سرویس: غیر تولیدی » نقلی 10:15 - جمعه 09 مرداد 1394

استاندار اصفهان:

معادن شرق استان اصفهان فعال می‌شوند

استاندار اصفهان گفت: مدیریت استان عزم خود را جزم کرده که معادن شرق و صنایع وابسته به آن را فعال کند.

به گزارش اصفهان شرق؛ رسول زرگرپور اظهار داشت:‌ این شهرستان و منطقه شرق استان با محدودیت‌هایی مواجه است که نیازمند سرمایه گذاری فعالان اقتصادی در این منطقه است و این امر مطالبه جدی مدیریت استان از اتاق بازرگانی و بخش خصوصی است.

وی با بیان اینکه توسعه صنعت گردشگری و فعال شدن معادن بسیار غنی این منطقه به عنوان محورهای توسعه شرق اصفهان در نظر گرفته شده است، گفت: در این جا از همه فعالان معدن استان انتظار دارم که در ارتباط با فعال کردن معادن شرق استان تعامل و همکاری داشته باشند.

استاندار اصفهان افزود: فعال شدن و توسعه اقتصادی واشتغال‌زایی در این منطقه هم بخشی از مسائل امنیتی، اجتماعی و سیاسی مدیریت استان در این منطقه را رفع و هم با محرومیت‌زدایی از مهاجرت ساکنین این منطقه جلوگیری کند.

وی بیان کرد: مدیریت استان عزم خود را جزم کرده که معادن شرق و صنایع وابسته به آن را فعال کند و انتظار داریم اتاق بازرگانی نیز به این موضوع ورود پیدا کند تا بتواند این ظرفیت بزرگ را در جهت توازن منطقه‌ای فعال کنند.

زرگرپور به اهمیت بخش تعاون اشاره کرد و افزود: اهمیت بخش تعاون بر کسی پوشیده نیست و مقام معظم رهبری نیز تاکیدات مهمی برای این بخش دارند و معتقدند 25 درصد از سهم اقتصاد را باید بخش تعاون اداره کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر کشور و متناظر آن استان اصفهان با این 25 درصد فاصله دارد، تصریح کرد: موظف هستیم که بستر و شرایط را فراهم کنیم تا بتوانیم تعاون را در جایگاه واقعی خود قرار دهیم.

استاندار اصفهان افزود: تعاون در استان اصفهان فضای مطلوبی دارد و به هیچ وجه زیر سایه بخش خصوصی قرار نخواهد گرفت.

وی با بیان اینکه فضا برای توسعه و پیشرفت و پیدا کردن جایگاه مناسب برای بخش تعاون وجود دارد، گفت: باید فعالان این بخش با تلاش مضاعف در راستای قرار گفتن تعاون در جایگاه والای خود بکوشند.

استاندار اصفهان به نشست‌های صورت گرفته با فعالان این بخش در هفته تعاون اشاره کرد و افزود: از آنها خواسته شد که مطالبات خود را در قالب یک بسته کارشناسی شده تهیه نمایند و به شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی ارائه دهند تا بحث و بررسی بر روی آنها انجام شود.

وی با بیان اینکه 16 مورد از مشکلات بخش تعاون احصا و به شورای گفتگو ارائه شد، گفت: بررسی 5 مورد از موانع و راهکارهای پیشنهادی کمیته کارشناسی توسعه بخش تعاون استان در این جلسه صورت گرفت.

منبع:تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.