اصفهان شرق

شتابی بیشتر در دنیای مجازی با “3G” / اینفوگرافیک

کدخبر: 69486
1394/05/05 در ساعت 13:25

به گزارش اصفهان شرق؛ نسل سوم شبکه تلفن همراه (۳G) تکنولوژی ارتباط بی سیم با سرعتی بالاتر از GSM و بر مبنای انتقال دیجیتال اطلاعات است. بر خلاف نسل قبل که مبنا بر انتقال صوت و دیتا بود در ۳G انتقال اطلاعات به صورت دیجیتال و با سرعت بالایی صورت می گیرد که می تواند زمینه ساز برقراری تماسهای ویدیویی و استفاده از اینترنت پر سرعت گردد.
3G بستری را فراهم می سازد تا اطلاعات با نرخ حداقل ۲۰۰ کیلوبیت بر ثانیه (۲۵ کیلوبایت در ثانیه) منتقل شود، البته شرکتهای ارائه دهنده نسل سوم معمولا نرخ انتقال اطلاعات بالاتری را ارائه می دهند، ارائه دهندگان خدمات نسل سوم جدیدتر که با نامهای ۳.۵G و ۳.۷۵G معرفی می شوند نرخ انتقال را به چند مگابیت در ثانیه رسانده اند که سرعتی بالا و قابل قبول در مقایسه با فناوری های پیشین و همینطور فناوری های ارائه اینترنت مانند ADSL است.
اولین بار در سال ۲۰۰۱ شرکت مخابراتی NTT DoCoMo در ژاپن سرویس دهنده‌های خود را به نسل سوم مجهز کرد و به ارائه خدمات بر بستر ۳G پرداخت هرچند که ارائه خدمات با کیفیتی که امروز شاهد آن هستیم فاصله زیادی داشت. چند سال بعد ۳G به یک فناوری فراگیر تبدیل شد و سرویس دهنده های بسیاری در دنیا آن را به عنوان یک استاندارد ارتباطی به کاربرانشان ارائه دادند.

برای دریافت اینفوگرافیک در اندازه واقعی روی تصویر زیر کلیک کنید.

منبع: ایمنا