سرویس: اقتصادی » اقتصاد مقاومتی 14:18 - یکشنبه 04 مرداد 1394

با تلاش و در اوج محرومیت:

دختر عشایر نصرآبادی سد کنکور را شکست

دانش آموز عشایر شهر نصرآباد با تلاش و کوشش بسیار و در سایه محرومیت های زندگی و شهر توانست به موفقیت در کنکور علوم انسانی سال 94 نائل شود.

به گزارش اصفهان شرق، تحصیل و همت مضاعف در زندگی بسیاری از جوانان دو بال برای طی کردن مدارج علمی و گذر از موانع پیش رو است. طی چند سال اخیر در حد توان به بررسی محرومیت های منطقه اشاراتی داشتیم تا بتوان با بازتاب مشکلات به مسئولان، راه هر گونه بهانه را برای رفع برخی محرومیت ها و ارائه خدمات به مردم محروم برخی مناطق جرقویه تا حدودی ببندیم.

کلی گویی در خصوص موفقیت جوانان شرق اصفهان و خصوصا عشایر تلاشگر منطقه به درستی حق این عزیزان در مسیر موفقیت را ادا نخواهد کرد و به این خاطر برآن شدیم تا از نزدیک با دختری از نسل عشایر غیور نصرآباد جرقویه سفلی گفتگویی صمیمی داشته باشیم.

صدیقه کوهگرد نصرآبادی متولد سال 76 در شهر نصرآباد از منطقه جرقویه سفلی است که توانست کسب رتبه 106 کنکور انسانی دانش آموز برتر عشایر امسال شرق اصفهان باشد.

وی که در منطقه سبزه کوه شهرکرد در ییلاق همراه خانواده بود، حرف های بسیاری برای گفتن داشت تا نماینده دانش آموزان محروم عشایر و بعضا مناطق شرق اصفهان باشد.

صدیقه کوهگرد با اشاره به تلاش های مدیر دلسوز دبیرستان برای دانش آموزان و کمک های همه جانبه وی در پیشرفت تحصیلی آنها، گفت: متاسفانه کلاس کنکور و کتب کمک آموزشی برای دانش آموزان شهر نصرآباد موجود نبود و دانش آموزان گاها باید از کتب تست قدیمی کتابخانه مدرسه استفاده می کردند ولی مدیر مدرسه حداکثر تلاش خود را برای انتخاب معلمانی فعال برای مدرسه به کار می بست تا حداقل بتوان در کلاس درس بهره وری خوبی عاید بچه ها شود.

وی که در شرایط سخت زندگی عشایری تحصیل می کرد با اشاره به برخی مشکلات در مسیر تحصیل و دور بودن از خانواده در زمان ییلاق اذعان کرد: زندگی عشایری در کنار لذت های بسیار با مشکلات بزرگی روبروست، برای مثال خانواده در بهار و تابستان به ییلاق می رفتند و من با برادر کوچکترم مجبور بودیم در شهر نصرآباد در کنار فامیل بمانیم تا پایان سال تحصیلی فرا برسد ولی این موارد نتوانست من را از هدف اصلی ام که طی کردن مدارج عالی تحصیلی است باز دارد.

این دانش آموز برتر کنکور 94 افزود: با استعدادی که در خودم می دیدم توان تحصیل در رشته تجربی را داشتم ولی عاملی که من را به رشته علوم انسانی کشاند، در نظر گرفتن امکانات و شرایط تحصیل بود زیرا می دانستم می توانم بدون کتب آموزشی و کلاس های کنکور با سعی و تلاش در رشته انسانی موفق شوم و به رشته وکالت که علاقه بسیاری به تحصیل در آن دارم، بروم.

وی جوان عشایر را ساده زیست و سخت کوش معنا کرد و گفت: به تمام معنا می توانم جوان عشایر را سخت کوش ، ساده زیست، با انگیزه و اهل کار در کنار خانواده بنامم و اگر فردی بخواهد به هدف دست یابد نباید محرومیت را بهانه ای برای عقب افتادن از مسیر علم و دانش عنوان کند زیرا به وضوح طعم محرومیت را چشیده ام و با همین شرایط توانستم موفق شوم.

صدیقه کوهگرد از ترک تحصیل در دوره دانشجویی خواهرش به ما این چنین گفت: خواهر بزرگترم در پیام نور شهرضا پذیرفته شد ولی پدرم به دلیل شرایط سخت زندگی نتوانست او را به دانشگاه بفرستد و این عاملی شد که بنده با جدیت درس بخوانم تا دانشگاه روزانه پذیرفته شوم و از خدا می خواهم تا بتوانم در رشته مورد نظر تحصیل و به مردم منطقه خدمت مفید داشته باشم.

وی در طول مدت گفتگو، کلمه عشایر را با افتخار عنوان می کرد و تاکید داشت: در مسیر دانش و تحصیل با افتخار می گویم از دل عشایر شرق اصفهان به موفقیت رسیده ام زیرا با اندک امکانات تحصیلی و زندگی با اراده و تلاش به این جا رسیده ایم و تا رسیدن به مدارج عالیه، راه طولانیست.

کوهگرد از مسئولان خواست تا شرایط عشایر را مد نظر قرار دهند تا انها بتوانند بهتر زندگی کنند زیرا امروز خانواده من در این مکان( ییلاق، سبزه کوه شهرکرد)  به سختی دسترسی به آب سالم داشته و رسیدگی به امورشان بسیار کم است.

این دانش آموز سخت کوش از مسئولان به خاطر بی مهری به رشته علوم انسانی گله داشت و در این رابطه گفت: علیرغم توصیه های رهبر معظم انقلاب، مسئولان به رشته علوم انسانی بی مهری داشته و نسبت به دیگر رشته ها سرمایه گذاری در پیشرفت ندارند در صورتی که اصلاح امور زیربنایی کشور می تواند به نحو مطلوبی پیشرفت در دیگر امور را سبب شود.

 

17 نظر در مورد “دختر عشایر نصرآبادی سد کنکور را شکست”

  1. آین عمار گفت:

    سلام صدیقه جان،ضمن تبریک به مناسبت اقدام بی نظیری که در سطح منطقه وشهر وبین دانش آموزان خلق کردید. امیدوارم به توفیق الهی وکیل بشید وبیایید حق ما،اعشایران رو از بعضیا بگیرید والا ما که زورمون بهشون نرسید.دوست عزیز پیروز و سربلند وموفق باشید در همه عرصه ها.

  2. جهانگرد گفت:

    سلام با آرزوی موفقیت در تمامی مراحل زندگی برای شما و سایر بچه های زحمت کش و تلاشگر عشایر و با تشکر ویژه از تمامی مدیران مدارس نصرآباد خصوصا مدیران دبیرستان های حضرت معصومه (س) و ابن سینا جهت راهنمایی ها و حمایت های آنان

  3. حاتم پور گفت:

    به عنوان یکی ازدبیران صدیقه جان این موفقیت رو بهش تبریک میگم

  4. تبريك ميگويم صديقه جان

  5. فاطمهث گفت:

    سلام صدیقه جون بابت رتبه ت بهت تبریک میگم امیدوارم.بقیه مراحل زندگیت هم همینطور بدرخشی..

  6. صدیقه کوهگرد گفت:

    سلام ممنون از لطفتون

1 2
دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.