سرویس: اخبار شهرستان » جرقویه علیا 11:43 - دوشنبه 12 مرداد 1394

مسئول اجرای طرح مبارزه با سالک جرقویه علیا:

مرحله سوم طرح مبارزه با موش های صحرایی آغاز شد

علیرضا منصوری ناظر گروه مبارزه با بیماری سالک از آغاز مرحله چهارم طرح مبارزه با موشهای صحرایی در مزارع جرقویه علیا خبر داد.

ناظر و هماهنگ کننده طرح مبارزه با بیماری سالک از مرکز بهداشتی درمانی شهر حسن اباد در گفتگو با خبرنگار اصفهان شرق در جرقویه علیا گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی جرقویه علیا و منطقه شرق اصفهان در اکثر مناطق روستایی و شهری هنوز بیماری سالک در چهره ی شهروندان و جوانان و نوجوانان با آغاز فصل بهار دیده می شود و باید متولیان امر حداکثر تلاش خود را در مبارزه با این طرح انجام دهند.

منصوری با توجه به مشکلات طرح مذکور اظهار کرد: با توجه به اینک میزبان اصلی این بیماری انسان نیست ریشه کنی آن مشکل است ولی می توان با همکاری و تعامل دستگاه های منطقه از شیوع و گسترش این بیماری تا حد زیادی جلوگیری کرد.

وی در ادامه از آغاز مرحله چهارم طرح مبارزه با بیماری سالک در منطقه جرقویه علیا خبر داد و افزود: در این مرحله سه گروه 10 نفره از بسیجیان در طرح شرکت داشته و با استفاده از روش طعمه گذاری مسموم و لانه کوبی که بهترین روش مبارزه با موش های صحرایی است در مزارع و باغات شهر حسن آباد، روستاهای کمال آباد، دستجرد، مالواجرد، خارا و الله آباد به فعالیت مشغول هستند.

شایان ذکر است این طرح بمدت یک هفته در جرقویه علیا با نظارت مرکز بهداشت شماره 2 اصفهان در حال انجام می باشد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.