سرویس: سیاسی » دولت و مجلس 11:29 - یکشنبه 18 مرداد 1394

متنی در مقابل اظهار نظر اخیر

تقوا ملاک ارزیابی؛ به روستایی بودن خود می بالم

نقش روستاييان در انقلاب اسلامي بر همگان آشکار است و بيشترين سهم از انقلاب اسلامی در کارنامه همین مردم پاک روستا ثبت شده است.

اصفهان شرق/ غلامرضا قدرتی

چندي پيش در گفت و گوي رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با هفته نامه طلوع صبح بود كه به نکاتي تامل برانگيز اشاره شد و پس از آن افرادی به جهت اینکه کلام هاشمی رفسنجانی را بدور از هر توهین معرفی کنند، در این راستا صحبت هایی چند ارائه کردند.

در اين صحبت ها آمده است:

«اخيراً برخي گفتند که عده‌اي به دنبال آن هستند تا امام را آن‌گونه که مي‌خواهند نشان دهند و اين روزها کنايه‌هاي متعددي در مورد خاطرات شما از امام از سوي آقاي مصباح و جريان منتسب به ايشان ادامه دارد. واکنش شما دراين‌باره چيست؟

اگر بناست کساني امام را بشناسند، آن‌هايي هستند که لحظات حساس را خدمت امام بودند. از لحظه‌هايي که امام کارشان را شروع کردند و تا آخرين لحظه که از دنيا رفتند، جزو امناي امام بودند. اعتمادي که امام در تاريخ خودشان به ما داشتند به کمتر کسي داشتند. اين‌هايي هم که چنين حرف‌هايي مي‌زنند، يک ادعاست و بي‌دليل مي‌گويند. ما مي‌خواهيم امام را همان‌گونه که هستند، بشناسانيم. اصلاً افتخارمان اين است که امام را درک کرديم.

آن‌هايي که درک نکردند و مي‌گفتند که جواب اين خون‌ها را چه کسي مي‌دهد و مبارزه حرام است، بايد فکري بکنند.

آيا شما اين‌ها را انقلابي مي‌دانيد؟

فرق مي‌کنند. بعضي‌هايشان انقلابي بودند و وقتي‌که سختگيري‌هاي حکومت زياد شد، ديگر ادامه ندادند. بعضي‌ها هم اصلاً آن موقع‌ها نبودند و در کوچه‌هاي روستاهايشان مي‌گشتند، ولي الآن آمده‌اند و انقلابي شده‌اند.»

همه ما به خوبي مي دانيم که نصف جمعيت کشور را روستاييان تشکيل مي دهند و آن ها هستند که نقش بسزايي در اقتصاد مقاومتي که عامل نجات از تحريم ها و بسياري از مشکلات اقتصادي است دارند و توانستند اقتصاد مقاومتي را به مرحله اجرايي در آورند و با وجود مشكلات زياد و سخت پا به پاي انقلاب قدم برداشته اند و به نوبه خودخدمت كرده اند.

روستاييان مردماني سخت کوش بوده و بدون چشم داشت مشغول فعاليت در شرایط زمانه هستند، گاهی می شود خشکسالی سالانه همراهشان شده و با اندکی کمک معیشتی سالانه گذران کنند و گاهی در ترسالی زکات دهندگان اصلی این مرز و بوم به شمار می روند.

آری فرق است بین روستاییان و کاخ نشینان این سرزمین، زیرا قناعت روستاییان سبب شد که قوت ماهانه روستاییان، به بهای شام شاهانه برخی دیگر رقم بخورد.

روستاییان کشورم، بيشترين سهم را با تقديم نمودن صدها هزار در انقلاب اسلامي ايران داشته اند و پس از آن نيز هميشه گوش به نداي ولي فقيه خود بوده و صحنه را خالي نکردند.

ازنمونه بارز اين روستاهامي توان به روستاهاي شرق اصفهان اشاره كرد، روستاهایی که با جمعيت کم، در همه عرصه ها داراي شهيدان و بسيجيان زياد و جوان، جانباز، آزاده و روحاني به عنوان قطب ايثار گري نامیده شده اند؛ روستاهاي كه با وجود خشكسالي و كم آبي و مشكلات زيادي كه دارند گوش به فرمان مقام معظم رهبري هستند و خواهند بود.

روستایياني که به پاس زحمات خالصانه مردمانش در هشت سال دفاع مقدس، خواسته هاي بزرگي نداشتن و فقط آب براي كشاورزي شان خواستند و بس!

“به ارواح طيبه شهداي عزيزاين روستاها درود مي‌فرستم و به خانواده‌هايشان عرض سلام مي‌کنیم و اميدواریم ان‌شاءاللّه برکات الهي و توجهات اهل بيت (عليهم السّلام) شامل حالشان بشود.

نمونه هاي فوق گوياي بارز نقش روستاييان در انقلاب اسلامي بوده و برهمگان آشکار است که بيشترين سهم را روستاييان همين مرز و بوم داشته اند.

يا أَیُّهَا النّاسُ إِنّا خَلَقناکُم مِن ذَکَرٍ وَأُنثىٰ وَجَعَلناکُم شُعوبًا وَقَبائِلَ لِتَعارَفوا ۚ إِنَّ أَکرَمَکُم عِندَ اللَّهِ أَتقاکُم ۚ إِنَّ اللَّهَ عَليمٌ خَبيرٌ (باتقواترين شما نزد خداوند تبارک و تعالي، باتقواترين شماهاست).

بر طبق آيه فوق و چندين آيه مشابه ملاک ارزيابي انسان فقط و فقط تقوا بوده و هيچ زن و مردي بر يکديگر برتري ندارد مگر بر اساس تقوا…

اظهارات عجيب ايشان با صحبت هاي چندي پيش وي مطابقت ندارد؛ در سخناني ديگر مي خوانيم حجت‌الاسلام هاشمي رفسنجاني بارها از زندگي روستايي خود و اطرافيانش تعريف کرده و خود را يک روستازاده معرفي کرده است.

اين جملات حاکي از آن است که ايشان نيز اصالت خود را فراموش نکرده و نياز به ياد آوري نيست و مي طلبد ايشان در اين زمينه شفاف سازي کند تا دل های آزده روستاییان از سخنان اخیر کمی ارام شود.

همچنین بخوانید:

یک نظر در مورد “تقوا ملاک ارزیابی؛ به روستایی بودن خود می بالم”

  1. محمدحسین منتظری گفت:

    سلام علیکم
    ممنون جالب بود.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.