اصفهان شرق

استعداد یابی در شهرهای کوچک جدی گرفته نمی شود/ تاثیر شگرف دعا در روحیه جوان ایرانی

کدخبر: 69392
1394/05/03 در ساعت 19:50

به گزارش اصفهان شرق، در حال حاضر، جوانان‌ بیش‌ از همیشه‌ به‌ خوب‌ زیستن‌ و داشتن‌ سلامت‌ جسمی‌ و روحی‌ نیازمندند. روشن است که‌ بی‌توجهی‌ به‌ دلپذیرترین‌ فرصت های‌ زندگی‌ جوانان‌، دور کردن‌ آنان‌ از دوره‌ جوانی ‌خود و محروم‌ ساختن‌شان‌ از بدیهی‌ترین‌ حقوق‌ اولیه‌شان‌ جزسرخوردگی‌ و ناامیدی‌ برای‌ آنان‌ چیزی در پی‌ نخواهد داشت‌.
رهبر انقلاب با اظهار خرسندی عمیق و قبلی از دیدار با دانشجویان، حضور پرشور، پرانگیزه و با نشاط دانشجو و جوان ایرانی در عرصه مسائل گوناگون کشور را مسئله ای مهم و نقطه مقابل گزارشهایی خواندند که برخی مراکز مغرض آماری درباره افسردگی جوان ایرانی ارائه می دهند.

در این خصوص به سراغ جوان موفقی از شهر محروم ورزنه رفتیم که امسال با تلاش فراوان توانست رتبه 35 کنکور ریاضی فیزیک را از آن خود کند و افتخار شهر و شرق اصفهان باشد.

IMG-20150725-WA0007
حمیدرضا الله دادی ورزنه در دبیرستان معرفت شهر ورزنه و با امکانات کم تحصیلی توانست با میانگین 40 ساعت درس هفتگی درخصص خوبی در رشته ریاضی داشته باشد و به گفته خودش قصد انتخاب رشته فنی و عملی در یکی از دانشگاه های تهران را دارد زیرا علاقه بسیاری به کار و اشتغال در کنار تحصیل در او موج می زند.

وی فرزند جانباز بالای 50 درصد است که توانست با تلاش خودش و فقط با خواندن کتب کمک آموزشی به عنوان برنامه مافوق کلاس درسش پیشرفت کند و با اشاره به برخی مشکلات در این خصوص به خبرنگار ما گفت: قبل از کنکور نیاز جوانان شهر به کلاس کنکور احساس می شود ولی متاسفانه نه تنها کلاسی در این خصوص نیست بلکه برای خرید یک کتاب کمک اموزشی باید راه ورزنه تا شهر اصفهان را نیز طی کنیم که باید مسئولان به این امر توجه کنند تا برای آیندگان این مشکلات حل شود.

حمیدرضا استعداد یابی را مهم و ضروری دانست و تصریح کرد: متاسفانه استعدادیابی در شهر ما جدی گرفته نمی شود و این در صورتی است که جوان قبل از ورود به رشته ی تحصیلی باید در کنار علاقه، ظرفیت خودش را در نظر بگیرد تا در طول مسیر علم و دانش دچار خستگی نشود.

وی با ذکر پاره ای از محرومیت های شهرهای شرق اصفهان متذکر شد: محرومیت بازدارنده رسیدن به موفقیت نیست ولیکن اگر امکانات بهتری در اختیار جوانان قرار داده می شد، با استعداد بالای بچه های کویر موفقیت های ارزنده تری در کارنامه علمی شرق اصفهان به ثبت می رسید ولیکن با این وجود نباید تلاش را به بهانه محرومیت ها کنار گذاشت.

IMG-20150725-WA0006
این جوان موفق شهر ورزنه در کنکور 94 به جوانان تاکید کرد: جوانان سعی کنند از محیط اطراف تاثیر نگیرند و به فکر آینده خود باشند تا بتوان با انگیزه در رشته مورد نظر تحصیل و فردی مفید برای منطقه شوند.

وی در پاسخ به این سوال که جوان ایرانی از نظر شما چه ویژگی هایی دارد، افزود: جوان ایرانی پرتلاش و برای رسیدن به اهداف مقدس خود قدم بر میدارد و درکنار میادین علمی، در ابعاد معنوی و فرهنگی شرکت مستمر دارد و نکته مهم این است که گرایش جوان ایرانی به جلسات معنوی و مساجد می تواند روحیه مضاعف را به او در دیگر کارها هدیه کند و کسی نباید گریه های معنوی و احیای شبانه جوان ایرانی را به پای افسردگی وی بگذارد.

حمیدرضا، توکل به خداوند و تلاش روز افزون جوانان را از موارد مهم در زمینه موفقیت عنوان و گفت: جوانان باید ظرفیت و توان علمی خود را در نظر بگیرند و از تلاش و دانش بازنمانند.

الله دادی در پایان با تشکر از پدر و مادر و معلمان خود گفت: دوست دارم در عرصه درس موفق شوم و برای خدمت به مردم ورزنه قدم بردارم نه اینکه با طی کردن مسیر ترقی تحصیلی از شهر و مردم دیارم دورتر شوم.