سرویس: سیاسی » بین الملل 21:03 - دوشنبه 12 مرداد 1394

نماینده مردم اصفهان در مجلس:

برجام باید مسیر قانونی خود را در مجلس طی کند/ حرکت نمایندگان بر اساس خطوط قرمز رهبری

اخوان در پاسخ به برخی اظهار نظرها نسبت به عدم تصویب برجام توسط مجلس گفت: هر موافقت نامه ای باید مسیر قانونی خود را برای تصویب در مجلس و اظهار نظر نمایندگان طی کند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با اصفهان شرق، با اشاره به مواضع گرفته شده مبنی بر اینکه برجام نیازی به تصویب مجلس ندارد، اظهار کرد: در دو قسمت قانون اساسی این مساله مطرح است که کلیه موافقت نامه ها و معاهده ها باید به تصویب مجلس برسد و قطعا برجام از این مورد مستثنی نیست.

نیره اخوان با تاکید بر طی کردن برجام در مسیر قانونی خود اظهار کرد: برجام باید از سوی دولت به صورت لایحه به مجلس آمده و مسیر قانونی خود را طی کند و پس از اعلام نقطه نظرات نمایندگان ملت، به شورای عالی امنیت ملی رود.

وی با اعلام، عدم اعتماد به آمریکا افزود: دولت هرچه سریع تر باید متن توافق نامه را به مجلس دهد تا با در نظر گرفتن موارد و رفع ابهام از برخی بندها بتوان در رابطه با برجام تصمیم نهایی را گرفت.

اخوان با اشاره به خطوط قرمز مطرح شده از سوی رهبر معظم انقلاب، تصریح کرد: قطعا مجلس بر اساس خطوط قرمز مورد تاکید رهبری حرکت می کند تا فرایند قانونی موافقت نامه اخیر طی شده و اشکالاتش مرتفع شود.

وی در بخش پایانی این گفتگو با اشاره به مراحل اجرایی شدن فرمانداری در شرق اصفهان، خاطر نشان کرد: بر اساس نامه ای که از طرف وزارت کشور در چند ماه اخیر داده شد، باید مراحل کارگروهی در خصوص واگزاری فرمانداری به شرق اصفهان در مجلس طی شود و سپس در هیئت دولت به تصویب رسد.

همچنین بخوانید:

یک نظر در مورد “برجام باید مسیر قانونی خود را در مجلس طی کند/ حرکت نمایندگان بر اساس خطوط قرمز رهبری”

  1. مرشد گفت:

    اختصاص فرمانداری به شرق اصفهان ازاوجب واجبات است بنده ازجناب دکترکامران وخانم اخوان به خاطرپیگیری این امرتشکرمی کنم

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.