سرویس: غیر تولیدی » نقلی 09:09 - پنجشنبه 08 مرداد 1394

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور

آموزش مهارتی در فضای مجازی

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشوربا بیان اینکه همگام سازی آموزش مهارتی با نظام آموزشی نوین ضرورت دارد گفت: با اجرای طرح امید قصد داریم آموزش مهارتی از طریق فضای مجازی صورت گیرد.

به گزارش اصفهان شرق؛ کوروش پرند با بیان اینکه همگام شدن آموزش های مهارتی با نظام آموزشی نوین ضرورت دارد گفت:نظام آموزشی در دنیا با رشد سریعی پیش می‌رود و اتفاقات بزرگی در سیستم آموزشی کشورهای پیشرفته ایجاد شده است. بنابراین آموزش های مهارتی فنی و حرفه ای باید با نظام آموزشی دنیا همراه شود.

پرند گفت:سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور برای همراهی و همگرایی با تغییرات فناوری و به ویژه فناوری اطلاعات، روش های نوین آموزشی را مبتنی بر فضای مجازی و بهره گیری از ابزارهای نوین فناوری اطلاعات طراحی کرده است.

رئیس سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور با اشاره به شبکه بزرگ اجتماعی طرح امید در سراسر کشور اظهار داشت: این طرح با هدف کارآفرینی دانش بنیان، ارتقای سطح آگاهی جامعه و فرهنگ عمومی پیرامون مهارت آموزی و کسب فرصتهای شغلی مبتنی بر کسب مهارت و بستر سازی دسترسی عمومی به آموزشهای مهارتی و سبک زندگی مبتنی بر فناوری اطلاعات و بهره گیری از فضای مجازی راه اندازی شده است.

پرند افزود: این مجموعه با مهیا نمودن زیرساخت های لازم سیستم مدیریت آموزشLMS از طریق اینترنت، اینترانت و فناوری VOIP (انتقال صوت بر روی شبکه) برای آموزش های مجازی شرایط اجرای این طرح را برای فعالیت موسسات کارآموزی آزاد فنی وحرفه ای فراهم کرده است.

وی با اشاره به سطح مختلف شغلی و چشم انداز آینده حوزه فناوری اطلاعات اظهار داشت: آموزش های مهارتی در حوزه فناوری اطلاعات دارای قابلیت فراوانی در ارائه به دو صورت مجازی و ترکیبی از آموزش های سنتی و مجازی بوده و استفاده از محتواهای آموزش مجازی مانند کتاب الکترونیکی، مالتی مدیا، فیلم و حضور در کلاس درس به صورت مجازی و تعامل با مربی در ساعاتی مشخص از روش های آموزش در باشگاه مجازی امید است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر نقش سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در هدایت فارغ التحصیلان دانشگاهی به بازار کار تأکید کرد و افزود: طرح توانمند سازی فارغ التحصیلان دانشگاهی یکی از اقداماتی است که مورد توجه سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور است.آموزش متناسب با نیاز بازار در راستای ایجاد اشتغال فارغ التحصیلان بیکار مورد توجه سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه تجمیع موسسات کارآموزی آزاد فنی وحرفه ای راه حل تخصصی نمودن آموزش های مهارتی است افزود: ارائه آموزش های مهارتی تخصصی متناسب با نیاز صنعت و بازار کار توسط آموزشگاه های یک حوزه، سبب ارتقای بهره وری و صلاحیت حرفه ای افراد می شود.

منبع:تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.