سرویس: غیر تولیدی » نقلی 13:23 - چهارشنبه 14 مرداد 1394

رئیس سابق سازمان نظام روان‌شناسی کشور

گلایه به رئیس‌جمهور درباره حضور معلمان مَرد در مدارس دخترانه و پاسخ روحانی

رئیس سابق سازمان نظام روان‌شناسی کشور از حضور معلمان مَرد در کلاس‌های درس دختران به رئیس‌جمهور اعتراض کرد و گفت: حضور این معلمان باعث می‌شود دختران ما با پسر جوان ۲۶ساله همدلی کنند و برای نفوذ در دل وی مسابقه دهند.

به گزارش اصفهان شرق؛ غلامعلی افروز با بیان “مطلبی را به رئیس‌جمهور به‌عنوان گله مبنی بر حضور معلمان مرد در مدارس دخترانه و حضور معلمان زن در مدارس پسرانه تا ششم ابتدایی نوشتم و آقای روحانی هم در این زمینه دستور داد که این اصلاح انجام شود” اظهار داشت: حق طبیعی پسران ما در دبستان این است که معلم مرد داشته باشند؛ در آمریکا معلم‌ها و پسر و دختر با هم مختلط هستند، اگر معلم‌ها 50 ــ 50 مرد و زن نباشند در مدرسه را می‌بندند.

وی اضافه کرد: حق بچه‌ها این است که معلم صالح و سالم از جنس خودشان داشته باشند تا با او همدلی کنند اما در مدارس ما تا ششم دبستان، معلم‌ها برای پسرها، زن هستند و کار به جایی رسیده است که متأسفانه در دبیرستان‌های دخترانه ما در مشهد مقدس، معلم مرد می‌رود؛ جوان 25ساله می‌رود به دختران فیزیک و شیمی درس می‌دهد.

رئیس سابق سازمان نظام روان‌شناسی کشور ادامه داد: متأسفانه این موضوع به‌عکس شده است در حالی که زنان باسواد و توانا داریم و این جای سؤال است که چرا دبیرستان‌های دخترانه، معلم مرد دارد؟ چه عفافی می‌خواهیم؟؛ در این‌گونه مدارس دخترها مسابقه می‌گذارند در دل معلم 25ساله تا 28ساله مرد نفوذ کنند.

افروز با ابراز “این کارِ حاکمیت ماست و ما از حاکمیت‌مان به‌نحو شایسته استفاده نمی‌کنیم” خاطرنشان کرد: هیچ راه دیگری نداریم؛ یک‌میلیون کلاس درس داریم، برای دختران، خانم‌های زن باسواد و توانا و برای پسرها هم مردان خوش‌اخلاق و باسواد و توانا که از بالاترین احساس آرامش برخوردار و بالاترین رضایت‌مندی شغلی را داشته باشند نیاز داریم تا در یک‌میلیون کلاس درس بچینیم.

رئیس سابق سازمان نظام روان‌شناسی گفت: میانگین حقوق این معلمان هم باید از میانگین حقوق کارکنان دولت بیشتر باشد، اگر به این کار نرسیم و عقب بیفتد، 20 سال بعد می‌گوییم که ای‌کاش 20 سال پیش این کار را کرده بودیم.

منبع:تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.