سرویس: غیر تولیدی » نقلی 14:05 - یکشنبه 17 آذر 1392

عجیب ترین استفاده ها از پوست انسان+عکس

چرم همان پوست حیواناتی است که با استفاده از دستگاه های مختلف برای استفاده ما آماده شده است. در طول تاریخ استفاده از چرم برای پوشش یا ساخت وسیله های مختلف جایگاه ویژه ای داشته است و این روزها نیز از آن استفاده بسیاری می کنیم اما تا به حال چیزی در مورد چرم انسانی شنیده اید؟

به گزارش اصفهان شرق، به نقل از باشگاه خبرنگاران، در کتاب های داستانی و افسانه های شاید خوانده باشید که عده ای پوست انسان ها را کنده و از آن وسیله های مختلف ساخته اند اما این اتفاق تنها در کتاب ها وجود ندارد زیرا در دنیای واقعی نیز این اتفاق افتاده است که وسیله های مختلف از پوست انسان ساخته شده باشد. در ادامه به سراغ نمونه هایی می رویم که بیشتر در قرون دور اتفاق افتاده است اما در کتاب های تاریخی به ثبت رسیده اند.

طبل
109128_187

در قرن 1 فردی به نام “جان زیسکا” به مخالفت با حکومت کلیسای کاتولیک قیام کرد و مریدان بسیاری را دور خود جمع کرد. این مرد در بیشتر سال های عمر خود به دنبال پایان دادن به سلطه کلیساها بود از این رو به عنوان یک مبارز شناخته می شد. با ورود طاعون در کشورهای اروپایی مرگ او نیز فرا رسید اما وصیت کرد تا پس از مرگ پوست او را کنده و تبدیل به طبل کنند تا بازهم دشمنان را بترساند و راه خود را این بار به گونه ای متفاوت ادامه دهد. از پوست او طبلی ساخته شد که در تمامی اعتراضات از آن استفاده می شد.

کت چرم

109129_460

در قرن 18 که فرانسه آشوب های زیادی را تجربه می کرد مردی به نام “سینت جاست” به قدرت رسید. این مرد که در راه رسیدن به قدرت به هیچ کس رحم نکرده بود به عنوان یکی از خشن ترین انسان های فرانسوی تاریخ شناخته می شود. او در طول حکومت خود علاقه خاصی به یک خانم پیدا کرد اما پس از آنکه نتوانست به او برسد دستور داد تا او را دستگیر و سپس اعدام کنند. او همچنین پس از این ماجرا پوست او را از تنش جدا کرد و به کمک خیاطان کت چرمی از پوست انسان برای خودش درست کرد. کتاب های تاریخی نوشته اند که “جاست” تا آخر عمر این کت را بر تن داشته است.

انگشتر و جاسیگاری
109126_216

“هنری پرازینی” یکی از بزرگترین قاتلان سریالی تاریخ است که در قرن 19 بدون هیچ دلیلی انسان های مختلف را به قتل رساند. این مرد که مشکلات عصبی شدیدی داشت بالاخره توسط پلیس دستگیر شد و خیلی زود اعدام گردید اما نکته جالب در مورد آن این است که پس از مرگ بدن او را قطعه قطعه کردند و در مزایده به فروش گذاشتند. تاریخ نشان می دهد که بدن این مرد پس از مدتی به انگشتر، کیف سیگار و بسیاری وسیله دیگر تبدیل شد. بیشتر این وسیله ها نیز مربوط به افرادی بود که قربانی قتل های زنجیری این مرد بوده اند.

کتاب بیوگرافی

109130_696

یکی از معروف ترین وسایلی که از پوست انسان درست شده است و هنوز هم می توان آن را در موزه دید کتاب بیوگرافی مردی به نام ” جورج والتون” است. این مرد در قرن 19 شهرت بسیاری داشت زیرا راهزنی بی مروت و ناجوانمرد بود. او قبل از آن که بر اثر بیماری جانش را از دست بدهد درخواست کرد پوستش را کنده و زندگی نامه اش را روی پوستش بنویسند. این کتاب پس از نوشته شدن به خانواده یکی از قربانیان راهزنی او رسید و آن ها نیز این کتاب را به صورت نسل به نسل نگه داری کرده اند تا اینکه این روزها به کتابخانه و سپس موزه اهدا شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.