سرویس: اخبار شهرستان » براآن جنوبی 12:00 - شنبه 03 مرداد 1394

همراه با شرکت تولیدی در شرق اصفهان:

روحیه جهادی چرخه ی تولید را در شرایط تحریم حرکت داد/ شرکت سیمرغ تنها واحد تولید کننده تخم مرغ امگا 3 در اصفهان

شرکت سیمرغ تنها واحد تولید کننده تخم مرغ امگا 3 اصفهان است که غذایی غنی شده و سالم را با تعداد 480 هزار قطعه مرغ تخم گذار در واحد یک و 900 هزار در واحد دو و به خانواده ها عرضه می کند.

به گزارش اصفهان شرق: تولید و اشتغال دو واژه ای کاربردی در بدنه ی اقتصاد ی کشور است که در زندگی مردم و در مراودات روزانه از آن یاد می شود. حکایت تولید آن هم در اذهان مردم نشان از صنایع بزرگ با نیروی کاری ماهر دارد که می تواند چرخ اقتصاد را به گردش در آورد و در این خصوص بنا به مسائل روز کشور دستخوش تغییر و تحول خواهد شد.
در این بین برخی از شرکت های فعال هستند که تحریم را فرصتی برای ابتکار و پیشرفت نام بردند و کار جهادی را ضامن رسیدن به خود کفایی عنوان کردند. در این زمینه سری به یکی از شرکت های تولیدی شرق اصفهان زدیم تا از نزدیک با تولید روزانه این بخش آشنا شویم.

میزان تولید شرکت و تاثیر آن در چرخه ی اقتصادی کشور
سیمرغ قبل از انقلاب و طی سالهای  56و 57 بهره برداری شده و تا کنون با وجود تغییرات اقتصادی به فعالیت ادامه می دهد. شرکت سیمرغ تنها واحد تولید کننده تخم مرغ امگا 3 اصفهان است که غذایی غنی شده و سالم را با تعداد 480 هزار قطعه مرغ تخم گذار در واحد یک و 900 هزار در واحد دو و به خانواده ها عرضه می کند و سال گذشته بیش از 13میلیون کیلو تخم مرغ در واحد دو و 8 میلیون واحد یک را عهده دار بود. همچنین سالانه 47 هزار تن مجموع مواد اولیه مورد نیاز این شرکت است و بخش با واردات غله از خارج مرتفع می شود. شرکت سیمرغ با 250 پرسنل بیشترین اشتغال زایی را در منطقه ایفا می کند و با تولید کود پلت به تازگی 7 نفر وارد کار شدند.
گفتنی است اخیرا با وارد شدن بخشی به بسته بندی و اشتغال 15 نفر در این بخش توانسته کیفیت تولیدات را به نحو مطلوبی بالا ببرد. لازم به ذکر است از پرسنل حاضر در شرکت 60 نفر از بانوان هستند.

اقدام در خصوص بو بد در محیط اطراف

در چند سال اخیر با دو طبقه کردن سالن ها توانسته در جلوگیری از انباشت کود در محوطه اقدام و به نحو مطلوبی از پخش بو در منطقه بکاهیم و همچنین در کنترل مگس ها و بحث آلایندگی توانستیم در جایگاه خوبی قرار گرفته است.

یک گام در خصوص ارتقاءکیفیت

فعالیت زیادی در زمینه تغذیه طیور به منظور دستیابی به کیفیت غنی مواد اولیه داشته به گونه ای که با رعایت حدود گرمایشی و سرمایشی سالم طی دوره تا 80 هفتگی توانسته تا 22 دو نیم کیلو گرم تخم مرغ را تولید کند. شرکت سیمرغ دارنده انحصاری نژاد (بونز ) است که در عمل بالاترین تولید تخم مرغ با کیفیت را دارا است.

در مقابل تحریم ها
کشور در مقابل تحریم ها منابع انسانی ماهر و مسائل فنی داخلی را داراست که باید با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و با ایجاد خود باوری و روحیه جهادی بتواند چرخه های اقتصادی را به گردش در آورده و تحریم را مانع و بهانه ای برای تولید و پیشرفت داخلی ندانست و این نکته را مد نظر قرار داد که هر جا مدیریت جهادی بوده است موفقیت حاصل می شود. همچنین کشور صاحب انرژی و نیروی کار ارزان در مقوله تولیدات اقتصادی است و امیدواریم با حمایت مسولان از حلقه ی دانش فنی بتوانیم به جایگاه اصلی کشور در دنیا برسیم.
اثر تحریم ها بر ورود مواد اولیه است که گاها مشکلاتی را در زمینه ی واردات تخم کتان برای مصرف طیور و غنی سازی تخم مرغ ایجاد کرد زیرا اکثر مواد اولیه وارداتی است و 20 تا 30 در صددر داخل تامین می شود که در این خصوص دولت باید شرایطی را برای تولید کنندگان فراهم که با توسعه کشت ذرت و حمایت از قشر کشاورز بتوان در زمینه مواد اولیه خود کفا شد.

انتظار از مسئولان:
مرغ داری سرمایه گذاری با حجم بالا و سود آوری پایینی است و در این خصوص انتظار می رود که همواره به گونه ای عمل کنند که تولید تخم مرغ اقتصادی باشد.
همچنین شرایط بازار در حال افت و خیز قیمت است و این روند خوبی برای در آمد زایی شرکت های مزبور است در خصوص صادرات این محصول دولت باید به نحوی عمل کند که قیمت معقولی در داخل داشته و کمک بر صادرات و افزایش اشتغال را رغم بزند.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.