سرویس: غیر تولیدی » نقلی 12:30 - پنجشنبه 22 مرداد 1394

اولین امتیاز یحیی یا تداوم صدرنشینی مظلومی و شاگردانش؟

تیم‌های فوتبال ذوب‌آهن و استقلال در هفته سوم رقابت‌های لیگ برتر از ساعت 19:20 فردا جمعه در ورزشگاه آزادی به مصاف هم می‌روند.

به گزارش اصفهان شرق؛ در ادامه هفته سوم مسابقات لیگ برتر جام خلیج فارس دو تیم ذوب‌آهن و استقلال در ورزشگاه آزادی مقابل هم قرار خواهند گرفت که یحیی به دنبال اولین امتیاز خود از تیم پرحاشیه مظلومی است که برای رسیدن به این مهم باید از سد تیم آماده صدرنشین لیگ بگذرد.

در ادامه تقابل سرخابی‌های پایتخت با قهرمانان اصفهانی جام‌های فصل گذشته این بار آبی‌های پایتخت از ذوب‌آهن، قهرمان جام حذفی میزبانی می‌کنند.

این بازی که با حساسیت‌های فراوان برای دو تیم همراه است، از ساعت 19:20 جمعه در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد.

بر خلاف استقلال، ذوب آهن از شرایط خوبی برخوردار نیست. آنها که در هفته گذشته و در شهرآورد اصفهان در مقابل همشهری خود با نتیجه یک بر صفر مغلوب شده‌اند و همچنین در بازی اول فصل هم در مقابل ملوان امیر قلعه‌نوعی، انزلی را دست خالی ترک کردند و فردا به دنبال اولین امتیاز خود در آزادی می‌گردند.

یحیی گل‌محمدی که در فصل گذشته با تیم ذوب‌آهن بازی‌های چشم‌نوازی را به نمایش گذاشته بود و از قعر جدول به جمع مدعیان پیوست، این روزها شرایطی مطلوبی را سپری نمی‌کند.

البته نباید فراموش کرد که در هفته گذشته یحیی مهره کلیدی خود، قاسم حدادی‌فر را به دلیل مصدومیت در میانه میدان نداشت ولی خبرها حاکی از بهبودی این بازیکن است که با صلاحدید کادر فنی می‌تواند در بازی روز جمعه به میدان برود.

استقلال مظلومی که با دو برد در صدر جدول قرار دارد، حال و هوای بهتری هم نسبت به قهرمان جام حذفی دارد اما نباید فراموش کرد که استقلال، سیاه‌جامگان تازه لیگ برتری شده و ملوان پرحاشیه را شکست داده و شاید بازی روز جمعه یک محک سفت و سخت برای مظلومی و شاگردانش باشد آن هم در مقابل تیمی که سخت به دنبال سه امتیاز است و فوتبال با حوصله‌ای بازی می‌کند.

البته نباید فراموش کرد که حواشی جز لاینفک سرخابی‌های پایتخت است و بار دیگر بازیکن عراقی استقلال حاشیه‌ساز شده است.

جاسم کرار بازیکن طراح و تاثیرگذار استقلال به دلیل مشکلات مالی چند روزی است که به تمرینات نرفته است و کم‌کم موجی از اعتراضات را در اردوی استقلال به راه انداخته است که مدیران استقلال پیشتر باید برای آن چاره‌اندیشی می‌کردند.

جایی که تیم دولتی استقلال سعی در جذب ستارگان لیگ داشت و گویی خیلی زود در پرداخت‌ها به مشکل برخورده‌اند و اگر این مسائل ادامه پیدا کند آرامش تیم موفق مظلومی را بر هم خواهد زد.

آنها که در نقل و انتقالات بازیکنان همچون سید مهدی رحمتی، پروپجیچ، ریوالدو، چشمی و مجیدی و چند بازیکن دیگر را جذب کردند و همچنین با مبالغ سنگین قراردادهای بازیکنان خود را تمدید کردند، تیم خوبی را مهیای مسابقات کرده‌اند و به امید قهرمانی دیگر پا به میدان خواهند گذاشت اما باید دید که مدیران استقلال می‌تواند از پس خرج و مخارج باشگاه بربیایند یا خیر.

ذوب آهن که در نقل و انتقالات سعی در حفظ شاکله اصلی تیم خود داشت با ایمانی، سانتوس و دهنوی قطع همکاری کرد و به جای آنها با حسینی، نژادمهدی و صادقی قرارداد بست تا بدین ترتیب تیمی جوان اما با تجربه را راهی مسابقات کند.

با شرایط به وجود آمده کادر فنی استقلال احتمالا از کرار استفاده نخواهد کرد که به جای وی ریوالدو و علیرضا رمضانی بازیکنانی هستند که توانایی بازی در این پست را دارند.

با تجربه بالاتر ریوالدو احتمال استفاده از این بازیکن در این پست بیشتر است. همچنین با توجه به مصدومیت سجاد شهباززاده مهاجم آماده این روزهای استقلال، احتمال استفاده از پروپجیچ در این پست زیاد است که البته باید دید که آیا مهاجم هدف وی خواهد بود یا آرش برهانی به پست خود باز می‌گردد.

در تیم استقلال حنیف عمران‌زاده هم به دلیل انضباطی محروم است و نمی‌تواند تیم خود را در این بازی همراهی کند و گویی همه این اتفاقات راه را برای به دست آوردن اولین امتیاز ذوب آهن فراهم کرده است.

منبع:فارس

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.