سرویس: اخبار شهرستان » جرقویه سفلی 18:16 - جمعه 09 مرداد 1394

همزمان با شهادت امام جعفر صادق(ع):

عشایر نصرآباد در انتظار عطر و نور شهدای گمنام/ شهرستان ها از اولویت در تدفین شهدا برخوردارند

نصرآبادی ها بی صبرانه برای برگزاری مراسم با شکوه تشییع و تدفین دو شهید گمنام آماده می شوند.

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق از جرقویه سفلی، از زمانی که حجت الاسلام و المسلمین علیرضا فرهنگ امام جمعه نصرآباد، در خطبه های نماز جمعه دوم مرداد ماه مژده تشییع و تدفین دو شهید گمنام در ایام شهادت بنیانگذار مکتب تشیع حضرت امام جعفر صادق علیه السلام در شهر نصرآباد را اعلام کرد، مردم متدین و ولایتمدار این شهر، با شور و شوق خاص، خود را برای برگزاری باشکوه مراسم تشییع، تدفین و میزبانی این نام آوران گمنام آماده می کنند.
نصرآبادی ها که در سال های 92 و 93 حضوری بسیار با شکوه و مثال زدنی در تشییع شهدای گمنام در سطح بخش جرقویه سفلی داشته اند، اکنون برای میزبانی این دو شهید گلگون کفن لحظه شماری کرده تا هرچه زود تر افتخار همجواری شهدای گمنام را پیدا کنند.

مسئولان همگام با مردم در تدارک برنامه تشییع و تدفین شهدای گمنام
در همین خصوص مسئولان این شهر و بخش جرقویه سفلی نیز همگام با مردم در تدارک برنامه ریزی مناسب برای اجرای با شکوه و موثر این مراسم هستند و با محوریت امام جمعه اولین جلسه هماهنگی و برنامه ریزی در این زمینه، با دعوت از عبدالمحمود محمودی، نماینده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان، در شهر داری نصرآباد برگزار و هماهنگی های لازم صورت گرفت.

برنامه ورود و تشییع شهدا در اصفهان
در این جلسه نماینده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان با اشاره به مقام شهدا، گفت: شهدا روز سه شنبه 20 مرداد وارد اصفهان شده و مراسم استقبال عمومی در ورودی شهر انجام و سپس مراسم تشییع با شکوهی، در شان شهدا و استان شهید پرور اصفهان، برگزار خواهد شد و روز چهارشنبه پیکرهای مطهر شهدا برای تشییع و تدفین تحویل مناطق و شهرستان ها گردد.

عبدالمحمود محمودی اظهار کرد: دستورالعمل اجرایی دفن شهدای گمنام تحویل حوزه مقاومت امام سجاد علیه السلام شده و با توجه به تجربه تشییع دو شهید در بخش و تدفین در نیک آباد، ان شاء الله به خوبی برنامه ها را مدیریت و در آینده نزدیک با همکاری همه جانبه یادمان شهدا را آماده و این محل را به یک قطب معنوی و فرهنگی مبدل خواهند کرد.

161943_338

اول شهرستان، بعد اصفهان/ محمدآباد و حسن آباد جرقویه در انتظار
محمودی با بیان این که برنامه و عقیده ما بر این است که ابتدا شهدای گمنام در شهرستان ها و خارج مرکز استان دفن شوند و پس از آن در مراحل بعدی دفن شهدای گمنام در اصفهان انجام شود، گفت: سال گذشته دو شهید در نیک آباد دفن شد و تا چند روز دیگر دو شهید گمنام برای دفن در نصرآباد تحویل می گردد و در مراحل بعدی نیز شهرهای محمدآباد و حسن آباد جرقویه توفیق میزبانی شهدای گمنام را خواهند داشت.

از تلاش های مجدانه امام جمعه تا حضور گسترده و بی نظیر مردم نصرآباد
در این جلسه همچنین جعفری هرندی، بخشدار جرقویه سفلی، از اقدامات و پیگیری های مجدانه امام جمعه نصرآباد برای فراهم کردن زمینه حضور شهدا در سطح بخش و حضور گسترده مردم نصرآباد در تشییع شهدا، قدردانی و افزود: به طور قطع مراسم تشییع این دو شهید در شهر نصرآباد هم از تشییع های بی نظیر در سطح شهرستان خواهد بود، که امیدواریم رسانه ها بویژه صدا و سیما این حضور باشکوه را به نحو مطلوب پوشش دهند و این حضور به خوبی بازتاب داشته باشد.

خاطره و الگو برای نسل های جدید؛ تجدید خاطره و امید برای نسل های قبلی
جعفری هرندی با بیان این که ما هم به عنوان دستگاه ناظر و هماهنگ کننده از هیچ کاری دریغ نخواهیم کرد، گفت: همه ما مدیون شهدا هستیم و این میزها، پست ها و امنیتی را که داریم از برکت خون شهداست.

وی تاکید کرد: از ویژگی تشییع شهدای گمنام این است که نسل سومی ها که مراسم تشییع شهدای دوران دفاع مقدس را ندیده اند، از نزدیک نقش و حضور شهدا را لمس نموده و خاطره ای به یاد ماندنی می شود و شهدا را الگو خود قرار می دهند، و این حضور شهدا برای نسل های قبلی هم تجدید خاطره و امید آفرین است.

بخشدار با توجه به تاثیر معنوی حضور شهدا در بخش اذعان کرد: مهمتر از همه تاثیری است که حضور شهدا بر فضای جامعه می گذارد و همه در جریان تشییع شهدا در تهران دیدیم که چه مراسم باشکوه و ماندگاری شد و اقشار مختلف مردم با سلیقه ها، دیدگاه ها و تیپ های مختلف در این مراسم شرکت داشتند که این حضور دست کسی نیست و ثمره لطف خدا، عنایت امام زمان علیه السلام و عنایت خود شهداست.

شهدا متعلق به همه
بخشدار جرقویه سفلی با اشاره به این که شهدا متعلق به همه مردم بوده و به قشر و گروه و جناح خاصی تعلق ندارند، افزود: با توجه به سابقه ای که از حضور مردم نصرآباد در برنامه های مختلف مشاهده شده و جدیت و پیگیری شهرداری و شورای اسلامی نصرآباد در مراسم های مختلف ان شاءالله در جریان این مراسم نیز صحنه ای به یاد ماندنی رقم خواهد خورد.

جانمایی دفن شهدای گمنام در نصرآباد
محل دفن شهدای گمنام در ورودی شهر نصرآباد از سمت شهرضا و در پارک خانوادگی در دست احداث امام رضا علیه السلام جانمایی شد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.