سرویس: غیر تولیدی » نقلی 07:07 - جمعه 09 مرداد 1394

ماجرای شیءنورانی در آسمان ایران چیست؟

در ساعات پایانی پنجشنبه شب، برخی رسانه‌ها از برخورد چند شهاب‌سنگ با زمین در حوالی سه استان کشورمان خبر دادند؛ خبری که تا لحظه ارسال این گزارش، از سوی مقامات ذی‌صلاح بطور رسمی تأیید نشده است.

 به گزارش اصفهان شرق؛ در برخی از این اخبار، سه استان قزوین، زنجان و همدان به عنوان محل (محل‌های) فرود این شهاب‌سنگ (شهاب‌سنگ‌ها) عنوان شد.

در تماس خبرنگار ایسنا با کشیک امدادی هلال احمر در سه استان قزوین، زنجان و همدان، مسئولان کشیک در هر سه استان اعلام کردند که گزارشی مبنی بر اصابت شهاب‌سنگ یا شیء دیگری با زمین در مناطق خود یا تلفات احتمالی ناشی از برخورد یک شیء نورانی با زمین دریافت نکرده‌اند.

از سوی دیگر، «امدادی» – مسئول ایستگاه هواشناسی سینوپتیک فرودگاهی تکمیلی زنجان – در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، ضمن تأیید عبور یک شیء نورانی با دنباله آتشین از آسمان کشور، توضیح داد: به چشم خود دیدم که یک شیء نورانی با دنباله‌ای از آتش به طول بیش از 500 متر از آسمان عبور کرد.

وی ادامه داد: این مسأله حوالی ساعت 20:15 پنجشنبه شب رخ داد. عبور این شیء نورانی، بدون به گوش رسیدن هیچ صدایی صورت گرفت و به نظر می‌رسد بیش از 20 کیلومتر از سطح استان ارتفاع داشته است.

مسئول ایستگاه هواشناسی سینوپتیک فرودگاهی تکمیلی زنجان درباره منطقه احتمالی فرود این شیء نورانی نیز ضمن اینکه خاطرنشان کرد گزارشی رسمی در این رابطه دریافت نشده، گفت: با توجه به حرکت این شیء نورانی که از شرق آسمان استان به سمت غرب بود، احتمال دارد در منطقه‌ای بین میانه و خلخال به زمین اصابت کرده باشد که البته هنوز هیچ چیز قطعی نیست.

با توجه به اینکه فرودگاه زنجان در فاصله 15 کیلومتری استان در مسیر غرب قرار دارد، امدادی احتمال برخورد این شیء نورانی با زمین در محدوده این استان را ضعیف دانست.

به گزارش ایسنا، اخبار و شایعات مختلف در این رابطه به شبکه‌های اجتماعی نیز کشیده شد تا جایی که برخی عکس‌های منتسب به این رخداد نیز در این شبکه‌ها دست به دست شده است.

برخی تحلیل می‌کنند که تنها یک شیء نورانی – که ممکن است شهاب‌سنگ باشد – به زمین اصابت کرده است و برخی نیز معتقدند که بیش از یک شیء در آسمان ایران دیده شده است. از سوی دیگر، این فرضیه نیز می‌تواند مطرح باشد که شهاب‌سنگِ احتمالی، پس از برخورد با جو زمین چند قطعه شده و هرکدام از این قطعات در منطقه‌ای با زمین اصابت کرده باشد.

بر اساس این گزارش، تماس خبرنگار ایسنا با مرکز روابط عمومی و معاونت آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور نیز به نتیجه نرسیده است.

منبع:ایسنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.