سرویس: اقتصادی » اقتصاد مقاومتی 12:35 - دوشنبه 05 مرداد 1394

فرماندار اصفهان در جشنواره صیفی جات نصرآباد:

نصرآباد شهری با ظرفیت خوب و مردمی مستحق هر نوع خدمت است/ اقتصاد مقاومتی مهمترین رویکرد نظام

فضل الله کفیل در جشنواره صیفی جات عشایری نصرآباد گفت: اقتصاد مقاومتی یعنی ما در خصوص نیازمندی هایمان، روی پای خودمان بایستیم و نیازمند به بیگانه نباشیم.

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق از جرقویه سفلی، اولین جشنواره صیفی جات و نمایشگاه محصولات کشاورزی و عشایری در شهر نصرآباد، با حضور فضل اله کفیل، فرماندار شهرستان اصفهان و تعدادی از مسوولان استان، شهرستان و بخش جرقویه سفلی و حضور پرشور مردم و مسوولان شهر نصرآباد برگزار شد.
در این جشنواره برنامه های متعددی شامل تلاوت قرآن کریم، سرود جمهوری اسلامی ایران، سخنرانی و گزارش مسوولان، خواندن اشعار مربوط به موضوع جشنواره، اجرای مسابقات صیفی خوری و ضرب المثل، نواختن ساز و دهل و بازی های عشایری و اهدای جوایز اجرا شد.

نصرآباد شهری با ظرفیت های بسیار خوب و مردمی مستحق هر نوع خدمت
فرماندار اصفهان سخنان خود را با قدردانی از حضور پر شور و نشاط مردم نصرآباد در مراسم ها و مناسبت های مختلف از جمله این جشنواره آغاز کرد و گفت: شهر نصرآباد ظرفیت های بسیار خوبی دارد و مردم این مکان استحقاق هر گونه خدمتی را دارند.

اقتصاد مقاومتی مهمترین راهبرد و رویکرد نظام
فضل الله کفیل در ادامه بخش اصلی صحبت های خود را به موضوع اقتصاد مقاومتی اختصاص و افزود: مهمترین راهبرد و مهمترین رویکرد نظام اقتصاد مقاومتی است که مورد تاکید همه مسئولان قرار دارد.

درک شرایط موجود و درک محدودیت منابع از رویکردهای اساسی در اقتصاد مقاومتی
وی سپس به تشریح و تبیین مقوله اقتصاد مقاومتی پرداخت و با طرح یک سوال که ” این اقتصاد مقاومتی که ما می شنویم چیست؟ ” گفت: اقتصاد مقاومتی یعنی ما در خصوص نیازمندی هایمان، روی پای خودمان بایستیم و نیازمند به بیگانه نباشیم و همچنین اگر در شرایط سختی قرار گرفتیم، نیازهای اولیه و کالاهای استراتژیک را خودمان تامین بکنیم زیرا یکی از رویکردهای اساسی در اقتصاد مقاومتی، درک شرایط موجود و محدودیت ها است.

حوزه های تاثیر گذار در اقتصاد مقاومتی
کفیل با بیان این که حوزه کشاورزی و دامداری از جایگاه های تاثیر گذار در اقتصاد مقاومتی است، خاطرنشان کرد: هر چه در تولید دام، افزایش تولید محصولات دامی سرمایه گذاری کنیم کار خردمندانه است.

از تدبیری اساسی در بخش جرقویه سفلی با محوریت شهر نصرآباد تا برگزاری جشن سپاس گزاری
فرماندار شهرستان اصفهان با اشاره به محدودیت منابع آبی و در اختیار نداشتن آب به اندازه کافی به عنوان مهمترین عنصر کشاورزی، تصریح کرد: در این شرایط دوراه پیش روی ماست که یا با خشکسالی مقابله و تدبیر کنیم و یا این که حوزه کشاورزی را تعطیل بکنیم.

تدابیر عالی اهالی جرقویه سفلی و نصرآباد در برابر کاهش منابع آبی
وی سپس به پذیرش شرایط موجود و یافتن راهکارهای کارسازمردم این منطقه پرداخت و تاکید کرد: مردم این منطقه با وجود خشکسالی مترتب بر این منطقه دست رو دست هم نگذاشتند و حرفی که متخصصین امر زدند در خصوص بهره وری بالا با میزان آب پایین را پذیرفتید.

جرقویه سفلی دارای یک درصد جمعیت و ده درصد سطح زیر کشت شهرستان و مقام اول استان
وی در پایان به توصیف پاره ای از ظرفیت ها و شاخصه های شهر نصرآباد و بخش جرقویه سفلی پرداخت و با بیان این که جرقویه سفلی با یک درصد جمعیت شهرستان، ده درصد سطح زیر کشت شهرستان را دارد، گفت: بخش جرقویه سفلی با 22 هزار نفر جمعیت و یک درصد جمعیت شهرستان، ده درصد زمین های زراعی را در بر دارد و ده هزار هکتار زمین های زراعی جرقویه سفلی یعنی قریب ده درصد مجموعه زیر کشت شهرستان اصفهان را داراست و در حوزه تولیدات دامی بخصوص گوشت مرغ و تخم مرغ بخش جرقویه سفلی مقام اول مجموعه استان را دارد.
در پایان یادآور می شود این جشنواره با محوریت مرکز جهاد کشاورزی جرقویه و همکاری صمیمانه و مجدانه امام جمعه محترم نصرآباد، بخشداری جرقویه سفلی، شهرداری و شورای اسلامی و کانون بانوان شهر نصرآباد و حضور و استقبال پرشور مردم و مسوولان برگزار شد.

همچنین بخوانید:

2 نظر در مورد “نصرآباد شهری با ظرفیت خوب و مردمی مستحق هر نوع خدمت است/ اقتصاد مقاومتی مهمترین رویکرد نظام”

  1. سید اسحاق حسینی گفت:

    با سلام وتشکر فراوان از همه شما دست اندرکاران برگزار کننده این جشنواره،انشا الله در سال های آتی با شرایط بهتر…

  2. جهانگرد گفت:

    سلام از تمامی دست اندر کاران این جشنواره تشکر و قدردانی میگردد به ویژه شهردار و شورای اسلامی شهر نصرآباد

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.