سرویس: سیاسی » بین الملل 14:48 - پنجشنبه 14 آذر 1392

مجله آتلانتیک:

تعداد فارغ‌التحصیلان دکترا از آمریکا در کابینه روحانی بیشتر از دولت اوباما است

مجله آتلانتیک در گزارشی تصریح کرده تعداد فارغ‌التحصیلان مقطع دکتری دانشگاه‌‌های آمریکا در کابینه رئیس جمهور ایران بیشتر از کابینه رئیس جمهور آمریکا است.

به گزارش اصفهان شرق به نقل از فارس، مجله آمریکایی آتلانتیک در گزارشی نوشته است تعداد اعضای کابینه آقای روحانی که از دانشگاه‌های آمریکا با مدرک دکتری تخصصی فارغ‌التحصیل شده‌اند از تعداد اعضای کابینه آقای باراک اوباما که دارای این مدرک از دانشگاه‌های این گشور هستند، بیشتر است.

این گزارش افزوده در واقع تعداد دکترهای فارغ‌التحصیل آمریکا در کابینه رئیس جمهور ایران بیشتر از اعضای کابینه فارغ‌التحصیل دانشگاه‌های آمریکا در دولتهای کشورهای فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، روسیه یا اسپانیا، روی‌هم رفته است.

آتلانتیک طبق آنچه در زیر می‌آید به مدارک اعضای کابینه دولت یازدهم جمهوری اسلامی ایران اشاره می‌کند.

محمد نهاوندیان، رئیس دفتر روحانی، فارغ‌التحصیل دکتری اقتصاد از دانشگاه جورج واشنگتن است.

جواد ظریف هم در دانشگاه سانفرانسیسکو درس خوانده و مقطع دکتری را در دانشگاه دنور گذرانده است. وی پنج سال در نیویورک زندگی کرده و نماینده ایران در سازمان ملل بوده است.

علی‌اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران فارغ‌التحصیل مهندسی هسته‌ای از دانشگاه ام‌آی‌تی است. ضمن اینکه محمد واعظی، وزیر ارتباطات، درس‌خوانده مهندسی الکترونیک در دانشگاه‌های «ساکرامنتو و سن‌خوزه» است و مدرک دکتری‌اش را از دانشگاه لوییزیانا دریافت کرده است.

سایر اعضای کابینه روحانی، مدارج علمی را در دانشگاه‌های اروپا و ایران گذرانده‌اند. عباس احمد آخوندی، وزیر راه ایران دارای مدرک دکتری از دانشگاه لندن است و خود رئیس جمهور ایران هم درس‌خوانده دانشگاه گلاسکو اسکاتلند است.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.