سرویس: سیاسی » دولت و مجلس 11:14 - شنبه 03 مرداد 1394

حسن کامران دستجردی:

از فرصت‌های اقتصادی حضور هیات‌های غربی در کشور استفاده کنیم

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ضمن بیان اینکه باید از حضور مقامات غربی در کشور بهره گرفت گفت: اما باید توجه داشت که آنها در قالب کار اقتصادی و سیاسی به دنبال جاسوسی نباشد. وزارت اطلاعات در این زمینه هوشیار باشد.

به گزارش اصفهان شرق،حسن کامران دستجردی با اشاره به سفر مقامات غربی بعد از به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته ای، این مسئله را ارزیابی کرد و گفت: اصولا اروپایی ها اگر زمینه ای ایجاد شود حول و ولا برای آمدن به ایران را دارند. ما باید به گونه ای تدبیر کنیم که از حضور آنها به درستی در جهت حفظ نفع منافع ملی استفاده کرد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس نهم شورای اسلامی ادامه داد: از آنجایی که بیشتر این هیات ها در قالب کار اقتصادی به تهران می آیند بنابراین باید فرصتی ایجاد شود تا هم تجار و هم بخش خصوصی کالاهای ایران را صادر کنند. نباید این ظرفیت تنها در زمینه واردات کالاهای غربی مورد استفاده قرار گیرد.

وی تاکید کرد: ضمن داد و ستد اقتصادی، ما باید بتوانیم فنآوری آنها را به کشور خود انتقال دهیم. اگر چنین رویکردی به حضور و سفر هیات های اروپایی داشته باشیم رفت و آمد آنها ایرادی  ندارد.

این نماینده  همچنین توصیه کرد رفت  و آمد هیات ها را بر اساس برنامه زمانبندی شده باشد تا منافع ملی در این زمینه به خطر نیفتد تا بتوان بر اساس آن سودی حاصل شود.

کامران با اشاره به تغییر رفتار برخی کشورها اروپای قبل و بعد از توافق هسته ای تاکید کرد وزارت کشور هوشیار باشد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی عنوان کرد: ممکن است این سفرها بوی جاسوسی بدهد که این موضوع و بررسی آن از وظایف وزارت اطلاعات است که شرکت های تجاری کشورهای اروپایی را که همراه هیات سیاسی به ایران می آیند را تست کند. ممکن است یک شرکت پوششی وارد ایران شود اما آن شرکت جاسوس باشد. وظیفه وزارت اطلاعات است که شرکت ها را ارزیابی کند.

پس از به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته ای هیات های اروپایی با تیم های سیاسی اقتصادی خود به تهران آمدند و در هفته جاری نیز فابیوس و موگرینی به ایران سفر خواهند کرد.

منبع: خانه ملت

همچنین بخوانید:

یک نظر در مورد “از فرصت‌های اقتصادی حضور هیات‌های غربی در کشور استفاده کنیم”

  1. عليرضا قطبي گفت:

    من نمي فهمم آخه اين كشور براي چي بايد بياند براي جاسوسي؟
    اين كه همه چيزش پيداس
    تورم، بيكاري ژ، فساد

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.