سرویس: اجتماعی » پزشکی و سلامت 16:02 - یکشنبه 11 مرداد 1394

در اتفاقی نادر انجام شد:

تولد سه نوزاد ورزنه ای در آسمان شرق اصفهان/ نیاز جدی به احداث بیمارستان احساس می شود

مادر باردار سهرانی در بالگرد اورژانس هوایی اصفهان، توسط دو تکنسین فوریت‌های پزشکی و پرسنل مامایی مرکز بهداشتی درمانی شهر ورزنه، نوزادان سه‌قلو خود را به صورت سالم به دنیا آورد.

به گزارش اصفهان شرق، صبح امروز ساعت 9/30 بدنبال امداد خواهی از مرکز بهداشتی درمانی شهر ورزنه برای مادر باردار سهرانی، بلافاصله از پایگاه اورژانس 115 ورزنه، آمبولانس مجهز به  ICU اعزام گردید و با ارزیابی وضعیت مادر باردار تقاضای اعزام اورژانس هوایی شد که از طریق مرکز فرماندهی عملیات (EOC )بالگرد به همراه تکنسین های فوریت های پزشکی به شهر ورزنه اعزام و مادر باردار را به همراه دو نفر از ماماهای مرکز بهداشتی درمانی شهر ورزنه به سمت بیمارستان  الزهرا انتقال دادند.

به کمک تکنسین های فوریت های پزشکی و پرسنل مامایی، در کابین بالگرد و در آسمان شرق اصفهان زایمان طبیعی انجام شد و نوزادان سه قلو شامل 2 پسر و یک دختر و مادر آنها بصورت سالم تحویل بیمارستان الزهرا شد.

محمدرضا محمدی مسئول پایگاه 115 ورزنه در گفتگو با خبرنگار اصفهان شرق گفت: این خانم باردار سهرانی در هفته 34 بارداری بوده که به دلیل درد شدید به درمانگاه شهر ورزنه مراجعه و با نظر دکتر رجایی و اعلام وضعیت HIGH RISK بیمار، برای ادامه درمان درخواست امداد هوایی از اصفهان شد و با مراجعه سریع آمبولانس اورژانس ورزنه و انتقال به مکان مورد نظر برای مراجعه بالگرد، خوشبختانه به سرعت اقدامات لازم انجام گرفت.

وی از وضعیت خوب مادر و سه فرزند خبر داد و اظهار کرد: مادر و سه فزرند در وضعیت خوبی به سر می برند ولی به دلیل زایمان زودتر و اطمینان از وضعیت نوزادان تحت مراقبت در بخش زنان و زایمان بیمارستان الزهرای اصفهان می باشند.

وی با توجه به بعد فاصله ورزنه به شهر اصفهان به نیاز جدی احداث بیمارستان در شرق اصفهان اشاره و تاکید کرد: قطعا اگر بیمارستان و یا مرکز درمانی مجهز به دستگاه انکوباتور نوزادان مختص نوزادان نارس وجود داشت، احتمال خطر و نیاز ضروری به بالگرد هوایی کم تر دیده می شد و می طلبد تا مسئولان استانی و شهرستانی قدم های جدی تری در خصوص احداث بیمارسان در شرق اصفهان بردارند.

ضمن سپاس فراوان از درگاه خداوند متعال، این موفقیت را به همه تلاشگران عرضه سلامت و خصوصا سربازان خط مقدم جبهه سلامت تکنسینهای فوریتهای پزشکی   تبریک عرض می کنیم.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.