سرویس: تولیدی » گفتگوی تلفنی 20:30 - سه شنبه 06 مرداد 1394

مساعدت خیرین را می طلبد:

ورزنه برای کمک به امامزاده اش هم غریب ماند/ چشم انتظاری برای ورود خیرین

امام جمعه شهر ورزنه گفت: اماکن متبرکه شهر ورزنه نسبت به دیگر شهرهای شرق اصفهان، بیشتر نزد خیرین مورد بی مهری قرار گرفته اند و می طلبد مسئولان در این خصوص اقدام سودمند نشان دهند.

به گزارش اصفهان شرق، بازسازی صحن آستان مقدس امامزاده میرزین العابدین(ع) در شهر ورزنه مدت هاست به همت اوقاف و امور خیریه شهر ورزنه در مسیر توسعه و بازسازی قرار گرفته است تا بتوان این اماکن متبرکه را برای جذب گردشگران و ایجاد روحیه نشاط معنوی در مردم آماده کرد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان چندی پیش در گفتگو با اصفهان شرق، امامزاده میرزین العابدین(ع) شهر ورزنه را از دیگر مکانهایی ذکر کرد که مانند نگین در نزد مردم این منطقه خواند و تصریح کرد: اهالی محترم ورزنه و حومه در جهت توسعه آن امامزاده تلاش خود را انجام دهند و از مهندس عطایی شهردار شهر ورزنه درخواست دارم که در جهت توسعه بقعه متبرکه خصوصا عبور و مرور مردم، به این امامزاده همکاری لازم را داشته باشند و ما آماده ایم همکاری لازم را در این زمینه انجام دهیم.

در این خصوص و طی عملیات مختلف اواخر سال 1392 عملیات پروژه نصب گنبد امامزاده میرزین العابدین شهر ورزنه با اعتباری بالغ بر۱۰۰میلیون تومان اجرا شد و این اقدام به همت خیرین و نذورات مردمی صورت گرفت.

ولی پس از حدود یک سال و نیم از نصب گنبد به دلیل نبود بودجه کافی، کاشی کاری گنبد این مکان مقدس به تعویق افتاد به نحوی که امروز می توان گفت ورزنه در رابطه با دریافت کمک های مالی هم غریب ماند.

در این خصوص حسین اکبر مسئول اداره اوقاف وامور خیریه بن رود گفت: مبلغ 130میلیون تومان برآورد هزینه گردیده شده است که مبلغ 50میلیون ریال توسط فرد خیری تامین هزینه گردیده و با بیش بینی بعمل آمده در صورت کمک افراد خیر و تامین اعتبار تا پایان سال جاری عملیات کاشی کاری به پایان میرسد.

وی از تمام خیرین ،همشهریان عزیز و مسئولین تقاضا کرد اداره اوقاف را در این پروژه یاری نمایند و نذورات و مساعدت های خود را به حساب آستان مقدس امامزاده میرزین العابدین شهر ورزنه در سامانه جامع بقاع متبرکه واریز نمایند.

حجت الاسلام شامحمدی امام جمعه شهر ورزنه ضمن تقدیر و تشکر از عملکرد اداره اوقاف و امور خیریه بخش بن رود اظهار کرد: با توجه به اینکه مردم این منطقه از لحاظ مالی بر اثر خشکسالی دچار مشکلات شدند، درخواست جذب کمک خیرین را داریم.

وی تاکید کرد: در تعمیر و بازسازی و کاشی کاری گنبد امامزاده میرزین العابدین و هر کس در این مسیر قدمی بر دارد خداوند متعال قدم های زیادی را به سوی او حرکت می کند و در دنیا و آخرت از پاداش الهی بهره ببرد.

امام جمعه شهر ورزنه تاکید کرد: می طلبد اعضای ستاد نماز جمعه مامور شوند تا با معرفی اماکن بخش بن رود و شهر ورزنه به خیرین استانی و شهرستانی در جذب کمک از آنها اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه اماکن شهر ورزنه مورد بی مهری قرار گرفته اند، متذکر شد: اماکن متبرکه شهر ورزنه نسبت به دیگر شهرهای شرق اصفهان، بیشتر نزد خیرین مورد بی مهری قرار گرفته اند و می طلبد مسئولان در این خصوص اقدام سودمند نشان دهند.

شامحمدی در پایان با اشاره به اینکه نقاط گردشگری بسیاری در شهر ورزنه است ولی حداکثر مردم برای استراحت شبانه به امامزادگان می آیند، خاطرنشان کرد: می توان از برخی توریست ها و گردشگران برای شناساندن این اماکن و جذب کمک های مادی در راستای بازسازی آن کمک گرفت.

IF

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.