سرویس: غیر تولیدی » نقلی 13:05 - جمعه 16 مرداد 1394

گزارش از روند بازار جهانی طلا/

رشد اقتصادی آمریکا “طلا” را ارزان کرد

در اکثر روزها طلا با روند نزولی ظاهر شد که آن را می توان به ارقام رشد اقتصادی فصل دوم آمریکا و بیانیه فدرال رزرو نسبت داد که در آن هنوز هم احتمال افزایش نرخ بهره در ماه سپتامبر نادیده گرفته نشده است.

به گزارش اصفهان شرق؛ نتایج بررسی بانک مرکزی از تحولات بازار جهانی طلا در هفته منتهی به دوم اوت 2015-11 مردادماه 94 نشان میدهد که در هفته ای که گذشت بهای طلا روند قطعی و مشخصی نداشت.

در اکثر روزها طلا با روند نزولی ظاهر شد که آن را می توان به ارقام رشد اقتصادی فصل دوم آمریکا و بیانیه فدرال رزرو نسبت داد که در آن هنوز هم احتمال افزایش نرخ بهره در ماه سپتامبر نادیده گرفته نشده است.

براساس این گزارش، نوسانات هفته گذشته قیمت طلا در بازار نیویورک در محدوده 1069.50-1089.11 دلار برای هر اونس در نرخ‌های پایانی ثبت شد. متوسط بهای طلا در هفته گذشته نسبت به متوسط آن در هفته ماقبل، 0.18 درصد کاهش یافت.

جزئیات نوسانات طلای جهانی را در هفته ای که گذشت را در ادامه بخوانید؛

دوشنبه، بهای طلا با کاهش ارزش، به کمترین سطح 5.5 سال گذشته که در هفته ماقبل به ثبت رسیده بود، نزدیک شد. نزدیک شدن زمان افزایش نرخ بهره در آمریکا از منظر بازار، با تقویت دلار، معامله‌گران را از فلز زردرنگ دور کرد در مجموع، هفته با انتظار برای برگزاری جلسه دو روزه فدرال رزرو آغاز گردید.

روز سه شنبه، انتظار معامله گران به ارسال علائمی از سوی فدرال رزرو مبنی بر زمان‌بندی افزایش نرخ بهره، سبب شد که بهای طلا به رغم افزایش ناچیز، کماکان در سطوح نازل 5.5 سال گذشته باقی بماند. مؤسسه رویترز نیز اعلام نمود که تقاضای جهانی طلا در فصل دوم سال 2015، به کمترین سطح از سال 2009 تاکنون رسیده است. خالص واردات طلای چین از هنگ کنگ نیز در ماه ژوئن به کمترین سطح 10 ماه اخیر رسیده که باعث کاهش تمایل سرمایه‌گذاران بازار طلا و اثر منفی بر قیمت می‌باشد.

روز چهارشنبه، همانند روز سه شنبه، طلا اندکی افزایش قیمت را به ثبت رساند اما کماکان در سطوح نازل 5.5 ساله باقی ماند. بیانیه این روز فدرال رزرو، زمان افزایش نرخ بهره آمریکا را کماکان در هاله‌ای از ابهام باقی گذاشت. اگرچه هنوز هم فضا برای افزایش نرخ در ماه سپتامبر باز گذاشته شد.

روز پنجشنبه، ارقام رشد اقتصادی سه ماهه دوم آمریکا توانستن با تقویت دلار و افزایش احتمال بالا بردن نرخ بهره آمریکا تا انتهای سال جاری میلادی، به افت یک درصدی بهای طلا منجر شود.

روزجمعه ارقام ضعیف‌تر از انتظار شاخص هزینه‌های اشتغال دولت آمریکا به ضرر دلار عمل نمود و توانستن طلا را اندکی تقویت نماید.

قیمت طلا در ماه ژوئیه به میزان 7.8 درصد نسبت به ماه قبل کاهش یافته است. به دلیل گمانه‌زنی‌هایی که در مورد جلو افتادن زمان احتمالی افزایش نرخ بهره در آمریکا صورت گرفته، بهای طلا بزرگترین افت ماهیانه در دو سال گذشته را در ماه ژوئن به ثبت رساند.

منبع: تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.