السلام مراسم تشییع آغاز و پس از طی نمودن تمامی بلوار امام رضا علیه السلام در مجاورت میدان امام علی علیه السلام، در بوستان امام رضا علیه السلام که در حال احداث می باشد، با اجرای برنامه های تدارک دیده شد ، مراسم خاکسپاری انجام می شود.

امیدواریم همه مادران برای آنها مادری، پدران پدری و همه خواهران برای آنها خواهری و همه برادران برایشان برادری داشته باشند و خداوند توفیق نوکری شهدا و ادامه راهشان را به همه عنایت فرماید و دعای آنها را در حق همه ما مستجاب و در روز قیامت از شفاعت بهره مند شویم.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.