اصفهان شرق

نامه جعلی که سامی یوسف را ممنوع التصویر کرد+عکس

کدخبر: 69988
1394/05/10 در ساعت 11:23

به گزارش اصفهان شرق؛  به منظور جلوگیری از گسترش شایعات مجازی در شبکه‌های اجتماعی، مهم‌ترین و جدیدترین شایعه منتشر شده در فضای مجازی که توسط کاربران شبکه‌های اجتماعی نقل می‌شود را در بسته خبری «از شایعه تا واقعیت» بررسی می‌کند.

**شایعه**

یکی از موضوعات این روزها در فضای مجازی که با یک مطلب بی‌اساس در شبکه‌های اجتماعی آغاز و سپس توسط چند سایت داخلی منتشر و تأیید شد «ممنوع التصویری سامی یوسف در صداوسیما» بود.

این موضوع بر پایه مطلب فوق در شبکه‌های اجتماعی مطرح شد:

«توجه… توجه… دوستان عکس فوق تصویر اطلاعیه‌ای است که در یکی از راهروهای صداو سیما منتشر شده است که نشان می دهد پخش آثار سامی یوسف در تلویزیون ممنوع شده است: به اطلاع همکاران محترم ارزیاب می‌رساند مجدداً تأکید میگردد، پخش آثار موسیقی سامی یوسف مطلقاً ممنوع می‌باشد».

و سپس مطلب فوق منبع مورد استناد برخی از سایت‌های داخلی قرار گرفت و منتشر شد:

انتشار این مطلب در فضای مجازی واکنش سامی یوسف را نیز به همراه داشت؛ وی در صفحه رسمی سایت خود گفت از شنیدن خبر ممنوعیت پخش موزیک‌هایش در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران متعجب شده است.

**واقعیت**

اما براستی علت اصلی به وجودن شایعه ممنوع التصویر شدن سامی یوسف در صداوسیما چه بوده است؟! 6 ژوئیه 2015 سامی یوسف، خواننده ایرانی‌تبار ساکن بریتانیا در شهر ناصره فلسطین اشغالی کنسرتی عمومی را به مناسبت ماه رمضان اجرا کرد. در این کنسرت که به دعوت شهرداری این شهر برگزار شده بود جمعیت کثیری از بین عرب‌های ساکن این شهر که بیش از 60 درصد جمعیت آن را تشکیل می‌دهند، هم حضور داشتند.

سامی یوسف در هنگام برگزاری این کنسرت چفیه‌ای منتسب به فلسطینیان و عرب‌های ساکن سرزمین‌های اشغالی بر روی شانه‌های خود انداخته بود. با این حال کنسرت او با واکنش‌های متفاوتی در صفحات اجتماعی مواجه شد.

*ممنوع التصویری سامی یوسف در صداوسیما درست نیست

داوود نعمتی انارکی مدیر کل روابط عمومی سازمان صداوسیما در گفت و گو با فارس گفت که: «چندی پیش تصویری بی نام و نشان از یک نامه غیر رسمی منتشر شد که در آن آمده بود صداوسیما استفاده از آثار سامی یوسف خواننده ایرانی تبار را ممنوع کرده است. آن تصویر و آن نامه غیر رسمی که نه سربرگ و نه مهر و امضاء دارد، واقعیت ندارد».

وی تصریح کرد: «خبری که در مورد ممنوعیت سامی یوسف منتشر شد، به هیچ وجه درست نیست و شیطنت برخی در رسانه های اجتماعی و فضای مجازی بود».

منبع: فارس