سرویس: اخبار شهرستان » براآن جنوبی 20:34 - یکشنبه 18 مرداد 1394

گزارش جامع از طرح هجرت 94،

حرکت خالصانه بسیجیان شرق اصفهان در مسیر اردوهای جهادی تحقق یافت

خدمت رسانی به مردم مناطق محروم، افزایش روحیه جهادی و خود سازی در بین جهادگران دانشجو و افراد شرکت کننده در طرح از اهداف اردوهای جهادی است.

به گزارش اصفهان شرق، همه ما می دانیم که یکی از عوامل موفقیت در کارهای بزرگ این است که عده ای دور همدیگر جمع شویم و آن کار را با عقل دسته جمعی و همت همگانی انجام دهیم. این کار فواید فراوانی دارد از جمله اینکه انسان های مختلف با عقل های متفاوت در کار شرکت می کنند و به عقول یکدیگر کمک می کنند. حضور جمعی در کار باعث دلگرمی یکدیگر است و انگیزه بیشتری در حین کار ایجاد می شود که می توان اردوی جهادی بسیجیان را نمونه ای بارز از این کار دسته جمعی نام نهیم.

مسئول بسیج دانشجویی شرق اصفهان با اشاره به آغاز به کار اردوی جهادی دانشجویی در منطقه براآن شمالی گفت: خدمت رسانی به مردم مناطق محروم، افزایش روحیه جهادی و خود سازی در بین جهادگران دانشجو و افراد شرکت کننده در طرح از اهداف اردوهای جهادی است.

محسن منصوری با توجه به ورود فعال در حوزه های علمی و فرهنگی اظهار کرد: تعمیق بعد عقیدتی، معرفتی و اخلاقی روستاهای هدف (تیمیارت، اسفیناء و جَوَر) از جمله اهداف اجرایی در ابعاد فرهنگی و اجتماعیست که با استفاده از مربیان ذیصلاح محقق می شود.

وی با اشاره به نامگزاری این طرح به نام سفیران آفتاب، افزود: در این طرح اهداف چندگانه ای اعم از اجتماعی، اعتقادی و مشارکتی دنبال می شود که میتوان در ایجاد اعتماد به نفس اهالی روستا در کسب مهارت موثر باشد تا بتوان دوره چند روزه سفیران آفتاب را با تحقق این اهداف به اتمام رساند.

گفتنی است طرح اردوی جهادی دانشجویی منطقه شرق اصفهان از تاریخ 15 مرداد آغاز و تا 25 ادامه خواهد داشت.

اعزام دانش‌آموزان در قالب اردوهای جهادی به روستاهاي محروم بخش جلگه

حسن كنعاني هرندي فرمانده حوزه دانش آموزي شهيد مطهري بخش جلگه در گفتگو با مرادی هرندی خبرنگار اصفهان شرق از هرند اظهار داشت: اردوی جهادی یک روزه بسیجیان دانش آموز بخش جلگه در دو نقطه بخش جلگه انجام گرفته است.

وی تعداد افراد شرکت کننده دراين اردو را 40نفرودر قالب دو گروه 19 نفره و21 نفره برشمرد و گفت: 21نفر در روستاي قهي به هرس علف هاي هرز پرداختندو تعداد 19 نفر هم در روستاي قلعه عبدالله در این اردوی یک روزه به برداشت محصول پرداختند و درچند روز آينده هم21 نفر در روستاهاي فيض آباد وشريف اباد بخش جلگه به فعالیتهای عمرانی يابرداشت محصول مي پردازند.

IMG_1667

كنعاني هرندي به هدف برگزاری این اردو اشاره کرد و ادامه داد: اردوهای جهادی یک حرکت جهادی و خالصانه برای رضای خدا و تهذیب نفس است که با هدف نهادینه کردن فرهنگ بسیجی، ترویج مردم یاری و مردم داری، محرومیت‌زدایی و ایجاد روحیه تعامل در بین افراد به اجرا درآمده است.

وی همچنین درادامه به برگزاری طرح هجرت اشاره کرد و افزود: این طرح هر ساله با استقبال خوب جوانان و نوجوانان همراه بوده و امسال در بخش جلگه نیز این اردو آغاز شده و تا اواخر شهریور ادامه خواهد داشت.


فرمانده بسیج دانش‌آموزی بخش جلگه با توجه به اینکه150 نفر از دانش‌آموزان دختر و پسر بخش جلگه در این اردو شرکت كرده اند، افزود: این افراد در چهار عرصه ي نقاشی، تعمیرات و زیباسازی، دیوارنویسی و محوطه‌سازی و بندكشي در مدارس درحال فعالیت هستند.

كنعاني هرندي به هدف برگزاری این طرح اشاره کرد و ادامه داد: غنی‌سازی اوقاف فراغت دانش‌آموزان، آشنایی دانش‌آموزان با فرهنگ کار و فعالیت گروهی، رغبت دانش‌آموزان به حفظ و نگهداری فضای آموزشی و افزایش دلبستگی آنان به این فضا از جمله اهداف اردو طرح هجرت سه است.


طرح هجرت سازندگی در مدارس جرقویه علیا برگزار شد

مسئول بسیج دانش آموزی حوزه شهید باهنر جرقویه علیا گفت: اجرای طرح هجرت منجر بهسازی و نوسازی مدارس شده و خاطر نشان کرد: این طرح باعث پر شدن اوقات فراغت و غنی سازی آن برای بسیاری از دانش آموزان می شود وباعث ارتباط دانش آموزان با مدرسه شده و فرصتی برای ایفای نقش در مرمت و باز سازی مدارس خواهد شد و تعامل بین دانش آموزان و مدارس بیشتر خواهد شد.

صادقی در ادامه افزود: طرح هجرت در مدارس جرقویه علیا در 150 نفر روز در حال انجام بوده و در موضوعات نقاشی و رنگ آمیزی مدارس، زیبا سازی، شرکت در دوره های آموزشی، اعتقادی، می باشد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.