سرویس: اخبار شهرستان » براآن جنوبی 10:15 - شنبه 16 آذر 1392

پریسا حاجیان

روستایی بودن توجیه مناسبی برای بی هدفی نیست

پریسا حاجیان دانشجوی برتر شرق اصفهان گفت: کسی نباید به دلیل تنبلی و کاهل بودن در کسب دانش همه ی نرسیدن ها به جایگاههای بلند را به روستایی بودن بچسباند بلکه دانش آموزان روستایی با اراده می تواند بر بلندای قله های افتخار بایستد.

Vater-Markjjhgfh

به گزارش اصفهان شرق:

روز دانشجو بهانه ی شد تا به سراغ دانشجویی برویم که روستا و جاده های بد مسیر آن به شهر او را از تلاش تا رسین به هدف باز نداشت . پریسا حاجیان دانشجو ی مهندسی صنایع دانشگاه صنعتی اصفهان همکلاسی موفق یاران دبستانی خود بود که همت بلند و اکتفا نکردن به مدارج پایین از او جوانی موفق در عرصه ی علم و دانش ساخت.

او از موفقیت های دوران دبیرستان خود گفت و فهمیدم که جوان موفق رشته مهندسی در تمامی عرصه های فرهنگی و علمی قدم موفق و با اراده ای قوی گذاشته است.

پریسا حاجیان در ابتدای گفتگو بیان نمود:  دو سال رتبه ی یک و دو منطقه ای درسهایی از قران را کسب کردم و در این راه سخنان معلم علم وقرآن اقای قرائتی برایم موفقیت را در این رشته  قرار داد.

پریسا هدف و رسیدن به درجه عالی را ادامه راه و مسیر خود برای سر بلندی در جامعه عنوان کرد: او ساکن رحیم آباد براآن جنوبی بود و علی رغم مسافت زیاد روستا از شهر اصفهان و بد مسیر بودن آن پشتکار در درس و عدم شرکت در کلاس کنکور را در رسیدن به رتبه برتر کنکور در بین دانش آموزان دبیرستان دانست.

از او در رابطه با شناخت رشته و مسیر هدفش سوال کردیم وی گفت: قبل از انتخاب رشته تحصیلی از معلمین سوالات متعددی را در رابطه با رشته تحصیلی خود داشتم و هدف برای رسیدن به مدرک نبود که راضی به تحصیل در هر رشته ای باشم.

فکر به  آینده ای نه چندان دور و جایگاه دکتری اراده ی من را در این مسیر بیشتر میکرد.

او به دانش آموزان محلی خود گفت: فهمیدن مطالب و گام گذاشتن در مسیری که هدف، چراغ اصلی آن مسیر است او را از نا امیدی و بی فایده گی در تحصیل باز می کند.

Vater-Markoljkjh

پریسا حاجیان از تک تک لحظه های زندگی خود استفاده لازم را برده بود و روستایی بودن را دلیل خوبی در برابر کاهلی و تلاش نکردن در مسیر علم و دانش ندانست و افزود: کسی نباید به دلیل تنبلی و کاهل بودن در کسب دانش همه ی نرسیدن ها به جایگاههای بلند را به روستایی بودن بچسباند بلکه دانش آموزان روستایی با اراده می تواند بر بلندای قله های افتخار بایستد.

وقتی از او در رابطه با وظیفه دانشجو در برابر تهاجمات فرهنگی سوال کردیم این چنین پاسخ داد: به نظر من دانشجو تک بعدی و به دور از ابعاد متفاوت علمی فرهنگی اجتماعی نباید باشد و در همه زمینه ها می با یست اطلاعات لازم را برای تحقق شعار خواستن توانستن است داشته باشد، آرمان دانشجو نباید مبتنی بر مدرک گرایی و رسیدن به شغل مورد نظر در راستای به دست آمدن درآمد باشد بلکه می بایست فهم علم و تجربه را در کنار هم به کار ببندیم تا در مسیر دانش برای بالا بردن پرچم کشور خود و سرافرازی ایران اسلامی گام بر داریم.

او وظیفه خود را به عنوان دانشجوی این مرز و بوم در تحقق شعار سال اینگونه بیان کرد: اگر در زمینه ی تحصیل با هدف فهمیدن مطالب و بکار گیری آن در کشور به نحو صحیح و مناسب گام برداریم قطعا از فرصتهای خود استفاده می بریم و زمان را در راه رسیدن به تکنولوژی برتر جهانی از دست نخواهیم داد و این ارزشمند بودن استفاده از فرصتهای علمی در راستای تحقق حماسه ی اقتصادی و سیاسی سال در تمامی زمانها است.

او خواسته ای از مسئولین داشت و آن رسیدگی به وضع جاده ای مسیر براآن جنوبی به اصفهان بود تا بتوان در راه علم بهتر و آسانتر قدم بر داشت تا مانعی برای جوانهایی که برای تحصیل می بایست به شهر بروند نباشد.

 سخن آخر

در پایان تشکر ویژه ای از پدر مادر و مسئولین مدرسه داشت و توکل بر خدا را شاهراه مسیر علم و دانش و موفقیت دانست.

همچنین بخوانید:

2 نظر در مورد “روستایی بودن توجیه مناسبی برای بی هدفی نیست”

  1. صادقي گفت:

    گي گفته روستائيان بي هدف هستند؟

  2. رضايي گفت:

    خداييش موبل هايشان خيلي قشنگه. کاش مدل ، قيمت و محل خريد آنها را مي دانستيم؟ اگه ممکن است کمک کنيد.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.