سرویس: تولیدی » خبر پوششی 11:22 - چهارشنبه 07 مرداد 1394

به مناسبت روز مهارت عنوان شد:

بی هدفی سنگی پیش پای لنگ برخی جوانان / رسالت آموزشی فنی و حرفه ای، خدمتی هدفدار به جامعه است

به مناسبت اهمیت دادن به مهارت در دانش آموزان، آنچه مد نظر است، نیاز سنجی آموزشی در مراکز فنی و حرفه ای و ارائه خدمتی سودمند به جوانان مطرح می شود.

به گزارش اصفهان شرق، هدف در بین جوانان تا اندازه ای مهم است که باید متولیان امر نسبت به ایجاد آن اقدام موثر تری بردارند. متاسفانه دیده می شود که در سایه پذیرش دانش آموزان در کلاس های درسی دانشگاه و خالی ماندن برخی صندلی ها، آنچه کم تر به چشم می آید، نبود مهارت لازم برای ماندن در مسیر دانش و فن آوری جدید جهانیست.

در این بین هستند جوانانی که بهانه هایی پیش پا افتاده را مد نظر گرفته و بدون داشتن هدف همه مسائل اعم از نبود سیستم های مهارتی را به رخ می کشند و دریغ از اینکه بی هدفی سنگی بزرگ در مسیر حرکت پر جنب و جوش جوانان است.

در این راستا، طی سالیان اخیر با گسترش فنی و حرفه ای جوانان مشتاق کار با دیدی فرا تحصیلی و جنبه های کاری به این مراکز پا می گذارند تا بتوان به نحو شایسته تری در مسیر توسعه کشور گام برداشت.

دیدار مسئول، مربیان و پرسنل مرکز آموزش فنی و حرفه ای ورزنه به مناسبت روز ملی مهارت و کارآفرینی و آموزش های فنی و حرفه ای با امام جمعه شهر ورزنه انجام شد.

امینی مسئول فنی و حرفه ای ورزنه در خصصوص رسالت و اهداف سازمان آموزش فنی و حرفه ای و همچنین عملکرد و اقدامات مرکز آموزش فنی و حرفه ای ورزنه به پاره ای از پتانسیل های منطقه و بخش در راستای اهداف عالی سازمان و همچنین برنامه های آتی این مرکز بر اساس سند آمایش منطقه و نیاز سنجی های آموزشی انجام شده اشاره و گفت: نیاز سنجی آموزشی از اهم اقدامات مراکز فنی و حرفه ای در ارائه خدمتی سودمند به جوانان است.

امام جمعه شهر ورزنه با اشاره به کار خالصانه برای خدا، اظهار کرد: آسیب شناسی و اطلاع رسانی دقیق می تواند در ارتقاء کار هدفدار و خالصانه برای جوانان موثر باشد و مطمئنا اجر مضاعفی را در بر خواهد داشت.

حجت الاسلام شا محمدی به بلند پروازی و تعهد درکارها اشاره و تصریح کرد: در کارها بلند پروازی را با هدف انجام دهید و متعهد به کار و انجام امور باشید که تعهد باعث موفقیت در فعالیت ها خواهد شد.

وی با توجه به اقدامات فنی و حرفه ای در خصوص تلاش برای عرصه های اموزشی گفت: کار فنی و حرفه ای، همان خدمت هدفدار به مردم است و استفاده بهینه از ظرفیت های آموزش های فنی و حرفه ای دستیابی به اشتغال را تسهیل و حرکت در عرصه اقتصاد مقاومتی با فراگیری علم و دانش و مهارت میسر می شود.

امام جمعه شهر ورزنه حرکت در دالان مهارت را برای جوانان و نوجوانان امری ضروری تلقی و ترویج فرهنگ مهارت آموزی و ارائه آموزش های فنی و حرفه ای را دارای نقش مهم در کاهش معضل بیکاری در منطقه و بخش دانست و خطاب به مسئول و پرسنل مرکز فنی و حرفه ای ورزنه تاکید کرد: رسالت آموزش فنی و حرفه ای در ارائه آموزشهای مهارتی به آحاد جامعه بسیار حیاتی و مهم است و شما عزیزان این را قدر بدانید.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برای دوره های آموزشی مرکز انگیزه ایجاد کرد تا متربیان با شوق وعلاقه به سوی این مباحث جذب شوند که با دراولویت قراردادن چنین برنامه هایی درجذب نیرو جهت فراگیری فنون ومهارت های مختلف موفقیتی بهتر از گذشته دربر خواهید داشت.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.