سرویس: غیر تولیدی » نقلی 07:28 - چهارشنبه 07 مرداد 1394

یک کارشناس فضای مجازی مطرح کرد:

خطر سقوط اخلاقی با ارائه سیمکارت ۱۸ ساله ها

معاون فضای مجازی سازمان بسیج کشوربا بیان اینکه سیمکارت های 18 ساله ها و کودک تنها برای به نابودی کشاندن اخلاق کودکان و نوجوانان است.

به گزارش اصفهان شرق، روح ا.. مومن نسب با اشاره به خطر این سیمکارت ها  به خبرنگار کلاس بیست گفت: دادن ۶هزار دقیقه رایگان بلافاصله بعد از اولین تماس ۱۲۰۰ گیگ دانلود در یک ماه و دوقلو بودن سیمکارت وبسیاری از هدایا با عناوین مختلف فقط برای به نابودی کشاندن اخلاق نوجوانان و جوانان است.

وی با بیان اینکه وزیر ارتباطات از تحت پوشش قرار دادن ۹۰ درصد دانش آموزان برای استفاده از اینترنت خبرمی دهد، افزود: با وجود ابتذال فاحش در اینترت معجزه باید شود تا دانش آموزان سالم از از این محیط کاملا ناسالم  بیرون بیاند که بسیار بعید است.

چراباید اینترنت برای زیر۱۳ سال ممنوع باشد اما به راحتی دردسترس کودک ایرانی باشد؟

معاون فضای مجازی سازمان بسیج کشور بیان کرد:  در کشوری که خود عامل ساخت و طراحی بسیاری از شبکه های اجتماعی و نرم افزارهای متفاوت است، در سال ۱۹۹۸  قانون ممنوئیت استفاده  از اینترت و فضای مجازی زیر ۱۳ سال امریکا تصویب و با مشاهده هرگونه تخلف کودک از خانواده گرفته شده و به پرورشگاه تحویل داده می شود.

مومن نسب با اشاره ۱۲ میلیون ۸۰۰ هزار کاربر زیر ۱۸ سال در ایران ، ادامه داد : اما الآن فقط ۲۰ میلیون از اینترنت ۳G بدون هیچ نظارتی استفاده می کنند که بسیار خطرناک است.

وی اینترنت امریکایی را « اینترنت کثیف» بیان کرد و افزود: درآمد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات جمهوری اسلامی دومین درآمد بعد ازمالیت فروش اینترنت است.

ما در فضای مجازی به نوعی یک کاپیتولاسیون را پذیرفتیم

این استاد دانشگاه در بیان پیوست فرهنگی برای قانون های مختلف گفت: وقتی موبایل به صورت کیلویی وارد می شود و نرم افزارها قانون ما را نقض می کنند و فیلتر شکن باوجود غیرقانونی بودن استفاده می شود چه انتظاری از پیوست فرهنگی که هر کدام باید داشته باشند، داریم.

مومن نسب با اذعان به اینکه ما در فضای مجازی به نوعی یک کاپیتولاسیون را پذیرفتیم گفت: فضای مجازی ما نیازمند مرزبندی است، یعنی مراقب باشیم هر چیزی وارد یا خارج نشود و هرچیزی که وارد می شود پیوست فرهنگی داشته باشد.

معاون فضای مجازی سازمان بسیج کشوراز پیامدهای شبکه اجتماعی را ترویج سکولاریسم، فردگرایی، لذت طلبی و سودگرایی دانست و افزود: مزیت استفاده از نرم افزار های ایرانی  عدم خروج  اطلاعات و ارز از کشور و در صورت مواجه با مشکل و یا هک شدن  بلافاصله می توان به هکر دست یافت یا از نرم افزار  محافظت کرد و نهایتا از لحاظ فرهنگی نیز می توان  آن را مورد توجه قرار دادو تقویت کرد.

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.