سرویس: غیر تولیدی » نقلی 12:35 - چهارشنبه 07 مرداد 1394

همزمان با ایام شهادت امام جعفر صادق (ع)

اصفهان میزبان پیکر مطهر 48 شهید تفحص شده دوران دفاع مقدس است

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان گفت: مردم اصفهان همزمان با ایام شهادت امام جعفر صادق (ع) پیکرهای مطهر 48 شهید تفحص شده دوران دفاع مقدس را تشییع می‌کنند.

به گزارش اصفهان شرق؛ مجتبی شیروانیان پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران از میزبانی مردم ولایت‌مدار و شهیدپرور استان اصفهان همزمان با ایام شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) از پیکر مطهر شهدای تفحص شده دوران دفاع مقدس خبر داد.

وی با اشاره به اینکه اختصاص دادن شهدای گمنام به استان‌ها تا حدود زیادی تابع میزان یگان‌های شرکت‌کننده هر استان در عملیات‌های دوران دفاع مقدس است، افزود: استان اصفهان همان‌طور که در زمان جنگ تحمیلی نقش بسزایی داشت و رزمندگان این استان با جان‌فشانی خود حماسه‌های بی‌بدیل خلق کردند، به تبع آن همه ساله این استان افتخار میزبانی تعدادی از شهدای گمنام را پیدا می‌کند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان ضمن تاکید بر این موضوع که بعد از دوران دفاع مقدس، برای نخستین بار است که ما در این استان شاهد تشییع بی‌سابقه خواهیم بود، ادامه داد: پیرو هماهنگی‌های لازم با کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح، 30 شهید گمنام و 18 شهید شناسایی شده فضای استان را به عطر آسمانی و معنوی متبرک خواهند کرد.

وی در پایان راجع به محل تدفین این شهدا در استان اصفهان گفت: شهدای شناسایی شده بر اساس تصمیم‌گیری سپاه، بنیاد شهید و امور ایثارگران و خانواده‌های معظم آنها تدفین و پیکر پاک شهدای گمنام هم در شهر امیرآباد نجف‌آباد، شهر بافران نایین، ذوب‌آهن اصفهان، محله‌های عاشق‌آباد و نصرآباد اصفهان، شهر خوراسگان، شهرک شهید نامجو صنایع دفاع و شهر دستگرد برخوار به خاک سپرده خواهند شد.

 اخبار تکمیلی در خصوص مراسم استقبال، تشییع و تدفین این شهدا توسط دستگاه‌های ذی‌ربط اعلام خواهد شد.

منبع:فارس

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.